2021-05-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Luddes kommentar om hur Annki röstade kallar han för fegt - barnsligt tycker jag. Alla är sig själv närmast och det var dags att hon började tänka själv nu = Bravo

Väldigt smart kvinna! Istället för att glida till en final med Ludde och William så hugger hon Ludde i ryggen och blir troligen utröstad nästa vecka.
2021-05-16, 22:08
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det här med alla extra röster, immuniteter hit och dit, maktens boning och annat trams är något som kommit först på senare år och främst då på Tv4. SVT höll sig till originalformatet så som det var utformat från början och som USA och Australien kör med.
Dock så fanns Gränslandet redan på SVTs tid. Så allting är inte påhittat av TV4.
2021-05-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Annki måste vara den dummaste deltagaren någonsin i Robinson

Citat:
Ursprungligen postat av Jaklar
Jag håller med.

Hur tänker ni då?
2021-05-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Dock så fanns Gränslandet redan på SVTs tid. Så allting är inte påhittat av TV4.

Du har så rätt! Fast då hette det visst Andra sidan eller nåt liknande. Eller minns jag helt fel?
2021-05-16, 22:14
Medlem
Citat:
Nej. Annki och Rickard röstade på varandra för de ville inte ta ställning. Ludde röstade på Joanna och resterande på Ludwig.
Kanske. Men TV4 har i vanlig ordning gjort allt för att förstöra för dem de uppenbarligen föraktar, dvs tittarna.
2021-05-16, 22:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yakamoko
Väldigt smart kvinna! Istället för att glida till en final med Ludde och William så hugger hon Ludde i ryggen och blir troligen utröstad nästa vecka.

Ludde har ju redan rykt idag i Örådet iväg till Gränslandet och kommer nog att förlora där mot Johanna William blir nog bortröstad nästa Öråd om han inte lyckas vinna immunitet

Så Annki lär nog sitta säker lite till om det inte ska röstas ut 2 stycken nästa Öråd
2021-05-16, 22:15
Medlem
Citat:
Så du menade att bara finalen skulle köras live? För det framgick inte av ditt inlägg. Dock är jag starkt emot att tittarna ska få rösta fram vinnaren då vi bara ser ett fåtal ihopklippta minuter av flera timmars filmat material.

Tänkte att alla öråden skulle vara live, så att vad tittarna sett i veckan skulle påverka rösterna.
Men är nog ingen risk att jag får igenom mitt förslag. :-)
2021-05-16, 22:15
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Vet inte vem jag hejar på längre. Tidigare hejade jag starkt på Dennis och Joanna men i de senaste avsnitten har Olivia imponerat mer och mer. Hon säger rakt ut vad hon tycker och tar ingen skit, samtidigt är hon mycket bättre på tävlingar än vad man trodde i början. Dessutom börjar jag tröttna lite på att Joanna blir så lätt besviken hela tiden. Så fort det sker ett bakslag blir hon så sjukt negativ, medan en som Olivia tar det mer som det kommer. Olivias mer avslappnade inställning kan iofs delvis bero på att hon vet om att hon har sin hemliga immunitet.

Men kan någon förklara för mig varför William röstade på Ludde? Inte för att jag bryr mig, är överlycklig att den jobbiga pojkspolingen återigen åkte ut. Kan förstå att William såg det som ett taktiskt beslut efter att det framkom att både Rickard och Annki var osäkra i paktandet. Samtidigt rätt korkat med tanke på att han vet att alla i forna lag Syd kommer rösta ut honom så fort de får chansen. Eller han kanske är så kaxig att han räknar med att fortsätta vinna varenda immunitetstävling? Antingen det eller så var hela dagens paktande totalt uppdiktat av produktionen som vissa här i tråden påstår.

Skönt att dom fuckade Ludde men hans attack mot käringen Annki var onödig. Pushkick all the way till gränsland. Ryktet säger att Wille & Ludde lärde känna varandra ganska väl den natt dom spenderade tillsammans i maktens boning. William verkar vara en snäll kille men ganska dum. Han dumpade Ludde & valde sedan en annan kille att krama & gosa med. Smalltits Joanna är fortfarande mest värdig vinnare, fett nice. Hon blir vackrare för varje dag. Men Tova-Sophia var vackrast, fckn amazing. . Saknar henne & hoppas att hon eller Alex eller Elias dyker upp som joker, trots deras påstådda fusk. Är trött nu, måste sova. Annars allt bra? Men Joanna har annars det som krävs så att jag kan sova gott om natten. Söt tjej.

Gränsland med Ludvig, feministfitta Johanna & myspeddot Andy kan kvitta. Ingen av dom är värdig att komma tbx till robinson ännu en gång. Fuck it. Stilnoct all the way. Joanna for Win!
Senast redigerad av Adonis. 2021-05-16 kl. 22:18.
2021-05-16, 22:16
Medlem
Citat:

Varför röstade William på Ludde.? Trodde de hade ngn slags ö - kommelse. Ludde kommenterade dessutom inte det faktum!
Sorry, hängde inte riktigt med där!???
2021-05-16, 22:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

De körde det en säsong. Till skillnad från Tv4 som kör det varje säsong och nu har Ludwig chans att komma tillbaka efter att blivit utröstad två gånger.
2021-05-16, 22:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Varför röstade William på Ludde.? Trodde de hade ngn slags ö - kommelse. Ludde kommenterade dessutom inte det faktum!

Jag tror att Wille röstade på Ludde för att han inte fick med sig Rickard och Annki till att rösta på Joanna.
2021-05-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba

Jag antog att William och Ludvig inte fick med Anki & Richard på sina planer att rösta på Joanna. Så då hade de bara tre röster, samtidigt som de visste att Syd hade (minst) fyra som de skulle lägga på Ludvig. Williams röster var därmed oviktiga, men genom att spela med Syd hade han en chans att ha dem kvar på sin sida. Ludvig var säkert med på detta, då han verkar heja mer på William än sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in