2021-05-16, 20:19
Medlem
Saraya Al-Quds har nu medelat om dom tänker strida tills Palestina är fri. Dom har börjat använda infiltrationstaktiker och använder sig av artilleri inte bara raketer.

Samtidigt kl 9 som vanligt så flyger det in en massa missiler i israeliska städer.

Det verkar som detta blir en väldigt lång krig.
Senast redigerad av KalleSvartBoll 2021-05-16 kl. 20:25.
Citera
2021-05-16, 20:23
Avslutad
Vid det här laget måste bara för en sista gång bäkänna vilken idiot jag varit som snöat ner mig i det här. Jag har egentligen ingen rätt att uttala mig om denna konflikt eller mellanöstern i allmänhet. None of my business. Fler västerlänningar borde ta till sig det och se efter sig själva och varandra istället för att stöka runt i andra delar av världen.

Jag tycker alla har fel. Och jag har haft mest fel av alla. Kalla mig konflikträdd. Jag bryr mig inte. Jag skäms över min inläggshistorik.
Citera
2021-05-16, 20:26
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Saraya Al-Quds har nu medelat om dom tänker strida tills Palestina är fri. Dom har börjat använda infiltrationstaktiker och använder sig av artilleri inte bara raketer.

Samtidigt kl 9 som vanligt så flyger det in en massa missiler i israeliska städer.

Palestinierna är motiverade och målinriktade - judeo-terroristerna ska ut i havet eller äta sand.
Citera
2021-05-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Du missar poängen du fattar va att Palestina dödar lika många barn relativt militär kapacitet?

Var exakt är dessa dödsfall i statistiken över döda här? (Källa: FN) Och om du nu har "statistik efter kapacitet", var är den?
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-16 kl. 20:30.
Citera
2021-05-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Dom visar allt i deras nya video https://streamable.com/96ylha

Ja, inmatningen av nya stridande araber och grupper verkar aldrig ta slut.
Och egentligen har väl grundinställningen varit konstant i 70 år.
Grannarna vill inte att Israel ska existera ... inga subtiliteter alls.
Och det spelar ingen större roll om Israel vinner över Hamas.
Bakom Hamas finns en ocean av nya stridande. Bara att kasta stafettpinnen..
Man kan väl säga att "Palestina" bara en omskrivning för ett brett motstånd ...
Citera
2021-05-16, 20:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Palestinierna är motiverade och målinriktade - judeo-terroristerna ska ut i havet eller äta sand.

Snarare hopplöst obegåvade och verklighetsförnekande. De kommer att drivas ut i havet om några.
Citera
2021-05-16, 20:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Var exakt är dessa dödsfall i statistiken över döda här? Och om du nu har "statistik efter kapacitet", var är den?

Han gissar som vanligt.

Det har gått så långt att till och med JIDF är tvugna att skapa propaganda klipp där de hävdar att de avsiktligt väljer att inte bomba ett mål för att civila befinner sig där, det har inte stoppat dessa judeo-terrorister förr och kommer inte stoppa dem nu heller. Att mörda barn och kvinnor är deras specialite.
Citera
2021-05-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Var exakt är dessa dödsfall i statistiken över döda här? Och om du nu har "statistik efter kapacitet", var är den?
Poängen är att om palestina hade varit lika starka så hade dem dödat fler - >fler barn också= man kan inte dra slutsatsen att Israel är bad guy pga många fler dödade palestinier barn som vuxna. Gammal poäng här men en ny kille i tråden eller nygammal jag vet ej
Citera
2021-05-16, 20:31
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Därför att det är Hamas som kan likställas med Saddam Hussein eller Vladimir Putin i det här fallet. Israel är ett demokratiskt land som inte söker efter krig med andra länder, men ständigt har blivit attackerade. Omvärlden försvarar Israel att slå tillbaka mot skurkarna och skära av deras leveransvägar.
En skurkstat som uppmanar till våld och att förinta Israel har ingen rätt att försvara sig mot att deras maktutrymme begränsas.
Demokrati har inget med saken att göra. Israel är demokratiskt, USA är demokratisk, men samtidigt är de imperialistländer som angriper påstådda fiender och invaderar andra länder. Vad rättfärdigade USAs invasion av Irak? Vad ger Israel rätt att ockupera Västbankern och Golan? Jämför med Ryssland agerande i Ukraina.
Israel ägnar sig åt etnisk rensning, man fördriver palestinier från sina hem för att ge till judiska bosättare.

Hamas är ingen stat.
Citera
2021-05-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Charmig generaliserande rasism!
Citera
2021-05-16, 20:33
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snarare hopplöst obegåvade och verklighetsförnekande. De kommer att drivas ut i havet om några.

Vi märker det, judinna blir tillsagd av en Hamas;

https://files.catbox.moe/xr42rh.mp4
Citera
2021-05-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Poängen är att om palestina hade varit lika starka så hade dem dödat fler - >fler barn också= man kan inte dra slutsatsen att Israel är bad guy pga många fler dödade palestinier barn som vuxna. Gammal poäng här men en ny kille i tråden eller nygammal jag vet ej

... Men va? Det ligger 50+ färska gravar i marken just nu orsakade av amerikanska bomber och avfyrade av Israelsk militär.
Ska vi börja med "om det var la la, så blir det bla bla bla" nu?

Hur vet du att det hade varit fler barn? Du kan omöjligt veta det om du inte har en spåkula eller om du gissar? Vi vet vem som dödade flest i verkligheten i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in