Citat:
Ursprungligen postat av
abbe446
Svar 1: Fråga inte mig, fråga hamas. Terrororganisationer är inte direkt kända för att alltid göra rätt. Men du försvarar såklart dom.
Svar 2: Judar är speciella för att det är den enda ”stora” religionen som inte har ett eget land förutom Israel. Dessutom har dom blivit förtryckta genom historien i många länder. Exempelvis så blev ungefär hälften utrotade för 80 år sedan. Idag så flyr dom från Malmö.
Jag tycker dom förtjänar ett land där dom inte är förföljda. Dessutom sköter dom det med demokrati osv.
1. Jag behöver inte fråga Hamas, konflikten och provokationerna är långdragna, men nu senast har sitt ursprung i förra veckans händelser då man skulle vräka palestiner i Sheikh Jarrah, att Israel blockerade tillträde till Al Aqsa moskeen för dom palestinier som ville till sin viktiga bön i slutet på ramadan, och den utlösande faktorn var stormningen utav själva moskeen där IDF och polis attackerade civila med gummikulor, tårgas och shockgranater där över 300 skadades, några mkt, allvarligt.
Det är inte något försvar, det är vad som hände.
2. Judar tillhör inte ens top 10 vad gäller de stora religionerna, ca 14 miljoner bara, plats 12.
Du har tex, urbefolkning världen över, dom är på plats nr 7, 300 miljoner st,. Dom har varit och är fortfarande förtryckta världen över.