Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
För att förtydliga: med seger menar jag här att flytta fram sina positioner. Moraliska och andra och det verkar Hamas och palestinierna göra här. Men det är långt ifrån någon "seger" om man med det menar en lösning på konflikten och fred.
En ultimat stabil lösning förutsätter väl att en part försvinner helt, utplånas ..
Nu har den här skiten pågått i flera decennier och båda parter har väl bevisat att de inte tänker ge sig och att de drivs av djupa känslor .. det är inte en rationell situation.
Och som jag sagt tidigare: en aggressiv expansionspolitk kräver en fungerande nativitetspolitik. Detta vet varje erövrare. Har du inte nya medborgare att fylla fiendeland med, har du erövrat i onödan..
Efter 70 år har har Israel bara 7 miljoner judiska medborgare, på en yta mindre än Småland. Jag kan inte med bästa vilja kalla situationen för lyckad ..
I Israel finns dessutom 2 miljoner araber. Det finns helt enkelt för få Israeler.
Israel har försökt lösa detta problem med hjälp av aggressiva fruktbarhetsprojekt. Man trycker i kvinnor absurda mängder hormoner. Det är rena misshandeln. Detta finns ett desperat behov av barnafödande.
Nativitetspolitiken är en del av Israels nationalistiska projekt.
På sätt och vis är barnafödandet av egen del av kriget. Väldigt få vill prata om detta.