2021-05-17, 17:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja släng religion in i smeten så blir allt lite mer... spännande. Kan säga det en gång till, ta religion ur konflikten så blir den iallafall inte mer svårlöst.

Sök på "hamas teaching children hate", så ser du vad palestinska barn gör på sina sommarläger. Det är helt klart en hjärntvätt, barn lär sig hata så snart de kan hålla ett trägevär i handen. Inte konstigt att våldsspiralen fortsätter.
Som judiska barn i Israel där man matas med historieförfalskning om Plan Dalet samt att man tillhör ett utvalt folk.

Vilket är lite märklig, alla dessa referenser till religionen att man skulle ha rätt till landet när judendomen klart säger att det bara är att vänta på Messias innan man får något tillbaka.
Citera
2021-05-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Oj det är ju stort. Har du länk.
Det kan ju verkligen vara det som gör att Bibi ryker.

https://apnews.com/article/middle-east-israel-business-israel-palestinian-conflict-government-and-politics-abd641af1607fbae7f49 e1cce7dbc49e
Citera
2021-05-17, 17:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
USA säger att det inte finns någon bevis på att Hamas fanns i mediahuset som bombades av skurk regimen Israel.
Det är det jag säger. Det ar AP:s sanning som gäller och säger de att Hamas inte fanns i huset så är det så.

Om ni förstår vad jag menar.
Citera
2021-05-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
https://apnews.com/article/israel-palestinian-conflict-blinken-4aba5c0a3d4aeb07934b1993b62cc3fc

Han sa att han personlig inte fått någon information tillhandahållen. Han har inte sagt att Israels uppgifter inte stämmer.
Citera
2021-05-17, 17:50
Avslutad
Citat:
7 minuter sedan

”Blinken also said he had asked Israel for any evidence for its claim that Hamas was operating in an Gaza office building housing The Associated Press and Al Jazeera news bureaus that was destroyed in an Israeli airstrike over the weekend. But he said that he personally has “not seen any information provided.”

https://apnews.com/article/israel-palestinian-conflict-blinken-4aba5c0a3d4aeb07934b1993b62cc3fc

Kan du länka till någon nyhetsbyrå från Usa eller Israel där det står att USA inte accepterar Israels bevis? Har bara läst motsatsen.

Däremot läste jag detta när jag klickade på din länk:
Blinken signals no immediate US press for Mideast cease-fire
Citera
2021-05-17, 17:51
Medlem
Citat:
Att bry sig om sina egna är universellt, inklusive Hamas. Det finns inga belägg för att judar älskar sina barn mer än andra grupper. Ställ dig istället frågan: vad gör Hamas så desperata att slåss? För att det är roligt? För att dom vill dö? Eller för att dom vill leva i frihet?

Många grupper genom mänskligheten har varit beredda att dö för sin sak istället för att leva under slaveri. Hamas är inget undantag. Varför ser du inte sambandet mellan våldet och förtrycket?

Det finns stora belägg för att Israel bryr sig mer om sina barn och sin lokalbefolkningen än palistinier, andra grupper vet jag inte? Om barn används som mänskliga sköldar och vuxna vill att dom ska dö martyrdöden så är det sjukt religiös dynga. Dessutom ser inte Palistina till att deras barn lever under mänskliga förhållanden med medicin mat eller utbildning, dom ger ingen chans till nån framtid. Israel har bunkrar i fall av krig och utbildar barn som vilket Västland som helst. Och alla pengar väst vräker över Palistina verkar gå till krig hamas och den absoluta toppen, inte till barnen. Sen att starta krig mot Israel bevisar ju bara allting alla säger....
Citera
2021-05-17, 17:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tja! Vill du posta länken så kan jag kolla?

Vilket land vad det nu du tyckte var mer demokratiskt i mellanöstern?
Och jag som trodde vi diskuterade Israels krigsförbrytelser. Kan de inte göra det så är det inget demokratiskt land i egentlig bemärkelse.

Det finns också en tråkig sak med demokratier. Man kan hålla befolkning ansvarig för de politiker man väljer.
Citera
2021-05-17, 17:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Okej, här kommer lite fakta sötmongo.

Hamas official reportedly urges people to ‘cut off the heads of Jews’

https://nypost.com/2021/05/12/hamas-official-tells-people-to-cut-off-the-heads-of-jews-report/

Kommentar från Hamas ang, uttalandet från Fathi Hammad.

" These remarks do not reflect the official stances of Hamas and its policy, which state that our struggle is only against the Israeli occupation which occupies our land and desecrates our holy places. Again, our struggle is not with Jews elsewhere or with Judaism as a religion. Hamas has condemned and continues to condemn any attacks against the Jews and their worship houses worldwide. "
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-17 kl. 17:55.
Citera
2021-05-17, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som judiska barn i Israel där man matas med historieförfalskning om Plan Dalet samt att man tillhör ett utvalt folk.

Vilket är lite märklig, alla dessa referenser till religionen att man skulle ha rätt till landet när judendomen klart säger att det bara är att vänta på Messias innan man får något tillbaka.

Tog mig tid att skicka över 5 citat från Hamas och grannländerna, där dom enbart vill att Israel skall brinna och aldrig kommer acceptera en tvåstatslösning.

Även citat som är några dagar gammalt där Hamas öppet förespråkar att alla muslimer ska halshugga alla judar dom ser.

Kan du inte ta dig en minut att kommentera detta av respekt då jag la ner flera minuter på att ta fram dessa citat åt dig. Tack.
Citera
2021-05-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Han sa att han personlig inte fått någon information tillhandahållen. Han har inte sagt att Israels uppgifter inte stämmer.
Eftersom det inte finns något att bekräfta eller förkasta kan man konstatera att inga bevis finns. Det går inte att bevisa motsatsen.
Citera
2021-05-17, 17:56
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Plan Dalet har jag inte hört om på många år, var tvungen att läsa om vad det var, föga förvånande "Its purpose is much debated. (Wiki)" Mellanöstern i ett nötskal.

Jag tror inte på någon religion så alla sådana argument faller platt för mig, då gillar jag mer alla arkeologiska spår av Judars liv och leverne i området. För att spell it out, säger du att Judarna är Guds utvalda folk säger jag, ok? Men pekar du på klagomuren så fattar jag, det är därför de gör anspråk på landet.

Tja, Judar är väldigt olika, olika tolkningar. Naturei Karta är väl bland de mer kända som blir upprörda över Israels existens, andra religiösa Zionister inte alls. Ingen aning, religiösa argument för mig är som sagt inget jag lägger större vikt vid. Och skulle fler tycka så, tror jag konflikten skulle vara mer lättlöst.
Citera
2021-05-17, 17:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kommentar från Hamas ang, kommentarerna från Fathi Hammad.

" These remarks do not reflect the official stances of Hamas and its policy, which state that our struggle is only against the Israeli occupation which occupies our land and desecrates our holy places. Again, our struggle is not with Jews elsewhere or with Judaism as a religion. Hamas has condemned and continues to condemn any attacks against the Jews and their worship houses worldwide. "

Yeah right..!

Och dessa 3150 missiler man har bränt iväg den senaste veckan, fick man väl levererade/tillverkade 48 timmar innan det hela började..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in