Citat:
Oprovocerat var det väl inte? IDF och bosättare har ju "vräkt" palestinier ur sina hem i tiotals år, och gjorde det igen ett par dagar sedan i Sheikh Jarrah? Alla med en halv hjärna förstår ju att dessa "vräkningar" är icke-rättssäkra, och vi ska vara glada om dessa beslut ens gått igenom en israelisk partisk domstol. Israel började alltså just den här konflikten, och om det var myndigheter, IDF eller bosättare är inte relevant.
Sen stämmer det helt enkelt inte att ockupationsmakten Israel har försett palestinier med el, vatten och mat som du påstår. Det är det inte bara jag som säger utan du är välkommen att läsa diverse FN- och människorättsorganisationers rapporter om Israels olagliga ockupation och bosättningar i palestinska områden.
Så återigen, vad är det du försvarar? Det Israel gör är ju de facto olagligt, för att inte tala om omoraliskt.
Sen stämmer det helt enkelt inte att ockupationsmakten Israel har försett palestinier med el, vatten och mat som du påstår. Det är det inte bara jag som säger utan du är välkommen att läsa diverse FN- och människorättsorganisationers rapporter om Israels olagliga ockupation och bosättningar i palestinska områden.
Så återigen, vad är det du försvarar? Det Israel gör är ju de facto olagligt, för att inte tala om omoraliskt.
När du visat respekt och tydligt förklarat för mig hur det är OKEJ att svara på "förtryck" genom att lossa av 2000 raketer mot civilbefolkning då kommer jag ge dig ett närmare svar.
Se det såhär, du kan bli muslimernas hjälte i tråden då INGEN kunnat ge ett svar på det utan att börja tjata om "apartheid" och liknande.
Judarna fick inte ett eget land genom terrorism och avfyrande av raketer mot civila.
Dom fick det genom medömkan.
Förmodligen hade Palestina fått det tids nog, om dom inte hade varit stämplade som terrorister och nu bevisat varför dom blivit det.
Våld är aldrig en lösning. Även fast du och väldigt många andra i tråden tycker det.
Däremot har man all rätt i världen att försvara sig mot terrorister.
Jag skrattar högt, tack för det.