2021-05-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag undrar hur lång tid det tar att torka en sån där sport-tröja. Har försökt googla men ej hittat fram. Jag menar, SD påstår att han var tvungen att vänta på att tvättmaskin var klar innan han kunde lägga sej. Kunde han inte ha hängt ut tröjan på morgonen och fått den torr på max nån timme? I värmebölja?
Den var fuktig på morgonen. Men var jag läst det nånstans har jag inte en aning om. Hn var ute och cyklade tre gånger och testade växlar JUST för att han väntade på tvättmaskinen. Detta cyklande tog han tillbaka senare efter han läst fupen. "Nja, jag minns nog fel. Jag fixade nog växlarna nån annan kväll" (fritt ur minnet). Men tröjan blev lik förbannat tvättad. Hans lyse i sovrummet lyste hela natten. Hans rullgardin var inte neddragen på hela natten. Hans fasadbelysning var mörk hela natten.

Det är så jäkla mycket fel i detta att jag inte begriper hur han kan frias. Ett indiciemål är just indiciemål. Hata slumpen. Sammantaget så är det bevisat att han mördade Lena.
Citera
2021-05-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ja där faller ju hans argumentation om varför han behövde vara uppe och igång. Han hänvisar ju till denna tvättmaskin, att det är den som styr hans göranden och låtanden denna kväll/natt.

Fan de är ju skapade för att transportera svett och vara torr. Tar max en timma i lite sol och vind.
Citera
2021-05-16, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag måste läsa på lite, men jag har för mig att ett exakt likadant skaft inte har återfunnits, utan polisen köpte en domkraft, "liknande" chefens, för att rättsläkaren skulle få bedöma om det vore troligt att motdet begåtts med ett skaft av den typen, fast jag kan ha snurrat till allt. Det är lite rörigt

Samma protokoll GHR A 58/4-6

Förhör SR:

"Domkraften är röd. Det är en garagedomkraft. R*amström har fått den av sin svärfar, han är
osäker på var den är inköpt. När han googlar på nätet ser han att Hornbach och Biltema har
sådana eller liknande domkrafter. Ramström bifogar bilder på sin domkraft, på ena bilden
syns fabrikat och artikelnummer.

Bilder s. 5.-6 där du ser fabrikatet och nr.

Samma som den nyinköpta från Biltema på s 29
Citera
2021-05-16, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja där faller ju hans argumentation om varför han behövde vara uppe och igång. Han hänvisar ju till denna tvättmaskin, att det är den som styr hans göranden och låtanden denna kväll/natt.
Reagerat på att han tvättar väldigt mycket innan resan och borde vara klar för länge sen, dvs när man tittar på dialogen med HD och deras packning.
Hans upptagenhet inför LW som han lyckas få dokumenterad även till Jenna i USA.
Citera
2021-05-16, 15:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om jag fattat allt rätt så gjorde han nån form av överlämning. Sen hur mycket han skulle coacha efter det kanske mer var upp till chefen. Inte så insatt då det inte finns fler detaljer än så i utredningen. Skrev häromdan att jag kände jag var lite klar med PW efter lång diskussion men så som ovan förstod jag att omständigheterna var. TM och den andra chefen framstår mer som personer som bör ha coachat kanske då de inte var bortkopplade från ärendet och på pappret mer erfarna än PW. TM har jobbat som IT-forensiker på Rikskriminalen osv.
Nu börjar det bli rörigt med alla förkortningar.
Är inte TM också vän med SD?
Har han alltså också varit IT-forensiker?
Om han också var vän så förstår jag inte varför han inte var bortkopplad också?
Citera
2021-05-16, 15:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Reagerat på att han tvättar väldigt mycket innan resan och borde vara klar för länge sen, dvs när man tittar på dialogen med HD och deras packning.
Hans upptagenhet inför LW som han lyckas få dokumenterad även till Jenna i USA.

Ja, och hur jäkla mycket kläder som helst kan han väl inte släpa med sej heller, han ska ju ha med klätterutrustning också.
Citera
2021-05-16, 15:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snälla rara hoppetossan, nu har du väl ändå gjort en rejäl tankevurpa?! Jag syftar på min fetning, din inledande mening.

Det verkar som du inte förstår att varje person med utbildning för att framföra luftfarkoster kallas pilot?
Detta alldeles oavsett luftfarkostens karaktär eller storlek.

Kanske har du nån gång läst en tidningsartikel om ett störtat privatplan där alla klarade sig, alltså passagerarna och piloten?
Fast du kanske tänker dig att en pilot, det är en sån där stilig karl med uniform?

FYI: Att som basic pilot flyga reklam kan mycket väl ske på professionell basis.
Som pilot med utbildning för privatplan kan du av myndighet (t ex Polisen) bli beordrad att i brådskande lägen vara behjälplig vid behov av transport. Du kallas då pilot. Du får betalt i efterskott.

Ovanstående från mina tangenter är inte offtopic.
Lögnaktiga påståenden rörande en av trådens två huvudpersoner måste få kunna bemötas med korrigerande sakupplysning.
I min första mening skulle jag ha skrivit trafikpilot.
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag inte invänder mot att han har certifikat för litet privatplan.
Det är klart att han är pilot när han flyger men att med det enkla certifikatet kalla sig pilot är överdrivet.

Jag känner flera trafikpiloter.
De har flugit reklam i början av sin flygkarriär, långt innan de blev trafikpiloter.
Ingen har fått betalt för det men de gör det gratis för att de behöver flygtimmarna.

Kanske har det hänt någon gång att en privatplanspilot har flugit åt polisen men det är inget som tillhör normala rutiner.
Vet du hur lite ett litet privatplan kan lasta?

Antagligen kan polisen också be dig ro iväg med din eka och hämta något om de är vid vatten och inte har någon båt.
Citera
2021-05-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu börjar det bli rörigt med alla förkortningar.
Är inte TM också vän med SD?
Har han alltså också varit IT-forensiker?
Om han också var vän så förstår jag inte varför han inte var bortkopplad också?
Han är Mr 110% blodbildsanalys mm
Citera
2021-05-16, 15:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Den elfte är ingen repetition, utan ett misslyckat försök till att döda LW. Då det misslyckades blev han som observerats stingslig efteråt. Sedan genomför han den 15 och lyckas. Så har rätt många dragit sin slutsats. Ibland är fakta enkel utan reformer och krångel. //sanch pancha som ska köpa massor av tv deckare.

PS tror du försöker skapa en bild från en fungerande hjärna och skeendet ska vara logiskt. Mord är sällan så statiskt. SD är en pajas och har en trasig hjärna med sjuka värderingar om liv och död. Då kan man inte se på det med friska ögon utan sjunka in i att analysera vrida vända. Långt innan du blev aktiv i tråden. Även jag har den 11 ältats och blötts. DS.
Exakt min åsikt.
Huvudargumentet är att han båda gångerna gick ut utan sin mobil som han alltid annars har med sig.
Båda gångerna var det viktigt att hans rörelser inte skulle kunna spåras.

Det finns också annat i hans beteende som tyder på att han planerade mord.
Citera
2021-05-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej. Med mitt resonemang så måste man ta eget ansvar och inte ha någonting att göra med någon som har mordhotat en själv och ens barn. Vi behöver alla lära oss att känna igen en psykopat och göra allt vi kan för att skydda oss själva och våra barn mot dem. Inte stalka dem och vara som ett plåster på dem och inbilla oss att vi har makt över dem och kan tvinga dem till något de inte vill. Det är livsfarligt beteende. Som det här fallet är ett tydligt exempel på.
Nu är det ju så att hon faktiskt "tog sitt eget ansvar" som du så slarvigt uttrycker dig. Hon tänkte åka till Norge och hon skrev "du har ingen makt över mig längre". Och DÄR skrev hon under sin egen dödsdom. Hade hon gjort slut tidigare så hade hon mördats tidigare. Fast det är ingen idé att resonera med dig. Din avsikt att lägga all skuld på kvinnan är vidrig. Det mördades 15 kvinnor om året av en före detta eller nuvarande partner under perioden 2017–2020. Lena är inräknad som ett streck i den statistiken. Dessa kvinnor - är de alla skyldiga till sin egen död? Eller det gäller kanske enbart Lena? Och Tova? Och Lotta?

Våld i nära relationer. Det finns ganska mycket att läsa där. Försök. Lyft blicken. Sluta grotta ner dig i Lenas trosor och se verkligheten. Det är en grisig verklighet därute, och du spär på den.
Citera
2021-05-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hör av dig med förslagen till polisens jurist som sekretessbedömer ärenden eller åklagarmyndigheten som gör dito vid åtal och det ligger på deras bord, det är nämligen inte rutin.

Det är inte självklart att du ska bedöma och de har inte missat ett dugg:

Rätten som ska bedöma ser bilderna hur mycket du än suktar efter dem.

Eeh alltså jag menade att den borde finnas i fupet. Likt andra sekretessade protokoll du vet. Från obduktion och annat.

Men jag visste inte om det bekräftat fanns ett sådant protokoll som ofta finns i andra fupar där gärningsmannens skador syns.

Efter att brottsoffret kan ha värjt sig o dyl. Där sitter folk i kallingarna och bh och de är fotade lite här och där.

De har säkert sekretessat andra bilder men den som är med i domprotokollet är samma som polisen tog . Inte nån rättsmedicinare.

Skadan i sig kan ju inte anses intim då det finns bilder på ett väldigt blödande underben i samband med att undersökningar av blå gympaskor utreds.

Så vad polisens jurister än sysslar med så kan man ju iaf få tycka att de kunnat haft med en tydlig bild på såret (jämför blödande benet alltså) även om det i slutändan egentligen det viktiga är att det är rätten som får kännedom om de här ”känsliga” sårbilderna och kan bedöma därefter.

Och vad gäller det intima så finns det nog annat i fupen som SD har problem med att det kommut ut i offentlighetens ljus än ett blödande ben.

Finns ju några exempel från GC galleriet som sagt där han ”stilar” med sina blödande sommarben.

Men det är ju fint att juristerna jobbar hårt för att inte hans integritet ska äventyras. Rutin eller ej.
Citera
2021-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Brukar krävas läkarintyg angående lämplighet gällande körskort
Fast han kan ju fått diagnos efter att han tog körkort, men enligt honom själv så är han frisk som en nötkärna. Ingen kontakt överhuvudtaget med psykiatri som barn eller vuxen, ej heller kropplsligt. Hur upptäktes då hans hjärtproblem, eller är det en dålig bortförklaring?
Jag skulle vilja se hans flygcert..
varför kör han runt på moppe nu? Blivit av med kortet?

Han och hans ”kulbo” äger väl bara en bil tillsammans så det där är väl backupfordonet kan man tänka.

Fordonet passar hans mentala ålder på nåt sätt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in