Citat:
Ursprungligen postat av
Karl-Edward
Dessa har jag avsiktligt skippat tills vidare... Knackarna, Stark, Dolores Claiborne, Sömnlös, Flicka som älskade Tom Gordon, Svarta huset(tyckte Talisman var skit), From a Buick 8, Liseys berättelse samt hela... ja HELA Mörka tornetserien.
Med rätt motivation och morot kan jag bli övertygad att köpa resten så sluta jiddra och börja trolla.
Mörka tornet-serien tycker jag är jävligt bra. Dels för att de skrevs under hela hans karriär, dels för att både karaktärer och vissa uttryck/företeelser återkommer i andra böcker. Det skapar en känsla av ett parallellt universum, gör upplevelsen större och höjer upplevelsen i de andra böckerna imho. Också intressant att se hur hans stil och språk utvecklats över tid. Sen ballar han ur lite grann mot slutet av serien men tycker ändå det funkar. King är dock något av en husgud för mig så kan vara att jag ger honom lite för mycket slack här.
Läser helst på engelska, framförallt vissa tidiga översättningar till svenska blir riktigt lökiga och tappar mycket av den ursprungliga känslan.