Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
Jag är väldigt hård emot HD, men jag tror hon är mer styrande i deras relation än vad "vi" tror. Bara när fasaden hotas reagerar hon emot LW affären. Osv... Men jag är tuff på döma, har det sagts.
Ja, och jag är lite snällare. Om mig har det sagts att jag är naiv (😬

.
Som det är nu försöker jag ändå utgår från vad forskningen visar på vad gäller våld i nära relation och det som expertvittnet har vittnat om i TR. Även JS vittnesmål är för mig en indikation på hur HD har behandlats, och som sagt det ologiska "beteendet" från SOA, BA, JG m fl.
Jag tycker också att det är helt orimligt att någon som blivit behandlad som en hund i åratal skulle sitta och ljuga för den personen om det inte är något helt galet här. Och absolut inte vara delaktig i ett mord för den personens skull.Det visar ju på hur helt slukade HD är av SD.
Ibland kan jag nästan tänka att det är ett rop på hjälp från HD när hon berättar om det blodiga sexet (hon är ju för tusan sjuksköterska) och att hon skulle åkt till USA utan SD om det var han som var försvunnen

.
Jag tror som sagt (tjatig jg är hör jag) att HD har "internaliserat" SDs bild (den bild han ger HD) av Lena och därför beter hon sig som en galning.