2021-05-16, 22:36
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
rätt att försvara sig när 2 stater finns JA, inte nu när dom ockuperar.

Kul det fortfarande inte dykt upp frågan vem som var där först eller var namnet "Palestine" kommer ifrån. Eller vem som var den förste Palestinske Kungen eller härskaren.

Men då intar du ändå en inte helt orimlig position, ser du Hamas och PA`s loga så ser du HELA landet på denna, såklart Israeler blir lite skeptiska då, likaså när det regnar missiler över Tel-Aviv, även då har de rätt till försvar.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja nu är inte det de enda stället som rapporterar om att Jordaniens vice premiärminister samt utrikesminister lämnat över dokumenten. Markens och husens historia är ingen direkt hemlighet sedan tidigare, det är bara och kolla med UNWRA som var delaktiga. Dokumenten bekräftar bara avtalen på papper.

Jordanien påstår alltså att de byggde hus för 28 familjer. Men det är 75 familjer som protesterar. Är det arabisk matematik här eller?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Palestinierna kommer strida till siste man eller till de får tillbaka de områden de förlorat.

Vad menar du nu? Palestinierna har ju slut på raketer och bönar och ber om vapenvila?
Ber ju alltid om vapenvila=förlorar kriget=slutar strida?

Eller menar du att dom kommer försöka igen i framtiden när samlat på sig raketer igen? Starkare nästa gång va?
Varför skulle då Israel vilja ha vapenvila nu? Ge mig ett bra svar.

Du lever i en påhittad verklighet.
Citera
2021-05-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Märkligt eftersom det enligt Palestina finns mer än 10 gånger fler palestinier idag än 1948.

Jag talar bredare. Syrien, libanon, Jordanien Egypten mm.
Citera
2021-05-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vad var det jag sa. Nu har Hamas gjort slut på krutet. Nu kommer de till förhandlingsbordet med byxorna nere vid knäna och ber om vapenvila.

Dags för Israel att utrota terroristerna och ta över territorie .. för dom stackars kvinnor o barnens skull.
Citera
2021-05-16, 22:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sjukt vinklade nyheter ikväll i Sverige. Ett jävla grinande från alla håll att det krävts civila dödsoffer i Gaza. Vad fan tror dom? Alla de 3000 raketerna (hittills) har avskjutits från mitt i stan där massa folk bor. Ren taktik från Hamas sida.

Vad ska Israelerna göra? Låta bli att oskadliggöra avskjutningsramperna? Vilket land i hela världen skulle sitta med armarna i kors i detta läge? Till och med rekordkorkade Sverige skulle skjuta tillbaka om det regnade robotar över städer och samhällen.

IDF säger även detta :

Israel Defense Forces
@IDF
Hamas and PIJ have fired 2968 rockets at Israel in the past week. 439 of those rockets misfired and crashed into Gaza, causing around 20 Palestinian casualties.

That's 15% of their launches.

Think of it this way: About 1 in 7 rockets that Hamas fires—it fires at its own people.

https://twitter.com/IDF/status/1393973045409292293
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sjukt vinklade nyheter ikväll i Sverige. Ett jävla grinande från alla håll att det krävts civila dödsoffer i Gaza. Vad fan tror dom? Alla de 3000 raketerna (hittills) har avskjutits från mitt i stan där massa folk bor. Ren taktik från Hamas sida.

Vad ska Israelerna göra? Låta bli att oskadliggöra avskjutningsramperna? Vilket land i hela världen skulle sitta med armarna i kors i detta läge? Till och med rekordkorkade Sverige skulle skjuta tillbaka om det regnade robotar över städer och samhällen.
Vad ska Israel göra?
Gå med på en vapenvila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tyckte du skrev att västerlänningar inte ska lägga sig i vad som händer i mellanöstern. Och den inställningen kan man tolka som att USA inte borde ha lagt sig i vad Tyskland gjorde under andra världskriget.

Jag vill inte att du ska hata dig själv. Gör som israelerna och palestinierna borde göra nu, alltså lugna ner dig.

Ifall du hade vetat vad du pratar om så var det precis vad USA inte gjorde.
USA och presidenten sa att inga amerikanska liv skulle slaktas i ett nytt krig Europa.

Sedan attackerade Japan USA och på det sättet blev USA indragna i kriget.
Citera
2021-05-16, 22:39
Medlem
Israel Defense Forces
@IDF
·
3h ago
Hamas and PIJ have fired 2968 rockets at Israel in the past week. 439 of those rockets misfired and crashed into Gaza, causing around 20 Palestinian casualties.

That's 15% of their launches.

Think of it this way: About 1 in 7 rockets that Hamas fires—it fires at its own people.

Runt 20 av de döda palestinier har dött att av hamas raketer enligt IDF.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Terroriststater stödjer terrorsiststater.

Du tycker antagligen fortfarande att världen stöttar den nazistiska terroriströrelsen israel?

Nu har ju de flesta av oss redan fattat att du är ett israeltroll.

Tycker synd om människorna därnere som är fast i det judiska och det islamska oket.

Hur många här inne har koll på BDS-informationen om en vill bojkotta israeliska produkter?

Inte jag, utveckla tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Hahah är du seriös eller är det ett skämt? Ska du snacka om hat? Liknar hela den judiska etniciteten med Is? Och sen pratar du om dubbelmoral???

Isis ör inget bara än smuts och idioter som är skapade av judarna som också är smuts. Jag stöttar ingen religiös eller ateist till handlingar som orsakar barns och kvinnors död.

Men det judarna gör är fel. Det hela startade med att judisk ockupation av bosättare. Varför?

Finns en video där en jude bara tar över ett hem pga någon annan jude kommer ta det så därför är det bättre han tar det. Det där är hur skevt som helst. Smuts.
Citera
2021-05-16, 22:43
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Inte jag, utveckla tack.

Citat:
What is BDS?
The Boycott, Divestment, Sanctions (BDS) movement works to end international support for Israel's oppression of Palestinians and pressure Israel to comply with international law.
https://bdsmovement.net/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in