Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
Narniaböckerna är fantastisk barnlitteratur. Det är väl främst i 'Min morbror trollkarlen' som lejonet Aslan framträder som en gudalik varelse, något man inte bryr sig om som barn. Likaså i den sista boken som jag minns som ett sömnpiller, men det är runt fyrtio år sedan jag läste den.
Allt går i vågor. Narnia kommer igen, likaså 'Det susar i säven'.
För mig är det ju 34 år sedan jag läste de. Sista striden minns jag inte så bra.
Synd att man inte filmatiserade alla böcker kronologiskt. Lite konstigt också då hollywood har en tendens att
Mjölka så gott det går.
Hade gärna sett Silvertronen i ny tappning, även Min morbror trollkarlen. Vill minnas att morbror trollkarlen var rätt flummig
Tror jag ska ta o sträckläsa samtliga. Är ändå sjukskriven maj ut får hoppas på lite sol,
Eller så bygger jag en koj jävel i vardagsrummet.