2021-05-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
L uppskattade det.

Är detta Lenas egna ord? Att hon uppskattade att komma hem och hitta ett ljus brinnande i sängen?

Sen detta att vara "galet kär" trots att man blir illa behandlad - det kallar jag besatthet.
Citera
2021-05-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Har nog missat något om det är vanligt med såna drömmar som SD har? Men fick inget svar med vart den fakta finns att läsa. Så utgår från att skribenten sjäkv hyser drömmar om att bli hjälte eller lever i en miljö där alla bär såna drömmar. Vad vet jag.

Men varför lita på vetenskapen och det som skrivit om personer med såna funderingar.

Argumentet från Develi där var ju att hans hjältedrömmar skulle äventyra hans möjligheter att flyga. Och det köper jag inte vad än "vetenskapen" säger om det.

Vad gäller "alla" så var det skrivet inom just citation i mitt inlägg du refererar till.
Man får gå in och reda ut dina missförstånd lite hela tiden här. Läs noggrannare så slipper vi lägga de extra tiden.
Citera
2021-05-17, 09:39
Bannlyst
Här kommer Hovrättens nya vallning med G*ran S*hwartz.
Där är det sekretess på bilderna så vi får bara dom nya ljudupptagningarna.
Här är förhör 1, 2 & 3

https://delafil.se/c1e89ad32724e8f8/HRG%C3%96TA,_B1752-20,_G%C3%B6ran_Schwartz,_Vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r_i _samband_med_syn,_F%C3%B6rh%C3% B6r_1,_32306167.mp3

https://delafil.se/3c894914bd95dc66/HRG%C3%96TA,_B1752-20,_G%C3%B6ran_Schwartz,_Vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r_i _samband_med_syn,_F%C3%B6rh%C3% B6r_2,_32306459.mp3

https://delafil.se/86df15ae12cea635/HRG%C3%96TA,_B1752-20,_G%C3%B6ran_Schwartz,_Vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r_i _samband_med_syn,_F%C3%B6rh%C3% B6r_3,_32306600.mp3
Citera
2021-05-17, 09:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Argumentet från Develi där var ju att hans hjältedrömmar skulle äventyra hans möjligheter att flyga. Och det köper jag inte vad än "vetenskapen" säger om det.

Vad gäller "alla" så var det skrivet inom just citation i mitt inlägg du refererar till.
Man får gå in och reda ut dina missförstånd lite hela tiden här. Läs noggrannare så slipper vi lägga de extra tiden.
Men för i helvete!

Frågan rör VAD som gör att han a) vill flyga enligt FUP men b) får inte och skyller på WTC.

Att han är skev ses däremot via Hjältevisionerna.
Vilket du inte tycker det är, för folk drömmer om att vara hjältar.
Senast redigerad av develi 2021-05-17 kl. 09:45.
Citera
2021-05-17, 09:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu har jag lyssnat på förhör med JS.
Det är lite symptomatiskt för hela fallet att vittnen och liknande får trycka på.
Materialet fanns ju redan i innan TR, men det missades att understrykas.
Som jag säger, man har inte sett trädet för all skog.
Bra om det kan stramas till och skärpas.
Ser nu fram emot att ta del av de andra inspelningarna!
Citera
2021-05-17, 09:41
Bannlyst
Och här har vi förhör 4 & 6 med G*ran S*hwartz.
Samma sak även här att det är sekretess på bilderna.
Tydligen så är det sekretess på hela förhör 5.

https://delafil.se/9843832232c1e0a4/HRG%C3%96TA,_B1752-20,_G%C3%B6ran_Schwartz,_Vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r_i _samband_med_syn,_F%C3%B6rh%C3% B6r_4,_32306691.mp3

https://delafil.se/43b33f067993f130/HRG%C3%96TA,_B1752-20,_G%C3%B6ran_Schwartz,_Vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r_i _samband_med_syn,_F%C3%B6rh%C3% B6r_6,_32307987.mp3
Citera
2021-05-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Klart hans hjältedrömmar kan påverka hans psykologiska utvärdering. Om det gäller vid hans flygande var jag inte, men i övrigt påverkar det.
Eller går du emot elementär psykologi? Ska även den reformeras?

Inte första gången du försöker vitmåla SD, du har blivit ifrågasatt tidigare.

Om många inte förstår dig är det nog du som är otydlig. Så hoppa ner från hästen, skriv mer stringent framöver. Grandiosa självbild? Tona ner det lite, slappna av. Ingen är ute efter dig. Men vi kan väl få ifrågasätta det du skriver för böveln.
Citera
2021-05-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag lyssnat på förhör med JS.
Det är lite symptomatiskt för hela fallet att vittnen och liknande får trycka på.
Materialet fanns ju redan i innan TR, men det missades att understrykas.
Som jag säger, man har inte sett trädet för all skog.
Bra om det kan stramas till och skärpas.
Ser nu fram emot att ta del av de andra inspelningarna!

Hur bedömer du det förhöret, anser dig vara en bra analytiker.
Citera
2021-05-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vart är evidensen bakom att drömma hjältedrömmar är vanliga? Såna som SD berättade om?

Jag menar du bygger ju allt på evidens, då måste du ju ha evidens på det. Länk vore bra eller liknande.

Jag orkar snart inte vara dadda åt dig och Develi längre...

Det här borde Develi haft koll på så det blir bakläxa där.
Nu vet ni iaf att det är vanligt.

Och här är länken eller liknande:
https://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon?Lookup=dagdr%C3%B6mmeri

"Fantiserande i drömlikt halvvaket tillstånd.

En vanlig dagdröm är hjältedrömmen. Sådana ger uttryck för en vanlig dröm hos människor: att bemästra, att klara av något på ett enastående kraftfullt och framgångsrikt sätt.

Dagdrömmar försiggår i ett speciellt medvetandetillstånd som är halvt drömmande och frånvarande.

Dagdrömmeri (eng: daydreaming) har tolkats olika av olika psykologer, olika i äldre och nyare forskning.

I psykoanalysen tolkar man dagdrömmarna som man tolkar andra drömmar, psykodynamiskt: som önskeuppfyllelse (eng: wish fulfilment, tyska: Wunscherfüllung).

I humanistisk psykologi uppfattar man dagdrömmar som en form av kreativitet. Många av de stora genierna beskrivs som dagdrömmare.

I neuropsykiatrisk forskning är dagdrömmeri ett symtom som är vanligt vid trögt kognitivt tempo, SCT.

Att ett sådant medvetandetillstånd mellan sömn och vakenhet är relativt frekvent kan bero på den lustupplevelse som det förstärks med, den stegring av självförtroende som sker och den flykt från vardagen som dagdrömmeri också ger möjlighet till.

Relaterade sökord: fantasi, hypnagogiska bilder, imaginativ metod, katatyma bilder."

Så där har du evidensen. Räcker det så?
Och är du nyfiken vad Psykologiguiden är för en udda källa så är detta bakgrunden:

[I"]Psykologiguiden ägs av Sveriges Psykologförbund som är psykologernas fack- och yrkesförbund.

Alla psykologer som är anslutna till Psykologiguiden är medlemmar av Sveriges Psykologförbund, har legitimation som psykolog, har en patientförsäkring och följer Psykologförbundets etiska regler.

Vi arbetar hela tiden med att uppdatera Psykologiguiden med artiklar och nya funktioner. Hjälp oss gärna att bli bättre genom att ge oss tips på vad du skulle vilja läsa om eller göra på sidan."[/i]
Senast redigerad av Avel 2021-05-17 kl. 09:58.
Citera
2021-05-17, 09:51
Bannlyst
Här kommer Hela tidslinjen från Fredagen den 11 Maj - Tisdagen den 15 Maj 2018.
Den är jäkligt intressant och håller på i 30 minuter.
Jag kunde bara se den i min VLC spelare.... Där fungerade den perfekt.

fick en liten klump i magen när man kommer mot slutet.

En jäkligt bra presentation från åklagarna.

https://delafil.se/6f635a6143994ec5/HEL_TIDSLINJE_FRE-TIS_2018.avi
Citera
2021-05-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
LW kommer av naturliga skäl aldrig att ta del av en enda stavelse i denna tråd. Det faktumet är djupt tillfredsställande.

SD tar dock del av varenda bokstav här i tråden och kokar säkert över av ilska och kontrollförlust. Även det är djupt tillfredsställande.

Har du rätt i. Tycker också det känns bra.

Så länge han inte kanaliserar ilskan till någon oskyldig stackare, som tvingas ta emot skiten. Vi vet vad han är kapabel till. Inte minst att placera sitt eget barn på en klippa vid kanten av ett stup för att få en "bra bild".
Citera
2021-05-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för i helvete!

Frågan rör VAD som gör att han a) vill flyga enligt FUP men b) får inte och skyller på WTC.

Att han är skev ses däremot via Hjältevisionerna.
Vilket du inte tycker det är, för folk drömmer om att vara hjältar.

Var står det att han inte får?

Handlade väl om arbetsmarknaden som jag var inne på i tidigare inlägg. Det är ju hans egna skäl han vittnar om. Tog sex år för flyget att återhämta sig efter 9/11. Sen kom SARS...

Ja hur skev är han. Folk dagdrömmer de facto om just hjältedrömmar. Hänvisade just till Psykologiguiden. Ditt andra hem. Tvivlar du på den källan kan jag inte guida mer här tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in