2021-05-17, 15:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är detta Lenas egna ord? Att hon uppskattade att komma hem och hitta ett ljus brinnande i sängen?

Sen detta att vara "galet kär" trots att man blir illa behandlad - det kallar jag besatthet.

Citat:
Vid flera tillfällen ska Stefan ha tänt brinnande ljus hemma hos Lena som hon sett då hon kommit hem till bostaden. Syftet var att det skulle vara mysigt då hon kom hem. Då hon var kär och galen tyckte hon att det var trevligt att bli uppvaktad på det sättet.

Lenas egna ord till sina vänner.

Varför ändrade hon inte kod till ytterdörren?
Citera
2021-05-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

AL säger (ca 11 min kvar av inspelningen) att skadan orsakats av ”ett smalt tunt hårt föremål, med ganska utstickande vass detalj, två dessutom såna med avstånd på 0,1 - 0,2 cm...”

Bland annat detta uttalande fick mej att associera till armeringsjärn.

Ett avklippt järnrör isåfall. De får alltid vassa kanter. Armeringsjärn också, men de brukar väl vara genomgjutna och runt 1-2 cm i diameter och räfflade? Kanske finns det tjockare än det?
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-17 kl. 16:03.
Citera
2021-05-17, 16:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett avklippt järnrör isåfall. De får alltid vassa kanter. Armeringsjärn också, men de brukar väl vara genomgjutna och runt 1-2 cm i diameter och räfflade?

Tänker att armeringsjärnet är det smala tunna hårda föremålet och att räfflorna är de här kanterna - (å andra sidan borde flera räfflor ha synts i såret som ju är ganska långt... så jag har i princip lagt det bakom mej.
Under förutsättning att skadan på benet är självförvållad, av mordvapnet.)
Citera
2021-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Gjorde hon inte det den sista tiden? Vad vet vi om det? Ändrade kod, alltså.
Citera
2021-05-17, 16:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Reagerar på att stmell*sa säger:

Lena försvann på natten. Redan på morgonen vid ca I 0:00 skickade Je*rry
Gr*ay ett meddelande till oss och undrade om vi visste var Lena var.

Om det stämmer har alltså skitnödige Jelly Gråskägg redan haft en inofficiell kontakt med Steffeponken eller Hax och eftermiddagens chatter är ett spel för galleriet?

Har stmell*sa fått redovisa sina mess från den 15e?
Ja, det där är ytterst märkligt.
Vad hände med den konversationen. Kollades det upp?
Sen ska väl JG ha fått veta sent för att vara deras förtroligt, det tror jag dock han fick frågor om.
Citera
2021-05-17, 16:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om du är riktigt ärlig vet du att hon behövde hjälp att först komma till den punkten.
Och det var dit hon ville komma.

Och jag hann se ditt inlägg om att du inte gillar Lena (det som blev raderat). Det visade varför du skriver om Lena i negativa termer. Det handlar inte alls om att du vill rädda andra kvinnor från att göra som Lena, utan det handlar om rent och skärt ogillande av henne.

Just nu pågår en debatt om kvinnofridskränkning i media. Dagligen finns artiklar att läsa där både sakkunniga uttalar sig liksom de drabbade.

Det som återkommer är att det finns en gemensam nämnare bland gärningsmännen och att offren ofta upplever sig som att de har svårt att lämna. Ofta förekommande är att de pratar i termer av att de känner sig hjärntvättade, som marionetter, att de tror att de är kära osv.

Du har väl läst expertvittnets vittnesmål? Och jo, hon tog visst del av delar av Lenas och SDs relation. Inte hela FUP, men delar.

Om du inte vill ta till dig av de forskningsresultat som idag finns, då undrar jag varför?
Citat:
Om du är riktigt ärlig vet du att hon behövde hjälp att först komma till den punkten.
Och det var dit hon ville komma.

BS. Om man verkligen vill bryta så är det bara att göra det. Dåliga ursäkter och undanflykter som hon gav sina bekanta när de ifrågasatte varför hon inte lämnade.
Citat:
Och jag hann se ditt inlägg om att du inte gillar Lena (det som blev raderat).

Vilket av dem?
Citat:
Det visade varför du skriver om Lena i negativa termer. Det handlar inte alls om att du vill rädda andra kvinnor från att göra som Lena, utan det handlar om rent och skärt ogillande av henne.

Det ena utesluter inte det andra.
Citat:
Du har väl läst expertvittnets vittnesmål? Och jo, hon tog visst del av delar av Lenas och SDs relation. Inte hela FUP, men delar.

Då undrar jag om hon läst SDs och LWs digitala konversationer. Där Lena hotar och tvingar till sig umgänge med SD.

Citat:
Om du inte vill ta till dig av de forskningsresultat som idag finns, då undrar jag varför?

Jag tycker att det är ett hån att jämföra LW med dessa kvinnor. Hon var en älskarinna som stalkade sin älskare. En kaninkokerska. Om inte hon fick honom så skulle inte HD få ha honom heller. Hon hade aldrig låtit dem återförenas.
Citera
2021-05-17, 16:10
Medlem
Citat:

Varför mördade SD LW?
Citera
2021-05-17, 16:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, hon uppskattade inte att han varit i hennes hus när hon inte var hemma och la ett ljus i hennes säng!

Det är SDs version att hon uppskattade det.

Jag vet att du inte är dum, så detta sätta att vrida det på som du gör är inte ett ärligt försök av dig att försöka se det objektivt.

För även du måste förstå att ett ljus i sängen, med orden att ingen kommer att hitta fingeravtryck är ett hot?

Om du påstår att hon uppskattar det, är du verkligen ärlig????

T.o. m SD "erkände"sedan att det var ett "skämt" och att Lena blev rädd. Han sa sedan att han bad om ursäkt (ungefär) och att hon hade förstått att det var ett skämt sedan.

Den förklaringen tror jag inte på, men det visar iaf att även SD måste erkänna att det var obehagligt och att Lena faktiskt blev rädd.

Även du fattar att SD ljuger. Det är jag alldeles säker på.

Mitt inlägg handlade inte om ljus i sängen.
Citera
2021-05-17, 16:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Reagerar på att stmell*sa säger:

Lena försvann på natten. Redan på morgonen vid ca I 0:00 skickade Je*rry
Gr*ay ett meddelande till oss och undrade om vi visste var Lena var.

Om det stämmer har alltså skitnödige Jelly Gråskägg redan haft en inofficiell kontakt med Steffeponken eller Hax och eftermiddagens chatter är ett spel för galleriet?

Har stmell*sa fått redovisa sina mess från den 15e?

Låter väldigt märkligt detta med tidpunkten!

Är det LJ som även noterat att någon ”varit in på LW:s GC-konto”, LJ som hade uppdateringar och plötsligt såg att hennes konto befann sej ”högt uppe” som om det varit aktivt? (Fritt ur minnet, undrar mest om det är samma person bara.)
Citera
2021-05-17, 16:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Låter väldigt märkligt detta med tidpunkten!

Är det LJ som även noterat att någon ”varit in på LW:s GC-konto”, LJ som hade uppdateringar och plötsligt såg att hennes konto befann sej ”högt uppe” som om det varit aktivt? (Fritt ur minnet, undrar mest om det är samma person bara.)

Ja, han är en av dem som reagerat på det.

Står i aktbilaga 150.
Citera
2021-05-17, 16:40
Medlem
Citat:
BS. Om man verkligen vill bryta så är det bara att göra det. Dåliga ursäkter och undanflykter som hon gav sina bekanta när de ifrågasatte varför hon inte lämnade.

Vilket av dem?

Det ena utesluter inte det andra.

Då undrar jag om hon läst SDs och LWs digitala konversationer. Där Lena hotar och tvingar till sig umgänge med SD.

Jag tycker att det är ett hån att jämföra LW med dessa kvinnor. Hon var en älskarinna som stalkade sin älskare. En kaninkokerska. Om inte hon fick honom så skulle inte HD få ha honom heller. Hon hade aldrig låtit dem återförenas.

Efter allt jag har läst i det här fallet och med allt jag vet om kvinnor i såna relationer som Lena (men även HD) var, så har jag förstått att många vill ha ett snyggt avslut, bli lämnade ifred och få någon form av upprättelse för att kunna ta sig ur förhållandet med åtminstone lite heder i behåll.

Problemet är att de aldrig kommer få det, för den här typen av "män" anser sig äga kvinnan och hon har inte ett dugg att säga till om.

Du har väl inte missat vad kvinnor i såna förhållanden berättar och vad sakkunniga har att säga? Eller läser du inte sånt som inte passar just din agenda?
Citera
2021-05-17, 16:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Av den enkla anledningen att hon kanske inte visste hur man gjorde för att ändra koden och det var väl Steffeponken som installerade låset åt henne, Blir kanske lite tokigt om hon skulle be Steffeponken att byta kod när det är honom hon vill hålla utelåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in