2021-05-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Ja, Israel är utsatt för hård internationell tryck just nu, får se vad som framkommer under dagens "förhandlingar".

Jim Crow framstår som human och demokratisk i jämförelse med Israels illegala apartheidregim.

Ja det är värre för att Israel har en oändlig tillförsel amerikanska moderna vapen... Och amerikanerna vänder konstant andra kinden till allt Israel gör.

Bombandet av media-byggnaden här är ett krigsbrott enligt FN. Inget annat land hade fått komma undan med det.

Alla som på riktigt påstår sig stå för yttrandefrihet borde kräva att Israel står still svars för detta och kommer med riktigt tunga bevis. Vi vet alla att Israel gör detta för att minimera journalistisk närvaro i Gaza, det är inget nytt.

Men vad ska man göra om man är i Israel? Protestera som dessa obeväpnade arabiska kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Poängen var att vi inte vet exakt varför folk har blivit vräkta. Det råder delade meningar om det.

Men jag antar att när det här stolpskottet öppet säger att han stjäl kvinnans hus, då är det egentligen en hyra som är sen enligt andra stolpskott här inne i tidigare inlägg. Väldigt tröttsamt.
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-16 kl. 16:26.
Citera
2021-05-16, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Jag litar på det som AP har rapporterat…nej just det….Israel har ju sett till att dom inte längre kan visa våldtäkterna mot mänskligheten….
Du är så förblindad av hat att du t.o.m. skiter i spädbarnen som dras fram ur ruinerna. Skäms på dig!

Vad menar du nu? Kommer ju ständigt nya videos från både journalister och privatpersoner i Palestina som visar raketerna som avlossas på väg mot Israels befolkning till någon skön låt som spelas upp i högtalarna.

Kommer ju även en drös videos från båda håll där man ser hur Israels arme, som verkar ha moral, ringer och varnar innan dom slår ut militära mål och sköldar.

Kan du utveckla vad du menar? Kan dom inte längre rapportera bara för at en byggnad med några journalistkontor (och enligt nya bevis tydligen ett vapenlager) blivit sprängd?
Senast redigerad av vetingeteller 2021-05-16 kl. 16:25.
Citera
2021-05-16, 16:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
Palestinsk ungdom körde bil in i israelsk polis. 4 judiska poliser skadade. HEMSKT! Detta är terrorism!!!

video: https://streamable.com/304wzq

Jag undrar hur skadade dom blev? Och vad som händer med ungdomen? USCH!!!

Vad tycker du om att Israel mördat så många oskyldiga civila? Bara idag och igår har de dödat tiotals mammor, barn, läkare och lite annat medan de låg och sov. Israel och judiska rasister i väst är ett allvarligt hot mot palestinier och världsfreden. Mot de står civiliserade krafter, inkluderande många judar (främst i USA då judar i Sverige och resten av Europa är väldigt konservativa/ortodoxa - det finns ingen Reform eller Conservative här).

På vilket sätt tycker du att det är terrorism att attackera säkerhetsstyrkor som upprätthåller apartheid? När är det inte terrorism? Israel attackerar, i strid mot internationella lagar, polisstationer i Gaza. De inledde en av sina stora och första masslakter mot Gaza, under 2008, just genom att attackera poliser som ju har hand om trafikstörningar och liknande.
Senast redigerad av TKD_1337 2021-05-16 kl. 16:26.
Citera
Medlem
Citat:
Jag litar på det som AP har rapporterat…nej just det….Israel har ju sett till att dom inte längre kan visa våldtäkterna mot mänskligheten….
Du är så förblindad av hat att du t.o.m. skiter i spädbarnen som dras fram ur ruinerna. Skäms på dig!
Just därför kan ju USA inte säga något, dom räknat ju själva med en del civila förluster. Blir ju svårt att klaga på Israel när dom själva har sprängt civila många gånger om.
Citera
Medlem
Citat:

Din idiot media har rapporterat att x antal barn i gaza har dött. Inte av VILKA. Vi vet återigen inte hur många som dött av IDFs flyganfall och hur många som dött av hamas raketer som träffat gaza. Jag bryr mig absolut om civila liv det är därför jag stöttar det land som har en demokrati och hög levnadsstandard för sina medborgare. Inte en terrororganisation.
Citera
2021-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammichelemorrone
Helt ärligt, vad är det alla Pro-Israelis försvarar? Israel är ockupationsmakten och har gjort sig skyldiga till en rad kränkningar av FN-resolutioner, internationella bestämmelser, krigsbrott och Genevekonventionen. Det Israel gör är ju de facto olagligt? Så där har vi en box avtickad. Olagligt.

Har sett folk som använder argumentet att Israel är givet till judarna av Gud. Jag tror dock inte på Gud. Varför i helvete ska jag ta hänsyn till någons religion på det sättet att jag accepterar ockupation av bosatt land? Tänk er själva om muslimer hade haft detta argumentationssättet. "Skåne är givet till oss av Gud och ingen får säga emot!"

Herregud.

1. Hamas började öppna eld - israel försvarar sig.

2. Judar har blivit förföljda genom historien och dom förtjänar precis som alla andra religioner ett eget land där dom kan utöva sin religion utan förtyck och förföljelse.

3. Israel är den enda demokratin i mellanöstern och man har hög levnadsstandard. Som västerlänning tycker jag man generellt ska stötta länder som tror på demokrati, jämställdhet osv som Israel gör tillskillnad från samtliga övriga mellanöstern/arabländer.

4. Israel tillfredsställer usa/västs intressen och har en viktigt geografisk strategisk position i mellanöstern. Som västerlänning så ska man generellt stötta länder som gynnar oss och tillfredsställer våra intressen.

Vi alla vet att om israel skulle bli palestina så skulle det bli som precis alla andra arabländer. Låg levnadsstandard, diktatur, korrupt, dålig kvinnosyn osv.

Det här är varför vi försvara Israel. Inte nån jävla påhittad gud grej.
Citera
2021-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Vi håller oss till det relevanta. Att terroristerna skickade iväg 2000 raketer oprovocerat mot dom som försörjer dom med mat, el, rent vatten, bygger deras skolor och barnsjukhus (som terroristerna använder som sköldar) och allt därtill.

Vi har fått nog av terrorism, både i omvärlden och i Europa. Fler frågor?

Oprovocerat var det väl inte? IDF och bosättare har ju "vräkt" palestinier ur sina hem i tiotals år, och gjorde det igen ett par dagar sedan i Sheikh Jarrah? Alla med en halv hjärna förstår ju att dessa "vräkningar" är icke-rättssäkra, och vi ska vara glada om dessa beslut ens gått igenom en israelisk partisk domstol. Israel började alltså just den här konflikten, och om det var myndigheter, IDF eller bosättare är inte relevant.

Sen stämmer det helt enkelt inte att ockupationsmakten Israel har försett palestinier med el, vatten och mat som du påstår. Det är det inte bara jag som säger utan du är välkommen att läsa diverse FN- och människorättsorganisationers rapporter om Israels olagliga ockupation och bosättningar i palestinska områden.

Så återigen, vad är det du försvarar? Det Israel gör är ju de facto olagligt, för att inte tala om omoraliskt.
Citera
2021-05-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle inte jänkarna funnit förklaringen tillfredsställande, så tror jag Israel hade varit tysta om saken, dvs att man delgivit av sig infon till jänkarna. Såå.., tror nog Israel har "tillräckligt på fötterna".

Exakt troligtvis stämmer uppgifterna.
Citera
2021-05-16, 16:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Det vet jag inte men AP förnekar som flera redan ha påverkat. Jag litar heller på AP än barnmördarnas propagandaapparat.

Edward Snowden:-

Givetvis. Det skulle ha vart kul om Israel gick "public" med vad de hade på huset. Det borde väl inte vara några större problem nu när kåken är demolerad. Bara för att dra ner byxorna på pressen.

Om inte..(som jag har hävdat/misstänkt tidigare i tråden), Hamas är infiltrerat.., och denna infiltratör är fortfarande verksam. Det är en möjlighet.
Citera
2021-05-16, 16:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Din idiot media har rapporterat att x antal barn i gaza har dött. Inte av VILKA. Vi vet återigen inte hur många som dött av IDFs flyganfall och hur många som dött av hamas raketer som träffat gaza. Jag bryr mig absolut om civila liv det är därför jag stöttar det land som har en demokrati och hög levnadsstandard för sina medborgare. Inte en terrororganisation.

Nu spelar du dum eller bara är dum. Det råder ingen som helst tvekan om vem som bombat. Du kanske inte ser skillnad men alla andra ser att det är Israels flygvapen och artilleri som ligger bakom, inte Hamas egna raketer. Det var verkligen ett intressant, krystande sätt att försvara terrorregimen på!
Citera
2021-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Nu spelar du dum eller bara är dum. Det råder ingen som helst tvekan om vem som bombat. Du kanske inte ser skillnad men alla andra ser att det är Israels flygvapen och artilleri som ligger bakom, inte Hamas egna raketer.

Flera hundra raketer ska enligt uppgift träffat i gaza. Hur vet du att ingen dött av dom? Har du varit med och skjutit alla kanske?
Senast redigerad av abbe446 2021-05-16 kl. 16:32.
Citera
2021-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Vad menar du nu?
Kan du utveckla vad du menar? Kan dom inte längre rapportera bara för at en byggnad med några journalistkontor (och enligt nya bevis tydligen ett vapenlager) blivit sprängd?

AP’s vd har gjort ett uttalade och förklarar varför rapportering försvagas. Några bevis har ännu inte presenterats, då hade inte USA kontaktat Israel och behövt förklara hur viktiga journalisterna är. Har du uppgifter som USA saknar får du gärna dela med dig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kritik-mot-israel-efter-bombning-av-redaktionsbyggnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in