2021-05-17, 09:35
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Israel killed his little brother in the 2009 massacre; his older brother in 2012 massacre; his father in 2014 massacre; and his mother in 2021 massacre. Then he was alone

14-year-old Palestinian child in Gaza committed suicide!

Hamza threw himself from the 8th floor last night. Hamza lost his entire family in the recent wars on #Gaza. (1/2)

#GazaUnderAttak
#GazaUnderFire

Länk

Hemskt att ett litet barn tvingas hoppa. Tvi barnmördare.
Citera
2021-05-17, 09:38
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har anpassat mig till nivån i tråden.

Nej, judarna (israelerna) är terrorister. De är krigsförbrytare.

Jag är allvarlig här. Flera av deras ledare är det enl. mig och mångas uppfattning. Och inte bara idag utan även historiskt.

Palestinierna (araberna) har fått tagit smällen för västs dåliga samvete.

Fast det där är din personliga åsikt som inte har något som helst stöd av vare sig fakta eller sanning.
Citera
2021-05-17, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Inga judar = ingen kulturmarxism = ingen PK = dags att åka hem till ett fredfult M.Ö.

För du vet väl om att Israeliska staten finansierar flyktingläger m.m i Europa? De hatar Palestinier, bygger murar för att hålla icke-Judar ute men i Europa arbetar de väldigt hårt för att ta in så många araber de kan..

Hur många år har denna strategi hållits på med? Väldigt många palestinier kom från de överfyllda flyktingläger i Libanon, och kan Israel haft ett finger med i 'exporten' därifrån? Vi pratar 35 år tillbaka. Libanon, som var Mellanösterns Paris, blev ju omvandlad till en ruinhögg, indirekta på grund av staten Israel, som har tryckt ut palestinierna till sina grannländer.
Citera
2021-05-17, 10:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fast det där är din personliga åsikt som inte har något som helst stöd av vare sig fakta eller sanning.
Jag tror nog att det mesta när det gäller Israel är baserat på personliga åsikter utifrån vad som skrivs i denna tråd.

Det är liksom vad Flashback är till för. Att ventilera dem.

De som påstår sig lägga fram "fakta" eller "sanningar" här brukar inte tas på allvar.

Det blev lite fel i förra inlägget ser jag. Det ska stå:

Israel eller israelerna är inte terrorister, deras ledare är i flera fall krigsförbrytare. Den åsikten har jag gemensamt med många även judar.
Senast redigerad av arbetet 2021-05-17 kl. 10:16.
Citera
2021-05-17, 10:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Självklart är det så.

Och logiken bakom Israels bildande får självklart inte vara vägledande i världspolitiken...

Ingen tycker egentligen att vi ska ge tillbaka länder som förlorades på forntiden..

För sionisterna gjordes ett undantag.

Det elände vi ser idag var helt väntat.

Angående Israels senaste insats i Gaza, kan man undra.. Ljuger Israel om höghuset?

De kan mycket väl markera mot pressfolk och skylla på Hamas.. Man kan bomba exakt vad som helst och skylla på Hamas.
Hursomhelst så tror jag att det var ett av Israels större misstag här. Alla vet att vad som är sant eller inte är av utan betydelse. Facts don't matter! Men att direkt hota och angripa journalistiken är inget bra helt enkelt.

Jag håller nog med dem som säger att Israel inte går segrande ur det här. Och min "åsikt" är att vi kanske får se det sista av Netanyahu åtminstone.
Senast redigerad av arbetet 2021-05-17 kl. 10:18.
Citera
2021-05-17, 10:32
Medlem
Jude terrorister 0-4km från Gaza har beodrats att gå in i sina råtttunnlar tills vidare. Nåt stort är på gång.
Citera
2021-05-17, 10:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Jude terrorister 0-4km från Gaza har beodrats att gå in i sina råtttunnlar tills vidare. Nåt stort är på gång.
Svårt att få någon bra info men detta:

ELINT News
@ELINTNews
Threat of massive mortar attack is reportedly the security issue
https://twitter.com/ELINTNews/status/1394208542412972035?s=20
Citera
2021-05-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hursomhelst så tror jag att det var ett av Israels större misstag här. Alla vet att vad som är sant eller inte är av utan betydelse. Facts don't matter! Men att direkt hota och angripa journalistiken är inget bra helt enkelt.

Jag håller nog med dem som säger att Israel inte går segrande ur det här. Och min "åsikt" är att vi kanske får se det sista av Netanyahu åtminstone.

Det är säkert inte första gången som media angrips. Det händer väl i alla krig.

I längden är ett sådant agerande såklart negativt för Israel, som gärna vill framstå som den civiliserade parten, en tapper utpost i ett hav av primitiva araber .. Men Israels image är väldigt sliten nuförtiden ..

Jag vet inte om "seger" är ett användbart ord längre. Jag tror att situationen kommer att glida båda parter ur händerna. Palestina är bara en dröm och Israel kommer inte att bli vad man trodde..

I resten av arabvärlden är väl Västhatet, Israelhatet och antisemitismen konstant. Oavsett vad som händer i Gaza, kommer miljoner människor att smida planer, sabotera och terrorisera.

Det är fånigt att spekulera om exakta händelser men jag tror faktiskt att Israel kommer att försvinna.

Det är ju inte bara krigsfronten som avgör.. Man har baserat ett pyttelitet land på ras och religion. Otroligt vanskligt. Hur länge ska 8 miljoner judar hålla stånd och bevara ras, religon och kultur?

Att man konsekvent kör bort araberna har nog demografiska orsaker (iaf delvis).

En ohämmad blandning av araber och judar är ju en katastrof.. Hur många blandäktenskap tål Israel innan judendomen späs ut och försvinner?
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-17 kl. 10:48.
Citera
2021-05-17, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Att Nethanyahu är krigsförbrytare är fakta. Eller anser du det vara legitimt att ge sig in i ett land och spränga ett dussin civila flygplan?
https://en.wikipedia.org/wiki/1968_Israeli_raid_on_Lebanon
https://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Netanyahu
Citera
2021-05-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men i nutid, så har vi det judiskt ortodoxa ultranationalistiska partiet Kach, fanns mellan -71 -94. Dom hade en plats i Knesset
Splittrades senare i två fraktioner. Terroriststämplade utav b,l,a EU, USA.

Deras ideologi var betydligt galnare än Hamas. En judisk jihadistkult.

Sådana har funnits i alla tider, hotheads, men de är inte mycket för handling precis.
Mycket snack och liten verkstad, kring dessa grupperingar..
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll

Nej, nej - Det sker hela tiden att de måste ner i skyddsrummen, det kommer väl en skur av raketer från Gaza snart igen. Svenska PK-MSM får ett glädjerus som varar fram tills midsommar, vid nästa raketvåg....
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Inga judar = ingen kulturmarxism = ingen PK = dags att åka hem till ett fredfult M.Ö.

För du vet väl om att Israeliska staten finansierar flyktingläger m.m i Europa? De hatar Palestinier, bygger murar för att hålla icke-Judar ute men i Europa arbetar de väldigt hårt för att ta in så många araber de kan..
Det är ju inte så att kulturmarxismen emanerar från det judiska folket, det är bara nys.
Försvinner det judiska folket så försvinner inte kulturmarxismen som idé.
Det är vänstertrollen som lurar i dig det.
Kom ihåg att kommunister har avskytt judar i decennier.

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Hur många år har denna strategi hållits på med? Väldigt många palestinier kom från de överfyllda flyktingläger i Libanon, och kan Israel haft ett finger med i 'exporten' därifrån? Vi pratar 35 år tillbaka. Libanon, som var Mellanösterns Paris, blev ju omvandlad till en ruinhögg, indirekta på grund av staten Israel, som har tryckt ut palestinierna till sina grannländer.

Vilket skitsnack, Libanon drogs in i ett inbördeskrig mellan tex alawiterna och de andra, sunni mot shia. Dvs ett typiskt inbördeskrig mellan muslimer, som alltid. Och som nyligen i tex Syrien. Och som pågått i 1400 år av ständigt uppblossande inbördeskrig inom Islam. Israel hade rätt lite med den konflikten att göra.
Därmed flydde en stor del av den palestinska befolkningen, bland annat till Israel.
Som nu har blivit Israels huvudvärk.
Och som alltid att huvudvärken dyker upp någon annanstans, vem vet var när och hur...

Javisst allting är relativt men det finns alltid minst två 100 % sanningar och det är att allting är USAs och Israels fel återigen och från början.
Det är två sanningar som är gjutna i sten, hos alla MSM.
Citera
2021-05-17, 10:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är säkert inte första gången som media angrips. Det händer väl i alla krig.

I längden är ett sådant agerande såklart negativt för Israel, som gärna vill framstå som den civiliserade parten, en tapper utpost i ett hav av primitiva araber .. Men Israels image är väldigt sliten nuförtiden ..

Jag vet inte om "seger" är ett användbart ord längre. Jag tror att situationen kommer att glida båda parter ur händerna. Palestina är bara en dröm och Israel kommer inte att bli vad man trodde..

I resten av arabvärlden är väl Västhatet, Israelhatet och antisemitismen konstant. Oavsett vad som händer i Gaza, kommer miljoner människor att smida planer, sabotera och terrorisera.

Det är fånigt att spekulera om exakta händelser men jag tror faktiskt att Israel kommer att försvinna.

Det är ju inte bara krigsfronten som avgör.. Man har baserat ett pyttelitet land på ras och religion. Otroligt vanskligt. Hur länge ska 8 miljoner judar hålla stånd och bevara ras, religon och kultur?

Att man konsekvent kör bort araberna har nog demografiska orsaker (iaf delvis).

En ohämmad blandning av araber och judar är ju en katastrof.. Hur många blandäktenskap tål Israel innan judendomen späs ut och försvinner?
För att förtydliga: med seger menar jag här att flytta fram sina positioner. Moraliska och andra och det verkar Hamas och palestinierna göra här. Men det är långt ifrån någon "seger" om man med det menar en lösning på konflikten och fred.
Citera
2021-05-17, 10:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Därmed flydde en stor del av den palestinska befolkningen, bland annat till Israel.
Som nu har blivit Israels huvudvärk.
Det får du gärna ange någon källa på. Jag har aldrig sett något om palestinier som kunnat "fly" till Israel, om man nu skall kalla det fly om man återvänder till där man nyss bodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in