2021-05-17, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Läkemedelsverket i Sverige och motsvarande myndigheter i nästan alla andra länder samlar löpande in information om eventuella biverkningar och redovisar dessa löpande.
Det som tar tid är att gå igenom varje rapport och reda ut om det är en biverkning eller något som bara råkat inträffa i anslutning till vaccinationen.

Tror man på en världsomspännande konspiration där alla världens länder ingår och inga läckor finns kan det vara svårt att acceptera att det är på detta viset.

Resultatet av biverkningar och så vidare vet vi först 2023 när detta medicinska experiment kan summeras. Innan dess vet vi inte.
Men vi vet att det redan vart en hel del.
Citera
2021-05-17, 07:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Fast det sa jag inte att jag gjorde. Jag skrev att det var det vaccinet jag kände mig osäker på. Nej, min son har fått det vaccinet och även för TBE (vilket borde ligga i vaccination programmet om man nu utgår ifrån vilka sjukdomar som skadar barnen). Alla dessa vaccin har getts under flera år.

Där emot har jag vänner som inte gett vaccinet för påssjukan till sina barn för att de inte vill det och jag har också vänner som bor i område med mycket fästingar som bär TBE och som inte vaccinerat sina barn för att de har så många barn och det blir helt enkelt väldigt dyrt. TBE vaccin är väldigt dyr och första året måste det ges 2 gånger. Helt sjukt att ekonomin och hur många barn man har styr vilka som är vaccinerade och inte. När faktiskt barnen får lägre hjärnkapacitet efter genom gången infektion. TBE är en farligare sjukdom en påssjukan. Det var det jag ville ha sagt.

Liksom jag ville påpeka att man inte ska döma ut andra som "Vaccinhatande mongoloider", för att de väljer bort ett vaccin vaccinprogrammet, att göra det är ett tecken på förakt för andra människor och deras åsikter.

Risken för TBE är liten utom för dem som lever mycket i marker där det finns fästingar och som ofta får dem på sig. Mindre än var 200;ade fästing har Borelia. TBE är ännu mer sällsynt.

Du får betala dina TBE sprutor själv de håller i cirka 5 år eller längre om man vågar chansa
Citera
2021-05-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Just nu gör vi varken eller.

Har din gode man godkänt att du beställer en resa?

Tänk på risken att resmålets myndigheter ändrar reglerna, för att slippa ta emot resenärer från länder med mycket smittspridning. Diskutera gärna med föreståndaren på din gruppbostad.

Inga problem. vi är miljoner människor som reser dagligen under denna pandemin.
Vi som vågar leva livet och inte överleva livet.

Prova det nångång.
Citera
2021-05-17, 08:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Fast det sa jag inte att jag gjorde. Jag skrev att det var det vaccinet jag kände mig osäker på. Nej, min son har fått det vaccinet och även för TBE (vilket borde ligga i vaccination programmet om man nu utgår ifrån vilka sjukdomar som skadar barnen). Alla dessa vaccin har getts under flera år.

Där emot har jag vänner som inte gett vaccinet för påssjukan till sina barn för att de inte vill det och jag har också vänner som bor i område med mycket fästingar som bär TBE och som inte vaccinerat sina barn för att de har så många barn och det blir helt enkelt väldigt dyrt. TBE vaccin är väldigt dyr och första året måste det ges 2 gånger. Helt sjukt att ekonomin och hur många barn man har styr vilka som är vaccinerade och inte. När faktiskt barnen får lägre hjärnkapacitet efter genom gången infektion. TBE är en farligare sjukdom en påssjukan. Det var det jag ville ha sagt.

Liksom jag ville påpeka att man inte ska döma ut andra som "Vaccinhatande mongoloider", för att de väljer bort ett vaccin vaccinprogrammet, att göra det är ett tecken på förakt för andra människor och deras åsikter.

Jag föraktar människor som avstår vaccin som ingår i vaccinationsprogrammet. Det utsätter människor som av medicinska orsaker inte kan vaccinera sig och de som inte uppnått åldern för att få vaccin för stora risker.

Det är ett äckligt egoistiskt beteende utan rim och reson.
Citera
2021-05-17, 08:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Risken för TBE är liten utom för dem som lever mycket i marker där det finns fästingar och som ofta får dem på sig. Mindre än var 200;ade fästing har Borelia. TBE är ännu mer sällsynt.

Du får betala dina TBE sprutor själv de håller i cirka 5 år eller längre om man vågar chansa
Grund vaccinationen för TBE är tre doser. Sedan tas de i längre intervaller. Hur långa tror jag beror på ålder. Det ändrade sig också för något årsdan. Nu när jag tänker efter tror jag att den andra kommer efter en månad och den tredje efter ett halvår.

När det gäller Borrelia så måste du bara ta bort fästingen inom ett dygn för att undvika infektion. När det gäller TBE överförs smittan direkt.

Borrelia ser man ofta att man blivit smittad, man får den där ringen runt och man bör börja penicillin kuren redan då. Det krävs att man ska gå en längre tid med Borrelia för att den ska bli illa.

Mot TBE fins inga medicinen.

Man kan alltså skydda sig någorlunda mot Borrelia, plock fästingar var dag, vara uppmärksam på betten. Men TBE har du ingen chans, annat en att undvika dessa snabbt växande områden eller vaccinera sig. Nu finns TBE i nästan halva Sverige. https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/lakarens-tbe-oro-behover-inte-belasta-varden/repteh!zjkCQIaxFoHtviJfLF@Q/ Karta på hur TBE nu finns i större utrymmen i Sverige.

Ja nu får man betala själv. Och jag tycker att man bör vaccinera sina barn mot det även en själv om man nu inte har gjort det. Jag har själv haft TBE och jag kan inte rekommendera det. Däremot är man ju immun efter infektion.

Jag läste på mycket efter egen infektion för att avgöra om jag skulle vaccinera min son. Som jag förstår det rekommenderade man inte vaccination till barnen tidigare då de i regel får en mildare infektion en vuxna och att man blir immun efter. Men nu gör man det för att nyare studier visar att barn ofta får skador på hjärnan och det även om infektionen varit mild.

Hittar tyvärr inte detta nu, var några år sedan jag läste på. Men hittade denna:https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2013/10/svar-tbe-med-resttillstand-kan-drabba-aven-yngre-barn/ Den är dok från 2013.

Jag menar på att om vi nu ska jämföra så är TBE farligare en påssjukan och den sprider sig och finns nu i en stor dela av Sverige med enbart södra och norra Sverige som undantag.

Jag tycker att TBE ska inkluderas vaccinationsprogrammet för att skydda barnen. Efter 18 års ålder kan man bekosta sprutan själv. Men det här är min åsikt och jag tvinningar inte på den på några andra. Men jag tror att de flesta barn är ovaccinerade och med denna snabba TBE ökning så kan detta utveckla sig till ett problem som kommer kosta samhället bra mycket mer en det skulle göra om man inkluderade TBE vaccinet i programmet.

Men nu är jag långt utanför ämnet för tråden. Jag kan gärna ta denna diskussion, men då någon annan stans.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-05-17 kl. 08:27.
Citera
2021-05-17, 09:41
Medlem
vinlands avatar
Enkel lösning på covid-19 problemen.....

Se till att ha "normala" D-vitamin nivåer, och använd Ivermectin om du skulle insjukna i covid.

Dr. Ryan Cole driver ett labb, har gjort över 100.000 covid-tester, är läkare och har behandlat över 350.000 patienter under sin yrkestid. Han har alltså ganska bra erfarenhet i detta ämne. Över 90% av alla Covid-IVA fall i USA har samma gemensamma nämnare, för låga d-vitamin nivåer under vintersäsonger. Länk till utfrågning som spelades in som Youtube tog bort direkt men som räddades och lades upp på bitchute.com

LÄNK: https://seed132.bitchute.com/dtT7ShfT1ztf/hfzL5gUeQvxr.mp4?_=1
Citera
2021-05-17, 09:49
Medlem
Otroligs avatar
Jämfört med tidigare veckor där det var stort inflöde på en teststation i Östergötland är det idag nästan helt öde - några enstaka som ska provta sig. Ett gott tecken, speciellt när detta län hade bland de högsta incidenserna i landet för några veckor sen.

Ser ut som att det finns goda möjligheter till att IVA kan etablera sig under 300 inlagda denna vecka. Nya inläggningar fortsätter också att peka rakt nedåt.
Citera
2021-05-17, 10:03
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jämfört med tidigare veckor där det var stort inflöde på en teststation i Östergötland är det idag nästan helt öde - några enstaka som ska provta sig. Ett gott tecken, speciellt när detta län hade bland de högsta incidenserna i landet för några veckor sen.

Ser ut som att det finns goda möjligheter till att IVA kan etablera sig under 300 inlagda denna vecka. Nya inläggningar fortsätter också att peka rakt nedåt.
296 nu på IVA. En minskning på 90 på en vecka!
källa svt.

Det är ju fantastiskt. Jag var lite rädd för att det skulle gå upp idag, men det har ju istället minskat lite till.

Håller denna trenden i sig har vi ju ett helt annat läge om några veckor.
Citera
2021-05-17, 10:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
källa svt.

Det är ju fantastiskt. Jag var lite rädd för att det skulle gå upp idag, men det har ju istället minskat lite till.

Vaccinationsmålet för 65+ är uppfyllt, riskgrupperna är väl i princip klara och 50-59 håller på eller ska påbörjas överallt. Detta borde vara en bra brandvägg mot några större och ihållande ökningar på IVA. Tror nog att sjukvårdspersonalens semester och vila under sommaren är ganska säker.
Citera
2021-05-17, 10:15
Avstängd
Citat:
källa svt.

295 nu. Ja, det känns otroligt skönt med minskningen på IVA Nu när vaccineringen tagit fart så hoppas jag även att smittspridningen följer efter.
Citera
2021-05-17, 10:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Bra avsnitt av Darkhorse podcast!

https://www.lakemedelsverket.se/sv/nyheter/ema-avrader-fran-anvandning-av-ivermektin-mot-covid-19
Citera
2021-05-17, 10:41
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
https://www.lakemedelsverket.se/sv/nyheter/ema-avrader-fran-anvandning-av-ivermektin-mot-covid-19
Haha läkemedelsverket, vilka klappträn.

Ivermektin är säkrare än alvedon. Och det finns mängder med bevis för att det är mycket effektivt mot covid. Vi VET att det är det. Det finns ingen diskussion ens. Det här handlar bara om pengar. Vaccinet ska ut till varje pris trots att effektiva behandlingar redan finns. Ivermektin kan man inte tjäna pengar på. Där klämmer skon.

Detta är brott mot mänskligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in