2021-05-16, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bildgoogla s*tefan d*avidsson Örebro så ser du bilden.

Tack, men jag fattar inte varför jag inte hittar den i FUP?

Grejen var lite att jag ville se vem som tagit bilden och kanske om det fanns något mer runt detta.
Citera
2021-05-16, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Märket är avgjutet om jag förstått rätt. Men de avgjutningarna är inte med i fupen va.
Dock var pinnen med ut på brottsplatsen vid syn senast. Antagligen för att visa var den var kapad och kanske indikera höjd osv.
Man blir inte klok på detta ibland.

Avgjutningar... nä det har jag inte sett.
Citera
2021-05-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ja han är inte helt stabil men det har han visat tecken på andra dagar också. Jag försöker förstå de faktiska omständigheterna 11/5 som ska övertyga hovrätten om att hon skulle dö då så förstår du kanske lättare vad jag efterlyser.

Du får försöka bättre, ibland om man kör fast tar man omtag. Finns många som i tråden utmärkt beskrivit sina tankar om den elfte. De flesta ser det som något som hör ihop med den 15.

Personligen ser jag den elfte som huvudförsöket, tycker terrängen är bättre än vid planket (där normalt polisen hittar henne på första söket).

Men samtidigt begär du att jag som är sancho panza och tv decks tittare ska leda dig. Se vad andra skriver, släpp din låsning om logik. SD är lika logisk som en urvriden trasa.
Citera
2021-05-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ja det är därför händelsen på morgonen i datorn borde ha utretts lite noggrannare kan man tycka. Har han varit så angelägen att kika i datorn då och städa efter sig så måste det finnas fler tecken på det än en webbadress kopplad till One-mejl.
Vi minns också webbhistoriken från hennes Telegram på webben som upphör 10/5. Där hade man kunnat analysera om den trafiken skett lokalt i enheten eller synkats genom Google med samma metoder som man analyserar 05:23.

Vet att vissa saker är lite överkurs men på tre år hade man kunnat göra ”ansträngningen”.
Du är inne på dörren som var öppen där och annat.

Datorn var dock låst enligt första patrull på plats. När låstes den? Låstes den automatiskt? Var någon utloggad? När loggade den ut? När loggade någon in i Windows?

Som tur är så går det ju att fortsätta analysera det tekniska även efter en evtl friande dom. Den möjligheten går ju inte upp i rök. Sen vad det skulle ge är en annan femma.

Hur menar du med "låst"? Hon avbröt en chatt mitt i. Troligen lät hon allt vara öppet. Min dator lägger ner efter en stund och går i viloläge. Jag måste väcka den och gå in med min inloggning. Eller menar du att hon släckte ner alla fönster och loggade ut? Men om jag vill logga in på mina mailkonton, så kan jag göra det från vilken mobil eller dator som helst, så länge jag har lösenord.

Jag är inte verbalt tekniskt och begriper inte det där med it som du gör. Med synkningar och sånt.
Citera
2021-05-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, jag hänger med.

Som jag minns sa HD i något förhör typ; före, under och efter. Vilket i slutändan bara innebär att "under" är det intressanta. Och under kanske var JS? Kanhända att hon har varit otrogen någon annan gång också.

Helt ärligt; det kanske krävs mer än så för att kalla någon promiskuös.

Jag får väl lov att säga att HDs otrohet är för mig inte konstigt och förståeligt på ett helt annat plan än SDs.

HD har levt med en empati och respektlös person under åratal. Förmodligen har hon inte känt sig varken älskad, åtråvärd eller sedd. Blivit behandlad som att hon vore en utbytbar detalj i ett hushåll.

Att hon inte har skiljt sig tidigare är ett under, men hennes bild av kärnfamiljen, huset och det livet som "de kunde ha haft" har säkert hägrat som en hägring i öknen.

På det det dåligt underbyggda stöd och förståelse för den situation hon är i från hennes egen familj har säkert bidragit. Jag vet inte om det var du eller någon annan som kallade henne bortskämd.

Jag tycker inte att det stämmer riktigt. Hon har ett stort stöd hemifrån på ett sätt. De finns där för henne och hjälpter också till enormt mycket med barnen. Det tycker jag inte är att vara bortskämd, utan det är sådant man har familjen till. Själv hoppas jag att få barnbarn någon gång och att man kan få hjälpa till med det som mina barn kan behöva. Min familj har varit ett sådant stöd i mångt och mycket och nu på äldre dagar är det dags för mig och brorsan att ställa upp tillbaka med det vi kan och hinner.

Det som jag kan sakna i HDs familj är den djupare förståelsen för vad HD behöver stöd med. T ex att SDs otrohet är ett d-la svek mot HD och att det inte är "ett litet misstag". Men jag tror inte att detta stöd saknas av "elakhet" utan för att familjen har just en typ av lösningar på problem; att gå vidare (spa under mattan).

HDs bild av kärnfamiljen är kanske en spegelbild av hennes egen familj? Och sopa under mattan...

HD hade kanske mått bättre av att lämna SD. Hon blir istället fast i ett dåligt äktenskap, där hon under det kanske plötsligt träffar någon som ser och uppskattar henne. Typ JS.

Jag kan tycka att både HD och Lena blir behandlade som trasor. SD är inte värd att han en relation med någon och en otrohet ser jag som ett sundhetstecken från HD.

SD ser alltid till att fiska tillbaka henne med de översvallnde kärlleksförklaringarna som är så inövade. Och HD är fast i bindning och nedbrutenhet. Forever.

Att både SOA och BA stöder SD är ju helt bissart. De kan inte ha läst FUP.

Om SD får en dom med fängelse, hoppas jag att HD går i terapi för att bli fri.

JG hoppas jag på än idag att han lämnar över det han vet. Det skulle inte förvåna mig om raderingarna innehöll annat än pinsamma bilder och kommentrer som skulle platsa inom "Metoo, tex.

Som sagt, för mig är det att så många står bakom SD ännu ett tecken på att han har en enorm övertalningsförmåga.

Som sagt ur ett kristet perspektiv är hon promiskiös. Min åsikt om HD är att hon brännt min sympati i och. Med hon liksom sin man tappat allt minne vid förhören. Men kan köpa delar av vad hon skriver, men kallas LW saker ska HD benämnas vid vad hon är. Blink.
Citera
2021-05-16, 13:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja men den ende som är synlig i samband med det bakhållet är han själv. ”Inget stämmer med den mannen” sa polisen typ och så var han på radarn ever after.

Mållgans lyste med sin frånvaro likt ljuskäglorna från Mr Pannlampa där.

Sen uttalandet att han som hade den stora ficklampan hade övertag mot andra om det skulle hetta till är ju inte helt genomtänkt om man är misstänkt för mord i nattens mörker.

Men det var väl just att det inte var helt genomtänkt som senare gav SD och inga mållgans en vistelse i kurran.

Generalrepetion eller ej men denne drama queen har nu haft gott om tid att fundera på vad som gick fel i planeringen där.

Hur kom de just honom på spåren av alla LW:s karlar och ”skäggiga” personer från Vivalla som springer i Hjärsta var natt undrar han i sitt ostilla sinne?

Han som rekat belysning, hundrundor, polisutryckningar och tänkt på precis allt. T o m raderat deras chatt så ingen skulle fatta att de hade en fortsatt relation.

Oavsett vad som var planen så mådde han inte bra den helgen alltså.

Det är ju det också: slututfallet är ju inte genomtänkt objektivt sett. Utan helknasigt. Men dynamiken bör ju kunna vara den att han för en kamp med sig själv, ungefär som en självmördare — inte heller det är ju så slugt, objektivt sett. Och för att i hans fall kunna genomföra självbedrägeriet så måste man ju tolerera misslyckande och ”blindgångare”. Han kanske inte ens var så övertygad då, men kom på andra tankar längre fram. Att det är ”generalrepetition” betyder ju i verkliga livet inte att det gick så bra, det är ju en metafor från teatern, med en målstyrd o konstruktivt organiserad form av mänsklig verksamhet som bygger på väldig erfarenhet och många individers involvering och kritiska omdöme. Här är det ju fråga om motsatsen, dvs. inte mycket mer än att en ensam tok måttar en gång innan han hugger. Men sånt behöver ju inte en åklagare förveckla sig i, som mer är inne på uppsåtligheten, som måttandet vittnar om. Och åkl får ju använda ett språk som är gångbart och ändå entydigt; sett till en ensam stolles nattmördande så är det en ”generalrepetition”, fast i dumhet då typ. Och ondska.

Sägs det inte ang. självmördare att de ofta repeterar handlingen mentalt o faktiskt i förväg som en form av utprovning och mental förberedelse, och att det är ett betydande varningstecken? För att ställa in sig mentalt och kanske även föröva för att slippa stöta på hinder när det väl ska ske? Eller kanske intuitivt mer en form av halvt medveten preppning som rör sig om att trampa upp spåren? Inte heller detta sker ju egentligen med förståndet utan snarare med en förmåga som är orienterad mot att handskas med oro/ångest eller försöka kontrollera verkligheten. Det kan verka slugt men är väl på ett annat plan mer en fråga om att försöka fylla ett uppkommet tomrum med krita. Så att synapserna kan foka på huvudmålet. Eller kanske hellre: för att hjärnan ska slippa se att det finns andra alternativ... Det är ju världens FTF på spel här, särskilt för den som njuter av att slå andra på fingrarna. Så då krävs väl att man är ute o måttar lite i förväg.

Att han har lampan i hand har ju inte så mycket med mordet sen att göra om offret slagits ihjäl med ngt annat. Används lampan till sånt så lär det väl framgå både på offer o lampa. Här talas det om domkraftsstång, vilket är prima men en helt annan sak än en lampa. Sen då så bör man ju hålla reda på sin egen domkraftstång som bilägare, för man när man behöver den så behöver man den och den brukar sällan tillåtas lämna sin plats utan att genast placeras tillbaka. Ska man mecka med nåt normalt så är domkraftstången sällan valet av verktyg, om man säger så. Då väljer man nåt anant. Därför brukar samvetsgranna mänskor ha sina domkraftstänger på avsedd plats.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-05-16 kl. 13:27.
Citera
2021-05-16, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som sagt ur ett kristet perspektiv är hon promiskiös. Min åsikt om HD är att hon brännt min sympati i och. Med hon liksom sin man tappat allt minne vid förhören. Men kan köpa delar av vad hon skriver, men kallas LW saker ska HD benämnas vid vad hon är. Blink.

Jojo, förstår vad du menar...

Så om vi då snackar istället om hennes "minnesproblematik, så tror jag att hon är SDs nickedocka.

Vad som än händer, lyckas ju SD hala in henne igen. Hur än hon har blivit behandlad, oavsett vad förhörsledarna lägger fram.

Se bara hur Lena får kämpa för att slita sig loss.

Men även hon, fast hon är en kämpe och har verklig insikt, klarar inte av att komma ur hans grepp.
Hon var också lojal, fast på ett annat sätt. Lena berättade bara för ett fåtal om vad han gjorde. Hon höll det hemligt, fast han behandlade henne som skit.
Citera
2021-05-16, 13:25
Medlem
Citat:

Grejen var lite att jag ville se vem som tagit bilden och kanske om det fanns något mer runt detta.

156/191 kanske. Ser bara den hänvisningen i en skärmdump jag har på bilden från domen men borde stämma då kanske.
Citera
2021-05-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du får försöka bättre, ibland om man kör fast tar man omtag. Finns många som i tråden utmärkt beskrivit sina tankar om den elfte. De flesta ser det som något som hör ihop med den 15.

Personligen ser jag den elfte som huvudförsöket, tycker terrängen är bättre än vid planket (där normalt polisen hittar henne på första söket).

Men samtidigt begär du att jag som är sancho panza och tv decks tittare ska leda dig. Se vad andra skriver, släpp din låsning om logik. SD är lika logisk som en urvriden trasa.

Terrängen han kommer ut i skogen från när poliserna först ser honom är säkert väldigt noga utvald ja.
Citera
2021-05-16, 13:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
156/191 kanske. Ser bara den hänvisningen i en skärmdump jag har på bilden från domen men borde stämma då kanske.

Ja, då är det från sekretessad bilaga, jag hittar varken bilden eller 156.
Jag har dock ett starkt minne av att ha sett bilden, men det kan ju ha varit från domen eller googling, även om jag har en känsla av att ha sett den i någon AB.
Citera
2021-05-16, 13:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

"Polisen" har tagit bilden som AL hade att undersöka, enligt AL, men det visste du säkert
Citera
2021-05-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är ju det också: slututfallet är ju inte genomtänkt objektivt sett. Utan helknasigt. Men dynamiken bör ju kunna vara den att han för en kamp med sig själv, ungefär som en självmördare — inte heller det är ju så slugt, objektivt sett. Och för att i hans fall kunna genomföra självbedrägeriet så måste man ju tolerera misslyckande och ”blindgångare”. Han kanske inte ens var så övertygad då, men kom på andra tankar längre fram. Att det är ”generalrepetition” betyder ju i verkliga livet inte att det gick så bra, det är ju en metafor från teatern, med en målstyrd o konstruktivt organiserad form av mänsklig verksamhet som bygger på väldig erfarenhet och många individers involvering och kritiska omdöme. Här är det ju fråga om motsatsen, dvs. inte mycket mer än att en ensam tok måttar en gång innan han hugger. Men sånt behöver ju inte en åklagare förveckla sig i, som mer är inne på uppsåtligheten, som måttandet vittnar om. Och åkl får ju använda ett språk som är gångbart och ändå entydigt; sett till en ensam stolles nattmördande så är det en ”generalrepetition”, fast i dumhet då typ. Och ondska.

Sägs det inte ang. självmördare att de ofta repeterar handlingen mentalt o faktiskt i förväg som en form av utprovning och mental förberedelse, och att det är ett betydande varningstecken? För att ställa in sig mentalt och kanske även föröva för att slippa stöta på hinder när det väl ska ske? Eller kanske intuitivt mer en form av halvt medveten preppning som rör sig om att trampa upp spåren? Inte heller detta sker ju egentligen med förståndet utan snarare med en förmåga som är orienterad mot att handskas med oro/ångest eller försöka kontrollera verkligheten. Det kan verka slugt men är väl på ett annat plan mer en fråga om att försöka fylla ett uppkommet tomrum med krita. Så att synapserna kan foka på huvudmålet. Eller kanske hellre: för att hjärnan ska slippa se att det finns andra alternativ... Det är ju världens FTF på spel här, särskilt för den som njuter av att slå andra på fingrarna. Så då krävs väl att man är ute o måttar lite i förväg.

Att han har lampan i hand har ju inte så mycket med mordet sen att göra om offret slagits ihjäl med ngt annat. Används lampan till sånt så lär det väl framgå både på offer o lampa. Här talas det om domkraftsstång, vilket är prima men en helt annan sak än en lampa. Sen då så bör man ju hålla reda på sin egen domkraftstång som bilägare, för man när man behöver den så behöver man den och den brukar sällan tillåtas lämna sin plats utan att genast placeras tillbaka. Ska man mecka med nåt normalt så är domkraftstången sällan valet av verktyg, om man säger så. Då väljer man nåt anant. Därför brukar samvetsgranna mänskor ha sina domkraftstänger på avsedd plats.

Det du skriver om de som önskar ta, sitt liv stämmer. Vid en punkt i mitt liv hade jag massiva smärtor både i kropp och själ. Jag förberedde fyra olika sätt att ta mitt liv. Jag rekade platser, testade valkar bärighet osv. I efterhand var jag totalt ologisk men ändå logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in