2004-04-23, 20:26
Medlem
Johnny Walkers avatar
Israel skulle säkerligen klara av att utföra folkmord på Palestinier utan att förlora för mycket subvention från USA.
Om de skulle göra det är mer tveksamt.
Citera
2004-04-23, 20:33
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Israel skulle säkerligen klara av att utföra folkmord på Palestinier utan att förlora för mycket subvention från USA.

Ville de begå folkmord skulle det skett för länge sedan. Jag tror inte heller att det är rädslan för att förlora amerikanskt stöd som hindrar dem. Hur svårt det än är att förstå för de tomtar som tror att Israel bedriver förintelsekrig mot palestinierna vill förmodligen de allra flesta israeler ha fred med sina grannar.
Citera
2004-04-23, 21:29
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Skitsamma om USA fördömmer en. Cuba klarar sig hyffsat, hade dom avskaffat kommunismen i tid så hade dom inte ens behövt brytt sig om USA handelstullar heller.

Israel är redan till stora delar utestängda ur Arabregionen och skulle de utrota Palestinierna får de inte en apelsin såld, vare sig till Europa eller något annat ställe. De skulle bli mer isolerade än Burma.
Citera
2004-04-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker

...ett totalt värdelöst sätt att argumentera - vi veta alla lika bra som du att Israel inte skulle få något stöd om de beslöt sig för att utrota alla palestinier. Varför dessa meningslösa påståenden?
Citera
2004-04-23, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
...ett totalt värdelöst sätt att argumentera - vi veta alla lika bra som du att Israel inte skulle få något stöd om de beslöt sig för att utrota alla palestinier. Varför dessa meningslösa påståenden?

Skulle de visst...I alla fall från röv-slickaren Bush och hans rasistiska pack...
Citera
2004-04-24, 12:00
Medlem
källhänvisning?

Citat:
Upp till 60% av statsbugeten kommer ifrån USA, dessutom är hela vapenindustrin finansierad av USA, och DESSUTOM är upp till 80% av försvarsbudgeten USA-pengar. Försök få Israel att överleva utan det:-)

Ständigt återkommande är siffror på att Israel stödjer Israels militär, har dock aldrig någonsin sett en källhänvisning. Har du någon sådan?
Citera
2004-04-24, 12:02
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sister bliss
Ständigt återkommande är siffror på att Israel stödjer Israels militär, har dock aldrig någonsin sett en källhänvisning. Har du någon sådan?
Jag tror inte att det behövs någon källhänvisning det. Det är väl självklart?
Citera
2004-04-24, 12:12
Medlem
Banzais avatar
Citat:

Det är väl klart att Israel stöder Israels militär:-) Nä jag förstår vad du menar

Det är lite svårt med källhänvisningar eftersom det inte är så mycket vita siffror i det här, mycket av pengarna kommer ifrån privata donationer. Vad gäller försvarsbudgeten så finansieras den till vissa delar direkt som del av USA´s försvarbudget. Nu är inte det så konstigt som det låter eftersom det är en vanlig finansieringsform. Om vi t ex tar de senaste inköpen av F-15E så är de, på papperet, "utlånade" av USAF

Sverige använder också varianter på det temat för att sälja JAS

Vapenindustrin "lever" på samarbetsprojekt med amerikanska försvarsföretag, t ex så har mycket av ABM-forskningen skett i Israel - Ett bra sätt att slingra sig förbi ABM-avtalet med Ryssland:-)
Citera
2004-04-24, 12:17
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Ville de begå folkmord skulle det skett för länge sedan. Jag tror inte heller att det är rädslan för att förlora amerikanskt stöd som hindrar dem. Hur svårt det än är att förstå för de tomtar som tror att Israel bedriver förintelsekrig mot palestinierna vill förmodligen de allra flesta israeler ha fred med sina grannar.

Ett totalt meningslöst inlägg i en tråd som startas med:

Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Så jag undrar bara stillsamt varför inte Israel gör slag i saken och utrotar alla Palestinier? Alltså rakt av - driver dom på flykten ut därifrån och dödar dom som vägrar dra. Och på så sätt får ett slut på tjafset där nere en gång för alla.

Så du kan sluta kalla mig tomte, jag baserar mina inlägg på det tråden skulle handla om.
Citera
2004-04-24, 12:36
Medlem
Banzais avatar
Citat:

Du kan ju kika på http://www.us-israel.org/jsource/states/MO.html, det gäller iofs bara sammarbetet mellan Missouri och Israel

Detta är dessutom en judisk källa så.....:-)

Edit: Hela listan

http://www.us-israel.org/jsource/US-Israel/U.S._Assistance_to_Israel1.html
Citera
2004-04-24, 13:08
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Ett totalt meningslöst inlägg i en tråd som startas med:

Varför är mitt inlägg meningslöst? Är det möjligen så att du kände dig träffad av min beskrivning av tomtar?
Citera
2004-04-25, 02:13
Medlem
nej det var inte Israel kritiskt alla sådana medelanden är Idiotiska . . . typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här