2021-05-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Oj så långt du drog det. Från att jag sa att judarna begår folkmord till att bli isis stämplad. Du har inte mycket vett så jag hoppar över diskussionen med dig.

Gör du så.
Citera
2021-05-16, 19:57
Medlem
Citat:
Det har redan dött ett par miljoner barn och kvinnor pga judarna sen 1948. Så vad vill du mer påpeka? Ser ingen skillnad på isis och judarna. Båda 2 är fanatiker.

Intressant att höfta till med siffror på miljoner utan källa. Inte trovärdigt.
Citera
2021-05-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Intressant med den utbredda fattigdomen i IL. Som jag förstår det beror det på dels extremt återhållsam bidragspolitik samt ultra religösa som inte vill jobba.
Hur skulle Sverige se ut om vi slutade med socialbidrag😬
Oppositionen i IL borde ju ha öppet mål att bekämpa fattigdom och på så vis vinna röster. Något som är mer insatt i detta?

Jag vill också höra mer om detta.

Jag har inte valt sida (som vissa tror). Jag tycker bara att nyansering är intressant och välkommen.

Att kasta skit på Hamas-kretinerna är ganska ointressant. Alla vet att de är hopplösa.

Däremot tycker jag att Israels inre skörhet är intressant - jag och många andra har vant oss vid en Disneyfierad, cool Isrealbild ... man vill tänka sig Israel som en skitsmart melting pot, en självsäker samling militärer, affärsmän, akademiker och miljonärer, vida överlägsna sina sorgliga arabgrannar ...

Att Israels fattigdom är så stor, förvånade mig.

Jag tror att Israel kommer att kollapsa, när regeringen kläms mellan de inre problemen och evighetskriget (mot Hamas) ... Nu ser det ut som om regeringen tappar kontrollen inne i Israel.

När konflikten i Gaza fortplanatar sig och river sönder själva israel inifrån, då är det kört.
Citera
2021-05-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden

Varje mindre konflikt i Palestina orsakar 10000 tals döda...vissa år mindre vissa år mer...do your math.

Kan lista en kommentar på antal döda senaste åren.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/773330-sa-manga-barn-har-dott-i-israel-palestinakonflikten

Detta är enbart barn. För varje 1 dött judiskt har 12 barn dödats. Jag förstår att den judiska staten är expert på barns död.

Stackars judarna som måste kriga mot palestinska barn.
Citera
2021-05-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Jag har inte valt sida (som vissa tror). Jag tycker bara att nyansering är intressant och välkommen.

Att kasta skit på Hamas-kretinerna är ganska ointressant. Alla vet att de är hopplösa.

Däremot tycker jag att Israels inre skörhet är intressant - jag och många andra har vant oss vid en Disneyfierad, cool Isrealbild ... man vill tänka sig Israel som en skitsmart melting pot, en självsäker samling militärer, affärsmän, akademiker och miljonärer, vida överlägsna sina sorgliga arabgrannar ...

Jag tror att Israel kommer att kollapsa, när regeringen kläms mellan de inre problemen och evighetskriget (mot Hamas) ... Nu ser det ut som om regeringen tappar kontrollen inne i Israel.

När konflikten i Gaza fortplanatar sig och river sönder själva israel inifrån, då är det kört.
Läste det du skrev om Hamas nu. Du måste förstå att om du väljer att inte kritisera en sida så framstår du partisk. Du kunde varit tydligare dör. Hur tycker du regeringen tappat kontrollen?
Citera
2021-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Varje mindre konflikt i Palestina orsakar 10000 tals döda...vissa år mindre vissa år mer...do your math.

Kan lista en kommentar på antal döda senaste åren.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/773330-sa-manga-barn-har-dott-i-israel-palestinakonflikten

Detta är enbart barn. För varje 1 dött judiskt har 12 barn dödats. Jag förstår att den judiska staten är expert på barns död.

Stackars judarna som måste kriga mot palestinska barn.
Märker att du mäter ondskan i antalet dödase barn. Hur ser du på faktumet att Israels militär är starkare och därav ration? +gazaremsans 18-åriga medelålder
Citera
2021-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden

Jag ska inte slösa min tid på att sitta och räkna dödsfall under 80 års tid.

Du kan läsa själv på nyheterna varje konflikt så dör det 10-40 dagligen. Och dessa konflikter pågår hårt i 3-4 månader med något års mellan rum. Detta är enbart efter år 2000.

Innan 2000 var det mer spritt utanför Palestina och antalet döda palestinier är högre.

Jag skulle tippa på att ca 1 miljoner muslimer har dött pga judarna från 1948
Citera
2021-05-16, 20:11
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Märker att du mäter ondskan i antalet dödase barn. Hur ser du på faktumet att Israels militär är starkare och därav ration? +gazaremsans 18-åriga medelålder

Klart judeo-terroristerna har mer avancerad teknik, de får ju miljardbelopp årligen i dollar i bistånd och "militär hjälp" från bl a USA.

Utan USA och ett fåtal (och minskande) antal länder skulle Israel vara på samma nivå som resten av M.Ö och de skulle bli jagade ut i havet snabbare än någon kan säga "Jesus kokar i avföring enligt Talmuden."

https://files.catbox.moe/3jhafh.mp4
Citera
2021-05-16, 20:11
Medlem
Citat:

Barn är oskyldiga. Dödar man barn så är man ond. Så ja jag mäter ondskan per antalet döda oskyldiga människor.

Jag ser att Israel hade inte varit ett piss utan usas pengar och vapen. Och hade usa inte funnits så hade judarna levt såsom dom har levt senaste tusen eller 2 tusen år.
Citera
2021-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Läste det du skrev om Hamas nu. Du måste förstå att om du väljer att inte kritisera en sida så framstår du partisk. Du kunde varit tydligare dör. Hur tycker du regeringen tappat kontrollen?

Jag syftade på oroligheter i Israel, skottlossning, lynchningar osv. Arabiska och judiska mobbar drar omkring och attackerar både varandra och bystanders ... dessa oroligheter kan självdö ... men allt detta ligger egentligen utanför regeringens kontroll. Man kan inte kalla in militär och hantera två konflikter på samma gång. En kopia av Gaza-konflikten inne i Israel, det vore katastrof .Vi får se var allt landar.
Citera
2021-05-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Det ser ju ut som dom ligger i i linje med USA gällande fattigdom. Två rika länder med utbredd fattigdom. Men USA är ju långt mycket mer komplex är IL.

Du kan nog ha rätt i att nuvarande regering med Bibi kollapsar men inte IDF.
Antar det blir Liknande undantagstillstånd.
Med lite Tur vi kanske se Yair Lapid Skapa en mittkoalition som rör sig bort från extremhöger samt ultraortodoxa influenser.
Där kan man ju sedan försöka lösa någon del av konflikten iaf.
Citera
2021-05-16, 20:17
Medlem
Citat:
Barn är oskyldiga. Dödar man barn så är man ond. Så ja jag mäter ondskan per antalet döda oskyldiga människor.

Jag ser att Israel hade inte varit ett piss utan usas pengar och vapen. Och hade usa inte funnits så hade judarna levt såsom dom har levt senaste tusen eller 2 tusen år.
Du missar poängen du fattar va att Palestina dödar lika många barn relativt militär kapacitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in