2021-04-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danteradio
Stämmer verkligen detta. Jag fyller svällkropparna flera ggr/dag utan effekt som du beskriver.

Skillnaden är att med ett ordentligt vakuum så skickar du in mer blod än du annars har möjlighet att göra "manuellt".
Det har skrivits mycket om ämnet och konsensus verkar vara att du kan tillfälligt förstora kuken med denna metod, men att "tillfälligt" blir längre och längre period ju längre du pumpat.
Så t.ex. första gången kanske du bara har stor kuk en liten stund men när du är mer erfaren kan din pumpade omkrets hålla ganska länge.
Lästips i samma ämne: https://manlighalsa.com/2021/04/15/fungerar-penispump/
Citat:
Än idag verkar det som att dom enda permanenta “gainsen” kommer från operation, vilket medför mycket större risker än en penispump och är därför inte att rekommendera.

Så funkar det faktiskt med träning också, att om ja slutar köra ben en sommar så krymper benen lite men är fortfarande betydligt större än innan jag började träna, så det låter logiskt ju.
Citera
2021-04-16, 10:17
Bannlyst
häng tyngder i den så går det i mer blod i den tillslut , ren fysik liksom
Citera
2021-04-19, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av inkan8
Skillnaden är att med ett ordentligt vakuum så skickar du in mer blod än du annars har möjlighet att göra "manuellt".
Det har skrivits mycket om ämnet och konsensus verkar vara att du kan tillfälligt förstora kuken med denna metod, men att "tillfälligt" blir längre och längre period ju längre du pumpat.
Så t.ex. första gången kanske du bara har stor kuk en liten stund men när du är mer erfaren kan din pumpade omkrets hålla ganska länge.
Lästips i samma ämne: https://manlighalsa.com/2021/04/15/fungerar-penispump/

Så funkar det faktiskt med träning också, att om ja slutar köra ben en sommar så krymper benen lite men är fortfarande betydligt större än innan jag började träna, så det låter logiskt ju.

Intressant blogginlägg, skönt o läsa något som inte är skrivet av någon som försöker sälja något lol.
Håller med i stort, det finns en effekt att hämta från pumparna men så fort du lägger av börjar kuken krympa till normal storlek igen.
Allt hänger på hur mkt tid man vill lägga på sin kära penis.,
Citera
2021-04-20, 17:03
Medlem
Det går absolut att göra kuken större.
Att stretcha kuken längre är enklare än att göra den grövre. Det finns flera metoder för det. Jag har själv 2,5 cm längre kuk nu än för två år sen. Men bara marginellt grövre, ca 0,3 cm mer i omkrets.
Däremot blir det stor skillnad om jag pumpar kuken och använder kukring. Då blir det ca 1 cm extra i omkrets vilket är enorm skillnad.
Citera
2021-05-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det går absolut att göra kuken större.
Att stretcha kuken längre är enklare än att göra den grövre. Det finns flera metoder för det. Jag har själv 2,5 cm längre kuk nu än för två år sen. Men bara marginellt grövre, ca 0,3 cm mer i omkrets.
Däremot blir det stor skillnad om jag pumpar kuken och använder kukring. Då blir det ca 1 cm extra i omkrets vilket är enorm skillnad.

Måste fråga, har aldrig använt en kukpump, men går kuken inte tillbaka när du tar bort pumpen från kuken. Jag köper att kuken blir större när man pumpar, men när man tar bort pumpen så lär den sjunka tillbaka?
Citera
2021-05-12, 09:58
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZakB
Måste fråga, har aldrig använt en kukpump, men går kuken inte tillbaka när du tar bort pumpen från kuken. Jag köper att kuken blir större när man pumpar, men när man tar bort pumpen så lär den sjunka tillbaka?

Det stämmer.

Om du pumpar ofta så håller tjockleken i sig längre däremot. Låt säga du pumpar 15-20 min 3 gånger i veckan så har du en tjockis hela tiden.

Din nypumpade penis förlorar hälften av effekten redan inom en timme och avtar sedan gradvis. Även om du pumpat länge så är effekten inte bestående. Ett bra sätt att boosta egot är det iallafall.
Citera
2021-05-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZakB
Om du pumpar regelbundet så kan du få permanenta resultat. Det går även att laborera med olika dimensioner. Vill du öka i längd ska cylindern vara smal så att det mesta av undertrycket går till att "dra" kuken.
Vill du få grövre kuk, vilket är vanligaste användningen av en pump så ska den vara något större.
Det är viktigt att avände glidmedel och även bra att använda värme. Linda in cylindern i en elektrisk värmedyna så blir kuken varm. Det underlättar expansion.
Citera
2021-05-14, 11:42
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Om du pumpar regelbundet så kan du få permanenta resultat. Det går även att laborera med olika dimensioner. Vill du öka i längd ska cylindern vara smal så att det mesta av undertrycket går till att "dra" kuken.
Vill du få grövre kuk, vilket är vanligaste användningen av en pump så ska den vara något större.
Det är viktigt att avände glidmedel och även bra att använda värme. Linda in cylindern i en elektrisk värmedyna så blir kuken varm. Det underlättar expansion.

Jag håller inte med men det kanske är olika för olika människor? Vad vet jag.
Tror mer på en penis-sträckare. Du ökar permanent sakta men säkert men det är mycket slit och du ökar inte så mycket som reklamen eller alla fejkade recensioner säger.

från 14,7 till 16,7 bpel tog min 1500 timmar. omkretsen ökade ingenting.
Citera
2021-05-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag håller inte med men det kanske är olika för olika människor? Vad vet jag.
Tror mer på en penis-sträckare. Du ökar permanent sakta men säkert men det är mycket slit och du ökar inte så mycket som reklamen eller alla fejkade recensioner säger.

från 14,7 till 16,7 bpel tog min 1500 timmar. omkretsen ökade ingenting.
Jag håller med dig om att en extender är ett mycket bättre alternativ för att öka längden. Att pumpa är nog den sämsta metoden för att öka längd. Själv har jag stretchat med bara händerna under 2 år. Kanske lagt 3-400 timmar på det och ökat 2-2,5 cm. Till hösten tänkte jag börja med hanging mest för nyfikenhetens skull.
Citera
2021-05-14, 16:52
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag håller med dig om att en extender är ett mycket bättre alternativ för att öka längden. Att pumpa är nog den sämsta metoden för att öka längd. Själv har jag stretchat med bara händerna under 2 år. Kanske lagt 3-400 timmar på det och ökat 2-2,5 cm. Till hösten tänkte jag börja med hanging mest för nyfikenhetens skull.
Seriöst, fungerar det verkligen...?
Citera
2021-05-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Seriöst, fungerar det verkligen...?
Ja, det gör det för de flesta. Speciellt i början. Jag ökade 2 cm på 6 månader. Sen har det gått trögt, bara 0,5 cm på 1,5 år. Men jag har inte varit lika seriös der sista ta året och gör det mest för att få bättre erektion.
Citera
2021-05-17, 08:05
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ja, det gör det för de flesta. Speciellt i början. Jag ökade 2 cm på 6 månader. Sen har det gått trögt, bara 0,5 cm på 1,5 år. Men jag har inte varit lika seriös der sista ta året och gör det mest för att få bättre erektion.

mm, lika här. Ökade 1 cm på 3 månader. Det var glädje varje gång man mätte. Sen gick det mer långsamt. Jag gav upp slitet då det inte hände nåt på 4 månader trots maniskt slit.

Detta var nåt år sen man höll på. Mätte faktiskt häromdan och ökningen är permanent så när som på en eller 2 millimeter. Rätt nöjd ändå med ökningen på 2 cm och har accepterat att jag aldrig kommer få en FB-dase. Ingen kvinna har klagat, tvärtom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in