2021-05-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Demokrati har inget med saken att göra. Israel är demokratiskt, USA är demokratisk, men samtidigt är de imperialistländer som angriper påstådda fiender och invaderar andra länder. Vad rättfärdigade USAs invasion av Irak? Vad ger Israel rätt att ockupera Västbankern och Golan? Jämför med Ryssland agerande i Ukraina.
Israel ägnar sig åt etnisk rensning, man fördriver palestinier från sina hem för att ge till judiska bosättare.

Hamas är ingen stat.
Jo Hamas är det
Citera
2021-05-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
... Men va? Det ligger 50+ färska gravar i marken just nu orsakade av amerikanska bomber och avfyrade av Israelsk militär.
Ska vi börja med "om det var la la, så blir det bla bla bla" nu?

Hur vet du att det hade varit fler barn? Du kan omöjligt veta det om du inte har en spåkula eller om du gissar? Vi vet vem som dödade flest i verkligheten i alla fall.
Men skojar du med mig??? Så trög är du inte? Jag ger upp. Försök få någon annan att förklara
Citera
2021-05-16, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vid det här laget måste bara för en sista gång bäkänna vilken idiot jag varit som snöat ner mig i det här. Jag har egentligen ingen rätt att uttala mig om denna konflikt eller mellanöstern i allmänhet. None of my business. Fler västerlänningar borde ta till sig det och se efter sig själva och varandra istället för att stöka runt i andra delar av världen.

Jag tycker alla har fel. Och jag har haft mest fel av alla. Kalla mig konflikträdd. Jag bryr mig inte. Jag skäms över min inläggshistorik.

Om USA hade tänkt så som du under andra världskriget, så hade världen sett helt annorlunda ut idag. Tyskland hade tex kanske vunnit kriget, och judarna hade kanske blivit ännu mer förintade.
Och ska vi trots det strunta i vad israelerna och palestinierna gör idag, och låta dem folkmörda varandra och deras barn om de vill?
Det tycker inte jag.
Senast redigerad av eoku 2021-05-16 kl. 20:44.
Citera
2021-05-16, 20:41
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Palestinierna är motiverade och målinriktade - judeo-terroristerna ska ut i havet eller äta sand.

Finns inget som säger att någon måste gilla Judar, Zionister eller Israel. Palestinierna har lite blandat stöd runtom i världen och vissa vill ställa Israel inför internationell domstol. Ok.

Men när någon ex du skriver det du gjorde så riskerar du istället att väcka sympatier för Israel. Det du skriver bevisar precis det många Israeler hävdar, det handlar inte om vräkningar eller bomber mot Gaza. Det handlar om att det finns människor som inte vill att Judar ska finnas där alls, from the river to the sea, Palestine will be free. Och om du tror det är en något att sälja in hos folk, nja.

Helt enkelt finns det många som inte gillar Israel eller Judar, men när du talar om i praktiken folkmord så gör du legitim kritik, illegitim. Du bevisar helt enkelt att Judarna har rätt.
Citera
2021-05-16, 20:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alltså, hur korkad är du? IQ-arab eller?

Om Ukraina hade skickat missiler mot Moskva hade din liknelse haft bäring.
Den pågående konflikten startade med att Israel fördriver palestinier från sina hem i östra Jerusalem, en form av etnisk rensning. I protest mot detta attackerar Hamas. Det var Israel som började.
Jämförelsen med Ryssland - Ukraina är ganska relevant, eftersom den ryssvänlige presidenten Janukovitj avsatts genom en olaglig statskupp och ryssarna gick in i landet för att återställa ordningen.
Citera
2021-05-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Finns inget som säger att någon måste gilla Judar, Zionister eller Israel. Palestinierna har lite blandat stöd runtom i världen och vissa vill ställa Israel inför internationell domstol. Ok.

Men när någon ex du skriver det du gjorde så riskerar du istället att väcka sympatier för Israel. Det du skriver bevisar precis det många Israeler hävdar, det handlar inte om vräkningar eller bomber mot Gaza. Det handlar om att det finns människor som inte vill att Judar ska finnas där alls, from the river to the sea, Palestine will be free. Och om du tror det är en något att sälja in hos folk, nja.

Helt enkelt finns det många som inte gillar Israel eller Judar, men när du talar om i praktiken folkmord så gör du legitim kritik, illegitim. Du bevisar helt enkelt att Judarna har rätt.
Klok som vanligt
Citera
2021-05-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Saraya Al-Quds har nu medelat om dom tänker strida tills Palestina är fri. Dom har börjat använda infiltrationstaktiker och använder sig av artilleri inte bara raketer.

Samtidigt kl 9 som vanligt så flyger det in en massa missiler i israeliska städer.

Det verkar som detta blir en väldigt lång krig.
Fler terrorgrupper, dom ser ingen vinning av att slås ihop och skapa en styrka? Svårt med släktfejder och hederskultur?

Politiskt Vinner ju högern i IL på detta uttalande. Blir ju ett sätt att motivera övervåld.
Citera
2021-05-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Du missar poängen du fattar va att Palestina dödar lika många barn relativt militär kapacitet?

Bevisa det.

Du missar poängen också. Judarna sätter barn i fängelse vissa flera år. Gör palestinier detta? Ville palestinierna ha krig med Judarna från första början? Var det så att 1948 så bestämde palestinierna sig för att slänga ut Judarna eller var det tvärtom?

https://www.btselem.org/statistics/minors_in_custody

Här har du israhell
Citera
2021-05-16, 20:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Den pågående konflikten startade med att Israel fördriver palestinier från sina hem i östra Jerusalem, en form av etnisk rensning. I protest mot detta attackerar Hamas. Det var Israel som började.

De blev vräkta för att de inte betalade hyran.
Citera
2021-05-16, 20:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jämförelsen med Ryssland - Ukraina är ganska relevant, eftersom den ryssvänlige presidenten Janukovitj avsatts genom en olaglig statskupp och ryssarna gick in i landet för att återställa ordningen.
Kan du inte argumentera utan att ljuga ser jag ingen mening med fortsatt utbyte
De fördrevs inte, de vräktes för att de inte betalar hyra.
Hamas använde denna händelse till att starta krig , de väntar alltid på nåt tillfälle, en ursäkt.
Citera
2021-05-16, 20:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De blev vräkta för att de inte betalade hyran.
Varför ska dom betala hyran till sina egna hus?
Citera
2021-05-16, 20:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Det har redan dött ett par miljoner barn och kvinnor pga judarna sen 1948. Så vad vill du mer påpeka? Ser ingen skillnad på isis och judarna. Båda 2 är fanatiker.

Märkligt eftersom det enligt Palestina finns mer än 10 gånger fler palestinier idag än 1948.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in