Citat:
Ursprungligen postat av
iammichelemorrone
Helt ärligt, vad är det alla Pro-Israelis försvarar? Israel är ockupationsmakten och har gjort sig skyldiga till en rad kränkningar av FN-resolutioner, internationella bestämmelser, krigsbrott och Genevekonventionen. Det Israel gör är ju de facto olagligt? Så där har vi en box avtickad. Olagligt.
Har sett folk som använder argumentet att Israel är givet till judarna av Gud. Jag tror dock inte på Gud. Varför i helvete ska jag ta hänsyn till någons religion på det sättet att jag accepterar ockupation av bosatt land? Tänk er själva om muslimer hade haft detta argumentationssättet. "Skåne är givet till oss av Gud och ingen får säga emot!"
Herregud.
1. Hamas började öppna eld - israel försvarar sig.
2. Judar har blivit förföljda genom historien och dom förtjänar precis som alla andra religioner ett eget land där dom kan utöva sin religion utan förtyck och förföljelse.
3. Israel är den enda demokratin i mellanöstern och man har hög levnadsstandard. Som västerlänning tycker jag man generellt ska stötta länder som tror på demokrati, jämställdhet osv som Israel gör tillskillnad från samtliga övriga mellanöstern/arabländer.
4. Israel tillfredsställer usa/västs intressen och har en viktigt geografisk strategisk position i mellanöstern. Som västerlänning så ska man generellt stötta länder som gynnar oss och tillfredsställer våra intressen.
Vi alla vet att om israel skulle bli palestina så skulle det bli som precis alla andra arabländer. Låg levnadsstandard, diktatur, korrupt, dålig kvinnosyn osv.
Det här är varför vi försvara Israel. Inte nån jävla påhittad gud grej.