Citat:
Ursprungligen postat av
Laxrulle
Intressant med den utbredda fattigdomen i IL. Som jag förstår det beror det på dels extremt återhållsam bidragspolitik samt ultra religösa som inte vill jobba.
Hur skulle Sverige se ut om vi slutade med socialbidrag😬
Oppositionen i IL borde ju ha öppet mål att bekämpa fattigdom och på så vis vinna röster. Något som är mer insatt i detta?
Jag vill också höra mer om detta.
Jag har inte valt sida (som vissa tror). Jag tycker bara att nyansering är intressant och välkommen.
Att kasta skit på Hamas-kretinerna är ganska ointressant. Alla vet att de är hopplösa.
Däremot tycker jag att Israels inre skörhet är intressant - jag och många andra har vant oss vid en Disneyfierad, cool Isrealbild ... man vill tänka sig Israel som en skitsmart melting pot, en självsäker samling militärer, affärsmän, akademiker och miljonärer, vida överlägsna sina sorgliga arabgrannar ...
Att Israels fattigdom är så stor, förvånade mig.
Jag tror att Israel kommer att kollapsa, när regeringen kläms mellan de inre problemen och evighetskriget (mot Hamas) ... Nu ser det ut som om regeringen tappar kontrollen inne i Israel.
När konflikten i Gaza fortplanatar sig och river sönder själva israel inifrån, då är det kört.