2021-05-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamena, tack. Smart av dig, osmart av mig...haha.

Det är ju det protkollet som åklagaren hänvisar till i TR också, s 191 just.

Men den bilagan har vi väl inte? Sekretessad i sin helhet.

Hur och var har vi då fått se bilden på SDs ben undrar jag?

Hans förhörsbilaga kanske? De pratade ju om skadan där.
Citera
2021-05-16, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Brukar krävas läkarintyg angående lämplighet gällande körskort
Fast han kan ju fått diagnos efter att han tog körkort, men enligt honom själv så är han frisk som en nötkärna. Ingen kontakt överhuvudtaget med psykiatri som barn eller vuxen, ej heller kropplsligt. Hur upptäktes då hans hjärtproblem, eller är det en dålig bortförklaring?
Jag skulle vilja se hans flygcert..
varför kör han runt på moppe nu? Blivit av med kortet?
Jag vet som sagt inte vad som felas, men jag reagerar på vissa saker kring honom.

De är så konstiga bägge två i sitt resonemang att det är något suspekt, förutom mordet och reaktioner givetvis.

"Enligt honom själv" är en svår källa, likt HD.
De vill inte gärna tillkännage nåt "tyngre" som ska framstå som ett hinder eller svaghet.
Det är selektivt presenterat s.a.s.
Om narcissism och kompartmentalisering är med i bilden så lär det väl påverka presentationen. Det är väldigt mycket uprätthållande av fasader.

Enligt P7an är han frisk som en nötkärna med både pungbråck, diskbråck och nåt med hjärtat. Enligt hans familj är HD bara utbränd enligt den info de fått, enligt HD har hon inte begått självmordsförsök, men via SDs (äldsta?) vän är så fallet vid två tillfällen.
Citera
2021-05-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tror jag skrev nån gång att han borde få några extra månader i finkan för att han bär såna trekvartsbyxor men vill passa på att be om ursäkt till alla som gillar såna och kanske tog illa vid sig av det.
Man är väl lite mer klädd än i shorts men dölja ett sår mitt på underbenet är de inte så bra för.
Hahaha, blå glanströja och trekvarts, fit for fight, alltid
Citera
2021-05-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För allt SD visste kunde LW rent av ha kommit tillrätta vid den tidpunkten då han söker på ”misstä”.
Hon kunde ju ha varit helt upptagen med Arons födelsedag etc och inte slängt sej på mobilen även om han hävdar att det är vad hon borde gjort. Han har ju haft fel förr...

Det är tunt med info och kan självklart vara kopplat till nån nyhet han klickat på i Facebook eller nåt med rubrik kopplat till det.

Men i sitt sammanhang så är det just lite ”misstä”.
Citera
2021-05-16, 14:56
Medlem
Citat:
Man måste vara superfulltfrisk för att "bli pilot"
Det är många läkarundersökningar på alla håll och kanter..

Läkarundersökning jo, men psykologisk bakgrund och test av autism? Har ingen aning men stämmer nog.
Citera
2021-05-16, 14:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Hittade inget där. Så det borde vara från domen.
(Även kollat tilläggsförhör, beslag mm men ej hittat något. Kan så klart ha missat.)
Citera
2021-05-16, 15:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hahaha, blå glanströja och trekvarts, fit for fight, alltid

Jag undrar hur lång tid det tar att torka en sån där sport-tröja. Har försökt googla men ej hittat fram. Jag menar, SD påstår att han var tvungen att vänta på att tvättmaskin var klar innan han kunde lägga sej. Kunde han inte ha hängt ut tröjan på morgonen och fått den torr på max nån timme? I värmebölja?
Citera
2021-05-16, 15:03
Medlem
Citat:
Jag undrar hur lång tid det tar att torka en sån där sport-tröja. Har försökt googla men ej hittat fram. Jag menar, SD påstår att han var tvungen att vänta på att tvättmaskin var klar innan han kunde lägga sej. Kunde han inte ha hängt ut tröjan på morgonen och fått den torr på max nån timme? I värmebölja?
Såvitt jag vet, är de relativt torra direkt efter tvätt i maskin. Handtvätt, blir lite våtare. Men han har ju använt tvättmaskinen
Citera
2021-05-16, 15:04
Medlem
Citat:

Svar ja, de torkat oerhört fort.
Citera
2021-05-16, 15:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Läkarundersökning jo, men psykologisk bakgrund och test av autism? Har ingen aning men stämmer nog.
Fint med en pilot som stirrar sig blind på nån höjdmätare men glömmer kolla bränslenålen. 😂

Skämt åsido,
Har svag central koherens i åtanke och vikten att se sammanhang.
Att inte fastna i nån detalj och glömma resten.

Borde de ha som test inom rättsväsendet också, får ståpäls vid tanken på bedömningsförmågan av helhetsperspektiv, speciellt vid stora indiciemål.
Citera
2021-05-16, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag kollade som snabbast igenom den med, men hittade inte just den bilden.
Citera
2021-05-16, 15:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Såvitt jag vet, är de relativt torra direkt efter tvätt i maskin. Handtvätt, blir lite våtare. Men han har ju använt tvättmaskinen

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Svar ja, de torkat oerhört fort.

Ja där faller ju hans argumentation om varför han behövde vara uppe och igång. Han hänvisar ju till denna tvättmaskin, att det är den som styr hans göranden och låtanden denna kväll/natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in