Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Om du är riktigt ärlig vet du att hon behövde hjälp att först komma till den punkten.
Och det var dit hon ville komma.
Och jag hann se ditt inlägg om att du inte gillar Lena (det som blev raderat). Det visade varför du skriver om Lena i negativa termer. Det handlar inte alls om att du vill rädda andra kvinnor från att göra som Lena, utan det handlar om rent och skärt ogillande av henne.
Just nu pågår en debatt om kvinnofridskränkning i media. Dagligen finns artiklar att läsa där både sakkunniga uttalar sig liksom de drabbade.
Det som återkommer är att det finns en gemensam nämnare bland gärningsmännen och att offren ofta upplever sig som att de har svårt att lämna. Ofta förekommande är att de pratar i termer av att de känner sig hjärntvättade, som marionetter, att de tror att de är kära osv.
Du har väl läst expertvittnets vittnesmål? Och jo, hon tog visst del av delar av Lenas och SDs relation. Inte hela FUP, men delar.
Om du inte vill ta till dig av de forskningsresultat som idag finns, då undrar jag varför?
Citat:
Om du är riktigt ärlig vet du att hon behövde hjälp att först komma till den punkten.
Och det var dit hon ville komma.
BS. Om man verkligen vill bryta så är det bara att göra det. Dåliga ursäkter och undanflykter som hon gav sina bekanta när de ifrågasatte varför hon inte lämnade.
Citat:
Och jag hann se ditt inlägg om att du inte gillar Lena (det som blev raderat).
Vilket av dem?
Citat:
Det visade varför du skriver om Lena i negativa termer. Det handlar inte alls om att du vill rädda andra kvinnor från att göra som Lena, utan det handlar om rent och skärt ogillande av henne.
Det ena utesluter inte det andra.
Citat:
Du har väl läst expertvittnets vittnesmål? Och jo, hon tog visst del av delar av Lenas och SDs relation. Inte hela FUP, men delar.
Då undrar jag om hon läst SDs och LWs digitala konversationer. Där Lena hotar och tvingar till sig umgänge med SD.
Citat:
Om du inte vill ta till dig av de forskningsresultat som idag finns, då undrar jag varför?
Jag tycker att det är ett hån att jämföra LW med dessa kvinnor. Hon var en älskarinna som stalkade sin älskare. En kaninkokerska. Om inte hon fick honom så skulle inte HD få ha honom heller. Hon hade aldrig låtit dem återförenas.