Citat:
Ursprungligen postat av
en-svenk-liger
Hallå hallå,
Jag har inte någon stark barnlängtan egentligen, men vet på ett intellektuellt plan att jag absolut inte vill gå barnlös genom livet. Eftersom jag är en kvinna på 34 år så börjar det således brinna i knutarna nu.
Du säger att din partner är lat men vad är du då om du inte orkar få igång ett intresse för diverse skolämnen hos dina barn i tidig ålder? Vem tror du blir bäst på t.ex. instrument? Den vars föräldrar lärt honom sen barnsben eller den som ska försöka lära sigsjälv? Samma princip med matematik, det man engarerar sig i när hjärnan utvecklas har man busenkelt för resten av livet.
Detta är för övrigt anledningen till att den svenskarna kommer dö ut, det räcker liksom inte med att älska eller tycka om någon för att skaffa barn, barnen måste vara smartare och starkare än grannens och till sist efter långt sökande efter den perfekta prinsen så inser prinsessan att det är försent och går till en fertilitetsklinik/adopterar. Uppfostrar pojken sedan pojken själv som inte får lära sig nåt om manlighet och blir en transa och tar sen av livet sig i tidig ålder.