2021-05-16, 21:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Husen byggdes speciellt för dom utav Jordanien i samarbete med UNWRA, med avtalet att om dom avsa sig sin flyktingstatus skulle dom få land. Israel skrev senare (när dom ockuperade östra Jerusalem) under att dom skulle fullfölja Jordanien-UNWRA avtalet.
Familjerna har fullföljt sin del av avtalet , det har inte Jordanien eller Israel gjort.

I Torsdags så plockade Jordanien fram och överlämnade 14 dokument som bekräftar detta.

Att notera, är att dessa familjer drevs på flykt från sina hem i Haifa och Jaffa tidigare. Hem som delats ut till judiska bosättare.

Nu kan du förklara varför dom ska betala hyra.
Och varför inte luska reda på hur mycket hyran var på.

Så de ska bo gratis eller? Finns det judar som också bor gratis i området?
Citera
Medlem
Strider händer inte bara i Gaza, i västbanken så fortsätter Palestinier sin kamp för frihet. Stora eldstrider emot terrorist israeler som ockuperar.

video: https://twitter.com/LocalFocus1/status/1394000723860414467
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom. Är man med judarna så är man i detta fallet som tråden rör sig om en försvarare av mobbare som ger sig på svagare Palestinier (tack vare deras extremt starka inflytande i f.f.a USA, AIPAC) det är ingen rättvisa det judarna gör, det är ren ondska och denna ondska måste bekämpas här och nu.

Som bonus får vi ett stabilt M.Ö så alla araber m.m i Europa osv kan flytta hem

https://files.catbox.moe/0sw4s6.mp4

Vi leker med tanken att du faktiskt är en inbiten nazist/judehatare och inte en musse i förklädnad.
Då fascinerar du mig och ger mig en del funderingar som jag gärna hade fått ett ärligt svar på.
För personlig utveckling och kunskap i hur ovanliga hjärnor fungerar.

Vad är din åsikt om muslimer utanför denna konflikt?
Vad är din åsikt om muslimska terroristorganisationer, som finns i hundratals och har som mål att Väst skall brinna? Där du bor och frodas. Om du nu inte är en musse i förklädnad och skriver från en måltavla i Palestina.

Allra mest undrar jag om du hade tackat Ja till att Israel och Judar försvinner från mellanöstern till bekostnad av att vi i Väst förlorar nästa stora krig, mot Kina, Iran, Ryssen (?) och sedan hela arabvärlden med alla dess terroristorganisationer som vill se Väst brinna?
För det måste du ju förstå att det är vad allt går ut på? Israel är Väst beskyddare, och vi Deras.

Ingen bryr sig om Palestina på den stora scenen. Det är bara ett väldigt litet spel i ett mindre spel som grundas i spelet om kontrollen av Världen.
Citera
2021-05-16, 21:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Ja juste, glömde att alla hus är tomma. Förutom husen med 150 dödsfall so far, men dessa var ett undantag. Alltid trevligt när den "goda" sidan bränner iväg tunga amerikanska raketer in i bostadsområden som ligger i en liten stadsdel med 2 miljoner invånare.

Jag kan bespara dig ditt svar: "Hamas var där" ...
(enligt IDF, som inte presenterat en enda vettig rapport som knappt godtas av FN).

Hamas verkar vara lite överallt dessa dagar för er. Är nästan rädd att jag kommer hitta lite Hamas under musmattan snart

På tal om 2014, så visade det sig att dessa raketer slaktade 80% civila enligt IDF:s egna siffror. Så den siffran är säkerligen lite högre i verkligheten. Får se var den "goda" sidan hamnar på denna gång.

Men snark. Ja, Israel bränner iväg raketer. Hamas långt många fler.
Citera
2021-05-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Skit i han ock alla andra internet tuffingar. Dom är här för provocera. I verkliga livet vågar dom inte ens öppna munnen. Inte ens om det vore på liv och död för deras familje medlemmar hade dom vågat göra något. Förlamade av rädsla.

Folk som hoppas på död och förstörelse på anonyma forum är finniga nördar som aldrig ens fått ett knull. Tänk dig dessa mot extremist judar eller Hamas.

Oj här flödar fantasin ser jag... Blev du ledsen?
Jag har haft väldigt många åsikter här men en sak som jag utan några som helst undantag stått för är att jag inte vill ha våld på civila på båda sidor. Tror till och med JHD håller med om det
Citera
2021-05-16, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Inte det jag menade. Sluta ta ord ur mun på mig och rycka det jag egentligen menar ur sin sanna kontext.

Till och med när jag medger att jag uttryckt idiotiska åsikter tidigare och inte vill lägga mig i längre räcker det inte för er.

Jag ska hata mig själv och aldrig sluta skämmas. Det är det ni vill. Påstå inget annat.

Jag tyckte du skrev att västerlänningar inte ska lägga sig i vad som händer i mellanöstern. Och den inställningen kan man tolka som att USA inte borde ha lagt sig i vad Tyskland gjorde under andra världskriget.

Jag vill inte att du ska hata dig själv. Gör som israelerna och palestinierna borde göra nu, alltså lugna ner dig.
Senast redigerad av eoku 2021-05-16 kl. 21:10.
Citera
2021-05-16, 21:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så de ska bo gratis eller? Finns det judar som också bor gratis i området?

Det är ingen som betalar hyra i sina egna hus.
Citera
2021-05-16, 21:09
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom. Är man med judarna så är man i detta fallet som tråden rör sig om en försvarare av mobbare som ger sig på svagare Palestinier (tack vare deras extremt starka inflytande i f.f.a USA, AIPAC) det är ingen rättvisa det judarna gör, det är ren ondska och denna ondska måste bekämpas här och nu.

Som bonus får vi ett stabilt M.Ö så alla araber m.m i Europa osv kan flytta hem

https://files.catbox.moe/0sw4s6.mp4

Jag ser det annorlunda, ingen måste vara antingen för eller emot, palestinier, araber, muslimer eller något annat. För visst kanske det ibland går att generalisera, men muslimer är väldigt olika varandra, araber likaså och även palestinier. Det är uppenbart att palestinerna har konflikter inbördes pga skillnander, skillnader i muslimska världen ska vi inte prata om, hur mycket som helst och araber, väldigt olika de med. Så jag ser det absolut inte som att behöva vara helt emot eller helt för Judar heller. Du kanske kommer ihåg när Yigal Amir sköt Rabin? Judar har konflikter inbördes också baserade på skillnader.

Det är intressant att tråden hittills inte har tagit upp frågan vem som var där först?

Jag håller med, ett stabilt MÖ skulle ge ett stabilare Europa. Ja en stabilare värld istället för att nu konflikterna exporteras världen över, Turkar som slåss med Kurder i Tyskland, Judar som attackeras och mördas i Indien. Mellanösterns våld spiller över på resten av världen, det är tragiskt. Det kaoset har kommit till Sverige med, men det är inte så vi ska ha det, vi ska ha ordning och reda här. Ett stabilt välmående land.
Citera
2021-05-16, 21:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ingen som betalar hyra i sina egna hus.

I Sverige kallas det för avgift. Finns många sådana avgifter. Står verkligen familjerna som ägare av hus+land?
Citera
2021-05-16, 21:11
Medlem
Citat:
Men snark. Ja, Israel bränner iväg raketer. Hamas långt många fler.

Yep, "snark" som du säger. Det är så etniska rensningar går till. Alla tittar bort och kommer helt plötsligt på det 2 generationer senare.
Citera
2021-05-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har sett lite på youtube-videor den sista timmen om "allmänna saker i regionen". Kom fram en sak i en, många i det politiska hos Israel har förtid i IDF (dvs högre positioner). Det grundar sig i att folket har typ det största förtroendet för armen.
Dom har väll 2 års värnplikt både kvinnor och män så där har man väll grunden till Stödet för IDF. Det kommer inte ändra sig pga av attackerna vi ser nu.
Citera
2021-05-16, 21:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
I Sverige kallas det för avgift. Finns många sådana avgifter. Står verkligen familjerna som ägare av hus+land?

Vadå för avgift?
Byter du isflak nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in