2021-05-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
295 personer på IVA bara...Med detta tempot är vi fan snart under 100.

För en vecka sedan var det ca 100 personer fler inlagda. Nu 295.

Såg också att enligt SIR så ligger det fler inne än regionen rapporterar.
Skåne 22 mot 25 enligt SIR. Gävle 8 mot SIRs 12.
Troligtvis är siffrorna ännu bättre än de 295 som rapporteras just nu.
Citera
2021-05-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
295 personer på IVA bara...Med detta tempot är vi fan snart under 100.

För en vecka sedan var det ca 100 personer fler inlagda. Nu 295.

Det ska bli intressant att se hur FHM förhåller sig till detta på kommande presskonferenser. Att det minskar på på IVA är naturligtvis otroligt glädjande, men det är ju knappast bra om myndigheterna vill att folk ska hålla avstånd även framöver. Likväl fortsätter det såhär, ackompanjerat med lättade restriktioner i Juni, så lär folk blåsa faran över i Sverige.
Citera
2021-05-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Var ser du det? Platz har inte uppdaterat iaf.

Tex.

Region Uppsala
Region Skåne
Västra Götalandsregionen
Region Gävleborg

Osv osv

Platz sammanställer lite senare har jag för mig.

De jag kollat igenom ser väldigt positivt ut hur som helst.
Möjligtvis med undantag för Norrbotten
Citera
2021-05-17, 14:07
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Uppsalas IVA är nu:
80+: 0
70-79: 3
60-69: 7
60-: 2

I grupperna som hunnit gå flera veckor efter dos 1 är mönstret oerhört tydligt. Inom två-tre veckor nås samma effekt för 60-69, och till midsommar är det nog barskrapat på IVA.

.. till skillnad mot förra året?.. eller hur var det nu?

Vad var anledningen till nedgången då?
Citera
2021-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha läkemedelsverket, vilka klappträn.

Ivermektin är säkrare än alvedon. Och det finns mängder med bevis för att det är mycket effektivt mot covid. Vi VET att det är det. Det finns ingen diskussion ens. Det här handlar bara om pengar. Vaccinet ska ut till varje pris trots att effektiva behandlingar redan finns. Ivermektin kan man inte tjäna pengar på. Där klämmer skon.

Detta är brott mot mänskligheten

Självklart är Ivermektin super duper.
De använder det ju i Indien!!

Nu har de dock hittat något ännu bättre än dundermedicinen Ivermektin..
Varför rekommenderar inte Läkemedelsverket detta? Hon säger ju att det är jättebra..

”Den indiska parlamentarikern Pragya Singh Thakur säger att hon dricker kourin varje dag för att förhindra att bli smittad av covid-19. Det skriver den indiska tidningen The Week.
I uttalandet som filmades av ett lokalt tv-team säger Pragya Singh Thakur att hon dricker gau mutra ark, som är extrakt av kourin, varje dag och hon uppmanar folk att uppfostra kor för just det här ändamålet.
– Jag har inte covid-19 och med och med guds nåd kommer jag inte få det för jag använder kourin som läkemedel, säger hon enligt tidningen.”
Citera
2021-05-17, 14:13
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det ska bli intressant att se hur FHM förhåller sig till detta på kommande presskonferenser. Att det minskar på på IVA är naturligtvis otroligt glädjande, men det är ju knappast bra om myndigheterna vill att folk ska hålla avstånd även framöver. Likväl fortsätter det såhär, ackompanjerat med lättade restriktioner i Juni, så lär folk blåsa faran över i Sverige.

En första bra start är att man fr.o.m. nu bara kommer att ha PK på torsdagar.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/myndighetsgemensamma-presstraffarna-pa-torsdagar/

Bra. Dags att vi slutar älta detta och återgår till ett normalt liv där människor blev sjuka och dör utan att världen får panik. Nästa steg är att bara uppdatera statistiken veckovis.
Citera
2021-05-17, 14:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja.. De flesta som dör av mässlingen är barn. För inte alltför länge sen handlade det om miljoner döda i världen per år. Tack vare vaccin så har dödligheten minskat kraftigt. För att citera Wikipedia:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4ssling

Vaccin mot Mässlingen ger precis lika bra skydd som att ha haft sjukdomen utan risk för död eller alla de följdsjukdomar som mässlingen är förknippad med. Mässlingen är en mycket dålig sjukdom att bli smittad av. Att skaffa sig ett naturligt skydd mot farliga sjukdomar genom att smittas av dem är ett ganska bakvänt och dumt resonemang..
Det festade är väl också de flesta forskare överens om, dvs. att vaccin oftast är säkrare och ger bättre skydd än att genomgå sjukdomen.
Blir man riktigt ordentligt sjuk är genomgången sjukdom effektivt, men blir man minddre sjuk så triggas immunförsvaret ofta inte tillräckligt mycket och då är vaccination mera effektivt.

Hur det är just med covid vet man troligen inte ännu.
Citera
2021-05-17, 14:17
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Självklart är Ivermektin super duper.
De använder det ju i Indien!!

Nu har de dock hittat något ännu bättre än dundermedicinen Ivermektin..
Varför rekommenderar inte Läkemedelsverket detta? Hon säger ju att det är jättebra..

”Den indiska parlamentarikern Pragya Singh Thakur säger att hon dricker kourin varje dag för att förhindra att bli smittad av covid-19. Det skriver den indiska tidningen The Week.
I uttalandet som filmades av ett lokalt tv-team säger Pragya Singh Thakur att hon dricker gau mutra ark, som är extrakt av kourin, varje dag och hon uppmanar folk att uppfostra kor för just det här ändamålet.
– Jag har inte covid-19 och med och med guds nåd kommer jag inte få det för jag använder kourin som läkemedel, säger hon enligt tidningen.”
Eller så lyssnar du på folk som faktiskt vet vad dom pratar om och inte på läkemedelsindustrin som till och med är så korrupta att dom avslagit D-vitamin som förebyggande. Man behöver inte vara supersmart för att fatta att det är en smutsig industri. Kanske den smutsigaste i hela världen.

https://www.youtube.com/watch?v=vxTODvTNHlw&t=3714s

https://www.youtube.com/watch?v=F7cLxs8fNq8

Jag förstår att det måste vara jobbigt att komma till insikten att man blivit grundlurad. Men så är det.
Hydroxoklorikin är också mycket effektivt. Men återigen, patentet har gått ut, inga pengar kunde tjänas på det. Och sen hade den onda superskurken Trump rekommenderat det och då kan man ju ABSOLUT inte använda det.

Hur känns det att McDonalds har börjat med en vaccinkampanj? https://www.today.com/food/mcdonald-s-encouraging-customers-get-vaccinated-t218032

Dags att vakna kanske?
Citera
2021-05-17, 14:23
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Uppsalas IVA är nu:
80+: 0
70-79: 3
60-69: 7
60-: 2

I grupperna som hunnit gå flera veckor efter dos 1 är mönstret oerhört tydligt. Inom två-tre veckor nås samma effekt för 60-69, och till midsommar är det nog barskrapat på IVA.

Det överanalyseras lite väl mycket i denna tråd kan man säga.
Var det någon som inte trodde att det skulle dyka som förra våren?
Kurvan följer nästan perfekt den från förra våren och då hade vi inget vaccin.
Jag har skrivit i flera månader nu att vi kan sitta lugnt i båten och det kommer gå ner pga den naturliga säsongseffekten.
Men det är klart att med vaccin och naturlig immunitet så kanske vi får en ännu snabbare nedgång.

Ps. jag försöker klura ut vad dom gjort för åtgärder i skolan för att få denna nedgång.....
Citera
2021-05-17, 14:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det festade är väl också de flesta forskare överens om, dvs. att vaccin oftast är säkrare och ger bättre skydd än att genomgå sjukdomen.
Blir man riktigt ordentligt sjuk är genomgången sjukdom effektivt, men blir man minddre sjuk så triggas immunförsvaret ofta inte tillräckligt mycket och då är vaccination mera effektivt.

Hur det är just med covid vet man troligen inte ännu.

Nej, men en sak står i varje fall klar. Man ska inte dra på sig Covid i onödan. Även om man bortser från de närmare 70 000 som lagts in på sjukhus och de 14 000 som dött så får alla de skador och följdsjukdomar som viruset orsakar riskerna med vaccinet att blekna.

Det som kommer att bli intressant att se framöver blir väl huruvida genomgången infektion eller vaccin är det bästa skyddet mot de nya och farligare mutationerna. Gissningsvis kommer väl frågan ställas på sin spets redan till hösten/vintern. Jag tror inte att den här pandemin är över på långa vägar och att nya varianter kommer att döda mängder av människor redan till vintern. Frågan är om vi ens sett det värsta än?
Citera
2021-05-17, 15:04
Medlem
FHM slutar med presskonferenser på tisdagar, märkligt. Är man rädd för att behöva försvara sig på presskonferenserna nu när allt fler länder börjar öppna upp?
Citera
2021-05-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
FHM slutar med presskonferenser på tisdagar, märkligt. Är man rädd för att behöva försvara sig på presskonferenserna nu när allt fler länder börjar öppna upp?

Vi öppnar ju upp 1:a juni också.

Förklaringen stavas nog att Covid är över. Det är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in