2021-05-16, 22:52
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
Är ju synd att de inte lanserar nya Classic servrar. Jag menar, allt är redan gjort. Faserna är avbockade, gates till AQ är öppna, Naxx är besegrat, folk har fixat r14, så jag ser ingen poäng med att spela kvar på "begagnade" Classic servrar. Trist, men så tycks det bli...

Vad är oddsen att man blir bannad om man köper guld? Har en lvl 45 jag håller på att boosta upp i ZF/mara men det kostar ju fan en förmögenhet, och snart är guldet slut. Vill bara bli 55 ASAP så att jag kan tjacka tabarden från dark portal eventet.
Polarna har köp guld flera gånger, utan att bli bannade.

Undrar för övrigt vad för folk som kommer stanna vidare på classicservers, eller kommer börja spela på en ny classicserver? Det kommer bli ett clustrrfuck precis som det blev i P4, fast från P1 igen.
Citera
2021-05-17, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Söker tips på bra PvE-server för horde. Helst inte full eftersom jag inte pallar köer, men heller inte en död server. Faction balance spelar inte så stor roll, men vill heller inte spela på en server med 100 % horde. Finns det någon liten svensk community så kan det vara kul, men inget måste. Ska lira blood elf protection paladin är tanken!

https://ironforge.pro/servers/?locale=EU&realm=PvE Där kan du kolla lite. Verkar dock vara mycket mer som lirar alliance än horde. Jag har lvl 60 och 30 på
Nethergarde Keep, horde sen lvl 26 ally på Pyrewood Village väldigt många aktiva där jätte lätt hitta folk köra instance med och lvla.

Citat:
Är ju synd att de inte lanserar nya Classic servrar. Jag menar, allt är redan gjort. Faserna är avbockade, gates till AQ är öppna, Naxx är besegrat, folk har fixat r14, så jag ser ingen poäng med att spela kvar på "begagnade" Classic servrar. Trist, men så tycks det bli...

Vad är oddsen att man blir bannad om man köper guld? Har en lvl 45 jag håller på att boosta upp i ZF/mara men det kostar ju fan en förmögenhet, och snart är guldet slut. Vill bara bli 55 ASAP så att jag kan tjacka tabarden från dark portal eventet.

Skulle säga de nästan ingen chans alls att bli bannad om du köper guld, dock kanske de gör någon ”guld raid” när tbc kommer vet inte men annars kan du nog vara väldigt lugn.
Citera
2021-05-17, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kex619
Du har nog missförstått det. Att börja spela TBC med din classic karaktär kommer inte kosta någonting, du behöver endast en Prenumeration. Om du dock vill behålla din karaktär i classic och samtidigt spela i TBC med samma karaktär så kommer det kosta 35 usd.

Yes verkar som jag missförstod det hela
För egen del blir det nog inte behålla samma karaktär på både Classic och tbc, helst hade jag börjat på en fresh server vid tbc men det kanske kommer senare
Citera
2021-05-17, 11:17
Medlem
TheSurvivor87s avatar
så den 1:a juni gäller det fortfarande som release date för The Burning Crusade? Ser framemot att raida Grhul och karazhan igen
Citera
2021-05-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
så den 1:a juni gäller det fortfarande som release date för The Burning Crusade? Ser framemot att raida Grhul och karazhan igen

Yes de stämmer, men vi i EU får vänta en dag till, pga reset osv
Citera
2021-05-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Yes de stämmer, men vi i EU får vänta en dag till, pga reset osv

Vi får inte vänta längre pga reset, det är en global release. Dock räknas det ju som dagen efter pga tidszoner.

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/template_resource/MT6NDMXK5Y661620321704229.jpg

Kl 00:00 på natten mellan tisdag och onsdag är det som gäller för oss i Sverige.
Citera
2021-05-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Vi får inte vänta längre pga reset, det är en global release. Dock räknas det ju som dagen efter pga tidszoner.

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/template_resource/MT6NDMXK5Y661620321704229.jpg

Kl 00:00 på natten mellan tisdag och onsdag är det som gäller för oss i Sverige.

Ah då har jag fattat fel, men prepatchen är åtminstone med reseten eller?
Citera
2021-05-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Ah då har jag fattat fel, men prepatchen är åtminstone med reseten eller?

Yes, stämmer.
Citera
2021-05-17, 17:31
Medlem
wastaahs avatar
Citat:

De har sagt att det ska komma nya classic servrar senare, antagligen väntar de och ser hur populationerna blir (men inga nya servrar för tbc)

Det är extremt liten risk att bli bannad för att köpa guld, och köper du enbart max 1k från varje vendor och tar det genom ett köp på ah är nog risken nästan obefintlig. Det ska även tilläggas att straffet du får är enbart en 5 dagars ban vilket bara betyder att blizz inte bryr sig

Hur mycket pengar har ni bunkrat upp för tbc? sitter på 5k nu + kanske 3k potentiellt på items att sälja mycket beroende på hur priserna blir på ah, bland annat har jag köpt varenda nature dmg item som listats på ah senaste två månaderna haha. Kommer vara så jävla skönt med epic flying så fort man tar 70
Senast redigerad av wastaah 2021-05-17 kl. 17:36.
Citera
2021-05-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
De har sagt att det ska komma nya classic servrar senare, antagligen väntar de och ser hur populationerna blir (men inga nya servrar för tbc)

Det är extremt liten risk att bli bannad för att köpa guld, och köper du enbart max 1k från varje vendor och tar det genom ett köp på ah är nog risken nästan obefintlig. Det ska även tilläggas att straffet du får är enbart en 5 dagars ban vilket bara betyder att blizz inte bryr sig

Hur mycket pengar har ni bunkrat upp för tbc? sitter på 5k nu + kanske 3k potentiellt på items att sälja mycket beroende på hur priserna blir på ah, bland annat har jag köpt varenda nature dmg item som listats på ah senaste två månaderna haha. Kommer vara så jävla skönt med epic flying så fort man tar 70

Jag hade mycket guld, tills jag blev uttråkad och börja köra gdkps på min warrior, o nu har ja under 800g totalt på mina chars, dock ska nog warriorn få vara kvar på classicera så helt bortkastat kanske det inte var..
Citera
2021-05-17, 20:40
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Konsuuuul spel.

Nej, då var de dags igen då. Jävla snack de var på WoW classic missfostren. Hur ställer ni er till retail 2.0 då? När ska ni inse att ni lever på lånad tid och att det snart inte finns så mycket mer content att tillgå? Blir du ledsen om ja säger att vannilla ice ice baby kommer få börja göra nytt content när tbp-htchplhj har lanserats?

Retail är och kommer alltid att va överlägset bäst. Snart får ni krypa till korset och återknyta till WoW retail. Jag ska räkna in er. En efter en.

Ni vet att ja har rätt lallare.
Citera
2021-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Konsuuuul spel.

Nej, då var de dags igen då. Jävla snack de var på WoW classic missfostren. Hur ställer ni er till retail 2.0 då? När ska ni inse att ni lever på lånad tid och att det snart inte finns så mycket mer content att tillgå? Blir du ledsen om ja säger att vannilla ice ice baby kommer få börja göra nytt content när tbp-htchplhj har lanserats?

Retail är och kommer alltid att va överlägset bäst. Snart får ni krypa till korset och återknyta till WoW retail. Jag ska räkna in er. En efter en.

Ni vet att ja har rätt lallare.

Det finns folk som suttit o spelat classicservrar i säkert 10 år, dom vet nog exakt va contenten går ut på, nu är det tbc, tror dock inte att classic kommer dö helt, classic är inte för alla, retail är inte för alla.

Jag tror inte jag kommer börja med retail någonsin igen om de inte händer något speciellt, och ja förstår absolut att många inte tänker sätta sin fot i varken classic eller tbc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in