2021-05-16, 20:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför ska dom betala hyran till sina egna hus?

Hur vet du att de ägde husen och landmassan? Brukar vara ganska normalt med kostnader ävn om man äger både tomt+hus.
Citera
2021-05-16, 20:53
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Finns inget som säger att någon måste gilla Judar, Zionister eller Israel. Palestinierna har lite blandat stöd runtom i världen och vissa vill ställa Israel inför internationell domstol. Ok.

Men när någon ex du skriver det du gjorde så riskerar du istället att väcka sympatier för Israel. Det du skriver bevisar precis det många Israeler hävdar, det handlar inte om vräkningar eller bomber mot Gaza. Det handlar om att det finns människor som inte vill att Judar ska finnas där alls, from the river to the sea, Palestine will be free. Och om du tror det är en något att sälja in hos folk, nja.

Helt enkelt finns det många som inte gillar Israel eller Judar, men när du talar om i praktiken folkmord så gör du legitim kritik, illegitim. Du bevisar helt enkelt att Judarna har rätt.

I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom. Är man med judarna så är man i detta fallet som tråden rör sig om en försvarare av mobbare som ger sig på svagare Palestinier (tack vare deras extremt starka inflytande i f.f.a USA, AIPAC) det är ingen rättvisa det judarna gör, det är ren ondska och denna ondska måste bekämpas här och nu.

Som bonus får vi ett stabilt M.Ö så alla araber m.m i Europa osv kan flytta hem

https://files.catbox.moe/0sw4s6.mp4
Citera
2021-05-16, 20:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle

Du kan nog ha rätt i att nuvarande regering med Bibi kollapsar men inte IDF.
Antar det blir Liknande undantagstillstånd.
Med lite Tur vi kanske se Yair Lapid Skapa en mittkoalition som rör sig bort från extremhöger samt ultraortodoxa influenser.
Där kan man ju sedan försöka lösa någon del av konflikten iaf.

Har sett lite på youtube-videor den sista timmen om "allmänna saker i regionen". Kom fram en sak i en, många i det politiska hos Israel har förtid i IDF (dvs högre positioner). Det grundar sig i att folket har typ det största förtroendet för armen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är ju judiska församlingar som gärna talar om problem. Problemen har att göra med Israels brott som judiska institutioner och församlingschefer i diasporan stödjer helhjärtat. Ett svensk-judiskt ställningstagande för fred och mot terror skulle betyda mycket för interreligiösa relationer. Det kan också hjälpa sätta ett till hinder mot Israels konstanta slakt av palestinier. Det räcker nu! som Björn Afzelius sjöng.

Muslimska institutioner och församlingschefer och ja, till och med enskilda muslimer (något jag tydligt inte föreslår för judar i Sverige) får ju hela tiden förklara sig. Dessutom finns det ingen större muslimsk verksamhet som stödjer ISIS och andra terrorgrupper.

Tja, hur många judar boende i Sverige tror du kommer åka till Israel och delta i konflikten?

Hur många muslimer boende i Sverige tror du åkte till det så kallade kalifatet och slaktade andra människor?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför ska dom betala hyran till sina egna hus?

För att de inte äger dem. De säger att de äger dem men de köpte inte fastigheterna av den riktiga ägaren. Då gav högsta domstolen dem möjligheten att bo kvar och betala hyra vilket de valde att inte göra. Om du tycker att palestinier ska få bo i stulna fastigheter kan du väl omöjligtvis ha problem med judar som bor i stulna fastigheter, eller?
Citera
2021-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Märkligt eftersom det enligt Palestina finns mer än 10 gånger fler palestinier idag än 1948.
Observera han skrev "judarna" och inte Israel. Tex.
Citera
2021-05-16, 20:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom. Är man med judarna så är man i detta fallet som tråden rör sig om en försvarare av mobbare som ger sig på svagare Palestinier (tack vare deras extremt starka inflytande i f.f.a USA, AIPAC) det är ingen rättvisa det judarna gör, det är ren ondska och denna ondska måste bekämpas här och nu.

Som bonus får vi ett stabilt M.Ö så alla araber m.m i Europa osv kan flytta hem

https://files.catbox.moe/0sw4s6.mp4

Detsamma gäller givetvis musselmanska terrorister antar jag?
Citera
2021-05-16, 20:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kan du inte argumentera utan att ljuga ser jag ingen mening med fortsatt utbyte
De fördrevs inte, de vräktes för att de inte betalar hyra.
Hamas använde denna händelse till att starta krig , de väntar alltid på nåt tillfälle, en ursäkt.
Var får du den uppgiften ifrån? Läs här istället:
"https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kR7O4Q/tank-pa-bibeln-och-valj-ratt-ord-nar-israel-fordriver-palestinier"
Hamas vill inte ha krig, eftersom de är totalt militärt underlägsna. Hamas är en betydelselös liten motståndsorganisation, Israel är en av världens ledande militärmakter och tillika kärnvapennation. Varje sammandrabbning sluta på samma sätt, förlust för Hamas. Israel tvingar dem till att slå tillbaka för att inte förödmjukas totalt.
Citera
2021-05-16, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Om USA hade tänkt så som du under andra världskriget, så hade världen sett helt annorlunda ut idag. Tyskland hade tex kanske vunnit kriget, och judarna hade kanske blivit ännu mer förintade.
Och ska vi trots det strunta i vad israelerna och palestinierna gör idag, och låta dem folkmörda varandra och deras barn om de vill?
Det tycker inte jag.

Inte det jag menade. Sluta ta ord ur mun på mig och rycka det jag egentligen menar ur sin sanna kontext.

Till och med när jag medger att jag uttryckt idiotiska åsikter tidigare och inte vill lägga mig i längre räcker det inte för er.

Jag ska hata mig själv och aldrig sluta skämmas. Det är det ni vill. Påstå inget annat.
Citera
2021-05-16, 21:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur vet du att de ägde husen och landmassan? Brukar vara ganska normalt med kostnader ävn om man äger både tomt+hus.

Husen byggdes speciellt för dom utav Jordanien i samarbete med UNWRA, med avtalet att om dom avsa sig sin flyktingstatus skulle dom få land. Israel skrev senare (när dom ockuperade östra Jerusalem) under att dom skulle fullfölja Jordanien-UNWRA avtalet.
Familjerna har fullföljt sin del av avtalet , det har inte Jordanien eller Israel gjort.

I Torsdags så plockade Jordanien fram och överlämnade 14 dokument som bekräftar detta.

Att notera, är att dessa familjer drevs på flykt från sina hem i Haifa och Jaffa tidigare. Hem som delats ut till judiska bosättare.

Nu kan du förklara varför dom ska betala hyra.
Och varför inte luska reda på hur mycket hyran var på.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-16 kl. 21:03.
Citera
2021-05-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Notera att jag skrev höghus, inte ett hus med folk.

Ja juste, glömde att alla hus är tomma. Förutom husen med 150 dödsfall so far, men dessa var ett undantag. Alltid trevligt när den "goda" sidan bränner iväg tunga amerikanska raketer in i bostadsområden som ligger i en liten stadsdel med 2 miljoner invånare.

Jag kan bespara dig ditt svar: "Hamas var där" ...
(enligt IDF, som inte presenterat en enda vettig rapport som knappt godtas av FN).

Hamas verkar vara lite överallt dessa dagar för er. Är nästan rädd att jag kommer hitta lite Hamas under musmattan snart

På tal om 2014, så visade det sig att dessa raketer slaktade 80% civila enligt IDF:s egna siffror. Så den siffran är säkerligen lite högre i verkligheten. Får se var den "goda" sidan hamnar på denna gång.
Citera
2021-05-16, 21:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
De har skapat krig och destabiliserat M.Ö i nästan 100 år nu, tror du på riktigt vi hade haft araber eller någon annan icke-Vit i Europa om det inte vore för judar?

Väx upp.

Frågan var väl vad de gjort mot dig? Nu börjr du flytta målposten lite. Nu börjar du äntligen bekänna färg och vill egentligen ha det mer rasrent än skurkstaten du gnäller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in