2021-05-16, 16:07
Medlem
Snapcounts avatar
Hur är det, har det hörts något ifrån Yahya Sinwar ?
(som ju fick sitt hus bombat)

Sedan :

Israel shared intelligence with the US showing how Hamas operated inside the same building with the Associated Press and Al-Jazeera in Gaza, officials in Jerusalem said on Sunday.

“We showed them the smoking gun proving Hamas worked out of that building,” a source close to Foreign Minister Gabi Ashkenazi said. “I understand they found the explanation satisfactory.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-showed-us-smoking-gun-on-hamas-in-ap-office-tower-officials-say-668303
Citera
2021-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Så är det. Det går inte ens jämföra USA eller Sydafrika med det palestinierna varit med om. "Demokrati och judisk" stat...

40 dödade i en enda attack. ICC är hoppet just nu.

https://www.aljazeera.com/news/2021/5/16/more-deaths-gaza-israel-launches-most-intense-raids-yet

ICC är ett europeiskt påfund. Påverkar varken Israel eller USA.
Citera
2021-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Man kan skämta osv men förehelve er som skriver att vale blev inte av pga det o det eller att Hamas har folkligt stöd. Dra åt helvete. En Palestinsk oppositionell blev väckt i natten och fick sina knäskålar sönderskjutna för att han delat någon regim kritisk grej på fb. Detta är ingen undantagshändelse
52 mördade barn är värre än sönderskjutna knäskålar, bara så att vi sätter sakerna i rätt kontext.
Citera
2021-05-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Sedan :

Israel shared intelligence with the US showing how Hamas operated inside the same building with the Associated Press and Al-Jazeera in Gaza, officials in Jerusalem said on Sunday.

“We showed them the smoking gun proving Hamas worked out of that building,” a source close to Foreign Minister Gabi Ashkenazi said. “I understand they found the explanation satisfactory.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-showed-us-smoking-gun-on-hamas-in-ap-office-tower-officials-say-668303

Det bekräftar att det var hamas dom var ute efter och inte att tysta yttrandefriheten.
Så då kan ni vänsterbabbar sluta pladdra om det.
(Om det nu stämmer)
Senast redigerad av abbe446 2021-05-16 kl. 16:13.
Citera
2021-05-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
52 mördade barn är värre än sönderskjutna knäskålar, bara så att vi sätter sakerna i rätt kontext.

Din dumma luffare vet du hur många som dött av IDFs flyganfall och hur många som dött av dom hundratals raketer som hamas har skjutit som landat i gaza?
Senast redigerad av abbe446 2021-05-16 kl. 16:14.
Citera
2021-05-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Man kan skämta osv men förehelve er som skriver att vale blev inte av pga det o det eller att Hamas har folkligt stöd. Dra åt helvete. En Palestinsk oppositionell blev väckt i natten och fick sina knäskålar sönderskjutna för att han delat någon regim kritisk grej på fb. Detta är ingen undantagshändelse
Sen om Palestina får ett avtal dom är nöjda med så har dom ju En del att jobba med på hemmaplan. mänskliga rättigheter, kvinnors rättigheter, fria val Mm. Hamas kommer ju vilja ha makt även i en situation men ett avtal båda parterna är nöjda med.
Citera
2021-05-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Sen om Palestina får ett avtal dom är nöjda med så har dom ju En del att jobba med på hemmaplan. mänskliga rättigheter, kvinnors rättigheter, fria val Mm. Hamas kommer ju vilja ha makt även i en situation men ett avtal båda parterna är nöjda med.

Låt mig gissa att det blir samma jämställdhet, mänskliga rättigheter och fria val som i resterande arabvärlden.
Citera
2021-05-16, 16:16
Medlem
Helt ärligt, vad är det alla Pro-Israelis försvarar? Israel är ockupationsmakten och har gjort sig skyldiga till en rad kränkningar av FN-resolutioner, internationella bestämmelser, krigsbrott och Genevekonventionen. Det Israel gör är ju de facto olagligt? Så där har vi en box avtickad. Olagligt.

Har sett folk som använder argumentet att Israel är givet till judarna av Gud. Jag tror dock inte på Gud. Varför i helvete ska jag ta hänsyn till någons religion på det sättet att jag accepterar ockupation av bosatt land? Tänk er själva om muslimer hade haft detta argumentationssättet. "Skåne är givet till oss av Gud och ingen får säga emot!"

Herregud.
Citera
2021-05-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Din dumma luffade vet du hur många som det av IDFs flyganfall och hur många som dött av dom hundratals raketer som hamas har skjuter som landat i gaza?
Jag litar på det som AP har rapporterat…nej just det….Israel har ju sett till att dom inte längre kan visa våldtäkterna mot mänskligheten….
Du är så förblindad av hat att du t.o.m. skiter i spädbarnen som dras fram ur ruinerna. Skäms på dig!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iammichelemorrone
Helt ärligt, vad är det alla Pro-Israelis försvarar? Israel är ockupationsmakten och har gjort sig skyldiga till en rad kränkningar av FN-resolutioner, internationella bestämmelser, krigsbrott och Genevekonventionen. Det Israel gör är ju de facto olagligt? Så där har vi en box avtickad. Olagligt.

Har sett folk som använder argumentet att Israel är givet till judarna av Gud. Jag tror dock inte på Gud. Varför i helvete ska jag ta hänsyn till någons religion på det sättet att jag accepterar ockupation av bosatt land? Tänk er själva om muslimer hade haft detta argumentationssättet. "Skåne är givet till oss av Gud och ingen får säga emot!"

Herregud.

Vi håller oss till det relevanta. Att terroristerna skickade iväg 2000 raketer oprovocerat mot dom som försörjer dom med mat, el, rent vatten, bygger deras skolor och barnsjukhus (som terroristerna använder som sköldar) och allt därtill.

Vi har fått nog av terrorism, både i omvärlden och i Europa. Fler frågor?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Det bekräftar att det var hamas dom var ute efter och inte att tysta yttrandefriheten.
Så då kan ni vänsterbabbar sluta pladdra om det.
(Om det nu stämmer)

Skulle inte jänkarna funnit förklaringen tillfredsställande, så tror jag Israel hade varit tysta om saken, dvs att man delgivit av sig infon till jänkarna. Såå.., tror nog Israel har "tillräckligt på fötterna".
Citera
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Sedan :

Det vet jag inte men AP förnekar som flera redan ha påverkat. Jag litar heller på AP än barnmördarnas propagandaapparat.

Edward Snowden:-
Citat:
The @AP's statement directly challenges the Israeli military's claimed justification for blowing up their building, stating that in 15 years, the AP has never seen any indication Hamas was present or active there—and they investigated:
https://twitter.com/Snowden/status/1393751246390112256?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in