2021-05-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Har jag påstått att jag inte kommer överens med min partner? Vi har det bra ihop. Men rent genetiskt så är han inte allt jag drömt om, om man säger så.

Sen är jag hyfsat säker på att ett barn hellre lever ett liv med en ensamstående höginkomsttagarmorsa (som förövrigt tycker att idrott som fotboll och hockey är LIVET) än att inte finnas till över huvud taget.

Barn med ensamstående mammor är kraftigt överrepressenterade bland de utslagna i samhället (missbruk, kriminalitet, utanförskap, psykisk ohälsa, självmord). Så jag är inte så säker på det.
Citera
2021-05-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Vet inte så mycket om spermadonation, men det känns som att ovissheten där torde vara ännu större. Dessutom så skulle ju barnet då bli berövad en far.

Om vi ska dra upp vad google säger (apropå varannan generation) så säger även google att tunnhårighet ofta ärvs från mammans sida. Mina kille och alla flintskalliga män i hans släkt talar dock inte till hans eventuella framtida söners hårlinjes fördel...

Du säger att man inte med lite "genetisk matte" kan anta hur två personers barn kommer bli. Jag menar att det är det enda jävla verktyget man har för att kunna uppskatta hur ens barn kommer att bli. Jag har inte sett många exempel på familjer där barnen vida excellerar sina föräldrars kompetenser. För det allra mesta så blir barnen UNGEFÄR lika kompetenta, lika snygga/fula, lika sportsligt begåvade.

Jag trollar absolut inte. Tycker snarare att det är mer sannolikt att du trollar om du menar att du INTE överlägger genfrågan när du ska föröka dig.

Du kan beställa fryst sperma ifrån Danmark med garanterat genistatus på simmarna.

Du kommer att skylla alla dina barns problem på din partner som du håller på. Det blir en självuppfyllande profetia att de behöver extra stöd och allt möjligt.

På 1930-talet började många barn briljera sina föräldrar intellektuellt och gjorde en klassresa. Orsaken är ju att välfärdssamhället möjliggjorde att arbetarbarnen kunde läsa vidare. Och att de fick stöd hemifrån.
Citera
2021-05-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tyckte att hon skrev att hon aldrig hade varit riktigt kär som vuxen? Men att den tidigare mannen i alla fall varit attraktiv. I just TS fall är det därför troligt att hon inte har den hormonella grunden s.a.s. för att bli kär - och då finns det inget att vänta på.

Jo, allt det där vet jag ju. Dock kan det vara tråkigt att missa kärleken. Många av mina väninnor, faktiskt, har varit i just det där dilemmat. Ta det säkra före det osäkra och nöja sig med en man som vill ha dem, medan han vill ha dem, och medan de har några år på sin fruktsamhet kvar. Eller fortsätta vänta på Prinsen som kanske kommer att komma, men mest troligt inte... och då troligen bli barnlös. Kanske har folk det enklare ändå i länder där föräldrarna gör upp äktenskapen? Och alla VET att det är så från tidiga barndomen, och aldrig förväntar sig den romantiska kärleken.

Ok, men om hon aldrig har varit kär så förstår jag inte varför hon skrev att glöden tog slut.
Det hänger ju liksom ihop.

Jag tycker inte att vi behöver dra det så långt som till arrangerade äktenskap men kvinnor (och kanske män?) måste sluta att tro på ”sagor”.

Verkligheten:

Man träffar en man/kvinna som man finner attraktiv, snäll, rolig, smart och så vidare.
Man blir kär.
Med tiden så ebbar förälskensen ut och kvar är en nära vänskap, gemensamma intressen och värden, gemensamma barn och förhåpningsvis ett aktivt sexliv.
Senast redigerad av TimmieStark 2021-05-17 kl. 10:38.
Citera
2021-05-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, fast samtidigt måste jag inflika att KÄNSLORNA inte är påhittade av Hollywood. Kärleken och passionen KAN man få i verkligheten, även om utanverket förstås inte är som i filmerna. Det är därför inte så enkelt heller, att ta beslutet att gifta sig och skaffa barn med någon man inte är kär i - för tänk om den där stora, besvarade kärleken kommer att inträffa sedan! I så fall förstör man kanske två familjer och skadar alla inblandade för livet, om man ger efter för passionen. Då hade det varit bättre att vänta... Samtidigt kan ingen se in i framtiden, och ingen vet hur många befruktningsdugliga ägg en 34-årig kvinna har kvar. I den åldern förstörs de i parti och minut...

Livet är inte enkelt, men det kanske inte är meningen heller?

Om kärlek nu finns, varför skiljer sig folk hela tiden då?

Men, visst. Man ska inte skaffa barn om man inte ärkär - katastrof för barnen.

Bättre att satsa på säkra kortkanskr, typ opiater. Du behöver hjälp för attsluta älska dem.
Citera
2021-05-17, 12:12
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Barn med ensamstående mammor är kraftigt överrepressenterade bland de utslagna i samhället (missbruk, kriminalitet, utanförskap, psykisk ohälsa, självmord). Så jag är inte så säker på det.
Fast jag tror att det också beror på mycket i själva miljön.
Lyckas mamman ge barnet ett bra liv trots att pappan inte finns med i livet?
Och vill hennes barn själv verkligen bli missbrukare eller kriminell?
Finns det släktingar runt omkring dem, som fungerar som stöd och vara goda förebilder för barnet?
Citera
2021-05-17, 12:48
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Jag tycker inte att vi behöver dra det så långt som till arrangerade äktenskap men kvinnor (och kanske män?) måste sluta att tro på ”sagor”.

Verkligheten:

Man träffar en man/kvinna som man finner attraktiv, snäll, rolig, smart och så vidare.
Man blir kär.
Med tiden så ebbar förälskensen ut och kvar är en nära vänskap, gemensamma intressen och värden, gemensamma barn och förhåpningsvis ett aktivt sexliv.
Man kan ju tänka sig att det måste finnas förälskelse kvar om man ska ha ett aktivt sexliv.
Eller?
Men visst, det verkar som om vissa alltid måste ha ett "pirr i kroppen".
De kan ju inte stå ut med att de första spirande känslorna går över till vardagslunk och blir oftast otrogna till sist.
Och idag kan man ju bara ta ut skilsmässa och börja om med någon annan.
Men visst kan man undra hur de tänker om samma sak händer igen i nästa förhållande...
Senast redigerad av Chrisma 2021-05-17 kl. 12:52.
Citera
2021-05-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Hur attraktiv eller intelligent någon är spelar mindre roll än om den blir bra förälder. Ett tryggt hem är dock en god förutsättning.
Återigen. Att någon vill ha en intelligent man innebär ju inte att hemmet inte blir tryggt. Det är som att någon vill köpa ett stort hus och så svarar du med att ”det viktiga för barnen är att att föräldrarna inte bråkar”. Det är liksom olika frågor. Man får väl utgå från att hon även vill ha ett tryggt hem. Det är inte det vi diskuterar.
Citera
2021-05-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
Jag infiltrerar hela rikets organ, jobbar emot pension med falska diagnoser jag enbart talat mig till, spelat sjuk.

Kommer få elvanse så småningom, 70mgx5/dyng, säljs för 50kg/st, eller burkar för laxen-lax+halv.

becknar ingenting längre men 16.00-20.00 efter arbete på mar 75% om jag trivs, antingen tar jag fredag off eller så arbetar jag till 14.30 dagligen. går det ju beckna 1hg/v smoke utan att riskera mer än böter.

Odlingar.

Börsen, antikt, etc.

Mästerverk!

Kommer vara ekonomiskt oberoende på ca 7.5 miljoner med 10% i avkastning som är bombsäker och dra mig tillbara genom att arbeta på detta sättet i 5 år då jag endast lever på 8lax i månaden, med partner på 20 lax.

Räkna, kan köpa dig.
Jag får ont i huvudet av det här. Tur att jag inte har anlag för epilepsi.
Citera
2021-05-17, 13:07
Medlem
Citat:
För att kärleken inte alltid varar för evigt. Och för att folk blir itutade att ”förvekliga sig själva” och annat trams.
Citera
2021-05-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Fast jag tror att det också beror på mycket i själva miljön.
Lyckas mamman ge barnet ett bra liv trots att pappan inte finns med i livet?
Och vill hennes barn själv verkligen bli missbrukare eller kriminell?
Finns det släktingar runt omkring dem, som fungerar som stöd och vara goda förebilder för barnet?

Som sagt, det verkar ju inte som om mammorna är kapabla till att ge sina barn detta ensam - de barnen är överrepressenterade i typ alla kategorier vi skulle klassa som negativa (inkl kvinnomisshandlare, låga betyg, ej fullgjord skolgång, tonårsgraviditeter etc).

Barnen är ju föräldrarnas ansvar, går ju inte att kräva att andra ska ta den typen av ansvar. Är stor skillnad på en 40ish årig pappa och en 75+ morfar tex.

Verkar vara svårt att ersätta den biologiska pappan hur man än gärna vill. Naturligtvis finns det barn det går bra för, men det är helt klart en riskfaktor.
Citera
2021-05-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För att kärleken inte alltid varar för evigt. Och för att folk blir itutade att ”förvekliga sig själva” och annat trams.

Bättre med opiater då.
Citera
2021-05-17, 13:49
Avslutad
Citat:
Kan nog handla om den moderna kvinnans sinnessjuka krav på sin partner, mannen ska helst vara miljonär, flockledare och dessutom vara byggd som en grekisk gud. Utöver det ska han skämma bort kvinnan med tjänster och presenter och lyda hennes minsta vink men inte ens det verkar räcka eftersom ”gräset alltid är grönare på andra sidan”.

Med den kravlistan lär vilken partner som helst se ut som en sorglig förlorare, kombinera detta med löjligt mycket bekräftelse på Tinder och i sociala medier så är det inte så konstigt att t.o.m. en medioker kvinna fått för sig att hon är guds gåva till planeten.

När mannen frågar sig vad kvinnan erbjuder i utbyte för den episka kravlistan blir det logiska resultatet separation eftersom hon ytterst sällan motsvarar den 1% av kvinnligheten som alla män är beredda att döda för. Dagens kvinnor har en vagina och massor av attityd men inte så mycket mer. Orka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in