Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tyckte att hon skrev att hon aldrig hade varit riktigt kär som vuxen? Men att den tidigare mannen i alla fall varit attraktiv. I just TS fall är det därför troligt att hon inte har den hormonella grunden s.a.s. för att bli kär - och då finns det inget att vänta på.
Jo, allt det där vet jag ju. Dock kan det vara tråkigt att missa kärleken. Många av mina väninnor, faktiskt, har varit i just det där dilemmat. Ta det säkra före det osäkra och nöja sig med en man som vill ha dem, medan han vill ha dem, och medan de har några år på sin fruktsamhet kvar. Eller fortsätta vänta på Prinsen som kanske kommer att komma, men mest troligt inte... och då troligen bli barnlös. Kanske har folk det enklare ändå i länder där föräldrarna gör upp äktenskapen? Och alla VET att det är så från tidiga barndomen, och aldrig förväntar sig den romantiska kärleken.
Ok, men om hon aldrig har varit kär så förstår jag inte varför hon skrev att glöden tog slut.
Det hänger ju liksom ihop.
Jag tycker inte att vi behöver dra det så långt som till arrangerade äktenskap men kvinnor (och kanske män?) måste sluta att tro på ”sagor”.
Verkligheten:
Man träffar en man/kvinna som man finner attraktiv, snäll, rolig, smart och så vidare.
Man blir kär.
Med tiden så ebbar förälskensen ut och kvar är en nära vänskap, gemensamma intressen och värden, gemensamma barn och förhåpningsvis ett aktivt sexliv.