2021-05-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
USA säger att det inte finns någon bevis på att Hamas fanns i mediahuset som bombades av skurk regimen Israel.
Oj det är ju stort. Har du länk.
Det kan ju verkligen vara det som gör att Bibi ryker.
Citera
2021-05-17, 17:35
Medlem
Knock! knock!
-Who's there?
-JDAM
-JDAM who?
Booooom...

Al-Muhannad Tower roof knocked
Hamas Ministry of Endowments roof knocked
.

============
"#UPDATE: Israeli airstrike destroys the Ministry of Endowments and Islamic Affairs building in the southwest of Gaza City."
https://twitter.com/ELINTNews/status/1394308370790760448
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1394310331959238658
.
Senast redigerad av Sarcasmium 2021-05-17 kl. 17:39.
Citera
2021-05-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Hahahaha den var bra. Kackerlackien (Judedomen/israel) är uppbackade av NATO!

Du är en Pärla din Kackerlacka

Det är lätt att förstå för den som vet att Nato är till största del USA och dom bestämmer i princip allt som sker i Nato. Och Israel är uppbackade 100 % av USA

Hahaha finns tydligen många pärlor som stöttar Palistina
Citera
2021-05-17, 17:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tja! Vilket land i mellanöstern är mer demokratiskt än Israel?

Jag kan tyvärr inget om tunnelbyggen men tänker att hur långa tunnlarna är beror på storlek, på vilket djup och distans mellan ingång och utgång. Tunnelsystem kan vara väldigt komplexa, tänk VC.
Stockholms tunnelbana är 110 km.
Citera
2021-05-17, 17:41
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Att bry sig om sina egna är universellt, inklusive Hamas. Det finns inga belägg för att judar älskar sina barn mer än andra grupper. Ställ dig istället frågan: vad gör Hamas så desperata att slåss? För att det är roligt? För att dom vill dö? Eller för att dom vill leva i frihet?

Många grupper genom mänskligheten har varit beredda att dö för sin sak istället för att leva under slaveri. Hamas är inget undantag. Varför ser du inte sambandet mellan våldet och förtrycket?

Jag tror inte Hamas bryr sig om sina egna nämnvärt, men jag vet inte. Folks avsikter och innersta känslor är svårt att känna till. Men med tanke på att de som dödas blir upphöjda till martyrer och kommer till paradiset... ja hade jag trott på det så hade jag snarast välkomnat min eller andras död. Jag menar paradiset är ju det bästa som finns? Om Judar älskar sina barn mer eller mindre vet jag inte. men de verkar vara mindre fixerade vid livet efter detta, lite mer som att vad som händer efteråt är ett mysterium vi inte vet så mycket om.

Jag tänker att situationen är komplex och jag känner inte till alla delar av den, men jag tänker också på Tibet... som Kina effektivt invaderade, slog ned motstånd, förstörde kloster och mördade munkar och nunnor och sedan dess "Sinofierat" området. Ibland tänder en munk eld på sig själv men inte mer än så. Inga raketer eller självmordsbomber. Överlag lite rapportering pga Kina, där har vi några som kan styra information på riktigt. Hittar dock inte mycket reaktioner mot detta...

Kan hitta fler exempel, så viljan att leva fritt är viktigt för alla, men inte alla gör det med våld mot civila. Jag tänker ju lite på Gandhi också, och då mördade och torterade britterna många många indier, pga stölderna så blev Indien ett underutvecklat land. Indien missade industrialismen buss för britterna kastade dem framför bussen som någon sa.

Sorry för OT. Jag menar att det finns människor som utsatts på väldigt grymma omänskliga sätt... men inte tagit till våld. DET kan ju också vara något att fundera över, vad beror det på?

Jag förstår vad du menar och det är bra frågor, något jag tänker både Gaza och Israel kan fundera på "Varför skickar de raketer mot oss"? När våra barn dör, är inte priset för högt?
Citera
2021-05-17, 17:42
Medlem
Det går bra nu..

Två dödsoffer i Lod.

Israelisk tvåbarnsfar dog efter träff med sten. En ung arabisk man har skjutits ihjäl av en israel.

Sannolikt kommer också våldsamma reaktioner på offensiven i Gaza, vars slutresultat inte är tydligt än..

Eftersom Israel slagit hårt mot mediabyggnader, finns det nog flera saker Israel inte vill visa för världen.

Det kommer att bli ovanligt blodigt..

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-lod-man-attacked-by-arab-rioters-succumbs-to-his-wounds-1.9815503
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-17 kl. 17:45.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stockholms tunnelbana är 110 km.

Tja! Vill du posta länken så kan jag kolla?

Vilket land vad det nu du tyckte var mer demokratiskt i mellanöstern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Oj det är ju stort. Har du länk.
Det kan ju verkligen vara det som gör att Bibi ryker.

7 minuter sedan

”Blinken also said he had asked Israel for any evidence for its claim that Hamas was operating in an Gaza office building housing The Associated Press and Al Jazeera news bureaus that was destroyed in an Israeli airstrike over the weekend. But he said that he personally has “not seen any information provided.”

https://apnews.com/article/israel-palestinian-conflict-blinken-4aba5c0a3d4aeb07934b1993b62cc3fc
Citera
Medlem
Citat:
USA säger att det inte finns någon bevis på att Hamas fanns i mediahuset som bombades av skurk regimen Israel.

Källa?
Citera
2021-05-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Vilken överraskning.....

Ja eller hur.

Det är media som är måltavlan.
Citera
2021-05-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Källa?
https://apnews.com/article/israel-palestinian-conflict-blinken-4aba5c0a3d4aeb07934b1993b62cc3fc
Citera
2021-05-17, 17:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Yes, noterade en artikel om det i norska VG. Men när jag "skummade" snabbt i dansk press om saken så stod inget om saken, märkligt ! För det skulle ha skett på en presskonferens där. Inte heller en länk till själva presskonferensen där han skall ha sagt det, så att man med egna öron får höra detta.

Det enda (hittills) om pressbygget jag funnit är detta :

i dag kl. 13:41
Frederik Hagemann-Nielsen

En amerikansk journalist spørger ind til det angreb, der ramte en bygning i Gaza, hvor mange medier holder til.

Han gentager, at Israel har et særligt ansvar for at beskytte civile.

- Det omfatter også journalister.

- Uafhængig journalistik er særlig vigtig i konfliktzoner, siger han.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/antony-blinkens-kuffert-var-pakket-med-replikker-fra-borgen-og-rosende-ord-til

Sedan BT`s reportage (finner inget alls) : https://www.bt.dk/udland/blinken-i-koebenhavn-skulle-han-i-virkeligheden-vaere-i-israel

Citat:
Stora aktörer inom TV branschen i USA fördömer Israels bombningar.
Trevor Noah och John Oliver är två namn. Fler demokrater kräver att USA stoppar bistånd till Israel.
Små steg, men viktiga!

Vi skall nog alla vara tacksamma, för att profiler inom nöjesbranchen inte har mer ansvar än vad de har. Men det är ju fritt fram att ställa upp i val..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in