2021-05-16, 20:08
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jag uppfattade det som att Dennis röstade på Anki. "Jag är less på allt paktande hit och dit, det blir mycket sår i öronen.." Samtidigt som de filmade Annki.

Hade känslan av att Ludde var mer diskret med sitt paktande och inte sprang runt till alla, så kommentaren från Dennis passade inte riktigt på honom.

Däremot var det i så fall väldigt otaktisk röst att lägga, men Dennis är kanske inte den skarpaste när det kommer till strategi.
Det kan ha varit en säkerhets röst ifall att Ludde skulle vara immun..... men ja... skumt ändå
2021-05-16, 20:10
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja det kan det fan ha varit
2021-05-16, 20:19
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Det kan ha varit en säkerhets röst ifall att Ludde skulle vara immun..... men ja... skumt ändå
Då blir det fight/omröstning mellan alla som har fått 1 röst och då är det bra att ha med anki ..... eller nått
Dom kan ha tänkt nått sånt
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-16 kl. 20:24.
2021-05-16, 20:19
Medlem
Crapmagics avatar
Någon som tänkte live-kommentera gränslandet i denna tråd nej?
2021-05-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
.
Kanske det -vet ej!

Rätt intressant hur man kan veta vem som har röstat på vem - egentligen. För hur ska man veta vem som skrev vilken lapp såvida man inte har extremt ovanlig handstil. Eller man har studerat någons handstil när folk skriver i sina dagböcker och någon hänger över personens axel och tjuvkikar.

Det slutar väl med att det till slut kommer att ligga färdigskrivna textade namnlappar från produktionen, bara att plocka/vika och stoppa ner i lådan

I tidigare säsonger har de i slutet av programmet visat filmklipp på alla deltagarna och vems namn som stod på deras lapp när de lägger ner i urnan.
2021-05-16, 20:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
I tidigare säsonger har de i slutet av programmet visat filmklipp på alla deltagarna och vems namn som stod på deras lapp när de lägger ner i urnan.

Jag tror de visade någon skriven lapp i ett Öråd i början - men sedan har de konsekvent inte visat lapparna och endast tagit med kommentarer ibland = Trist för tittarna
2021-05-16, 20:37
Medlem
Crapmagics avatar
Det här var ju väntat, död tråd

Johanna blir kallad honungs-klump, det lät sexigt (not)

Pappa Reinfeldt har också skrivit brev

Tyra har skrivit brev, sicken söt byracka

Andreas skulle aldrig ljuga för mig, tror Reinfeldt
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-16 kl. 20:42.
2021-05-16, 21:08
Medlem
Tycker vi inför:

* Dubloner som blockerar röster på valfri person
* Dubloner som blockerar röster av valfri person
2021-05-16, 21:42
Medlem
Det var nog Dennis som röstade på Ankki.
2021-05-16, 21:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Konceptet är socialt spel, paktande och massa hopklipp för att få tittarna att tro att det lutar åt ett visst håll, och få vissa deltagare att framstå som sympatiska och andra otrevliga. Och anpassa tävlingar, immuniteter, priser mm efter vilka deltagare eller vilka sidor hos dem produktionen vill visa upp.

Är det mer renodlat överlevnad och tävling så kan ju mån-fre klippas ihop och sändas tis-lör, tittarna röstar genom klick eller liknande, och på söndagen i ett öråd meddelas och vägs in vem som fått flest eller minst antal röster.

Ett år avgjordes väl finalen i en tv-studio ett halvår senare?

Nja. Konceptet är dels överlevnad och dels socialt spel. Det här med alla extra röster, immuniteter hit och dit, maktens boning och annat trams är något som kommit först på senare år och främst då på Tv4. SVT höll sig till originalformatet så som det var utformat från början och som USA och Australien kör med.

Så du menade att bara finalen skulle köras live? För det framgick inte av ditt inlägg. Dock är jag starkt emot att tittarna ska få rösta fram vinnaren då vi bara ser ett fåtal ihopklippta minuter av flera timmars filmat material.
2021-05-16, 21:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grazzt
Det var nog Dennis som röstade på Ankki.

Nej. Annki och Rickard röstade på varandra för de ville inte ta ställning. Ludde röstade på Joanna och resterande på Ludwig.
2021-05-16, 21:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tycker vi inför:

* Dubloner som blockerar röster på valfri person
* Dubloner som blockerar röster av valfri person

Var kom denna tanke ifrån? Kan du förklara vad du menar med "vi"?

- - -

Jag kan iaf säga att jag tycker att Olivia verkar vara en tjej med mycket is i magen som fortfarande inte har använt sin Hemliga immunitet. Hennes iskalla tänk är bra men nästa Öråd är sista chansen att använda den och då tror jag givetvis att hon säger till om att använda den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in