Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
Hon har ju erkänt flera otrohetsaffärer, vad mer begär du? Sillen är inte den enda. Minns inte formuleringen.
PS svaret var till smokey och ska också bedömas enligt det. Blink blink blink. DS.
Ok, jag hänger med.
Som jag minns sa HD i något förhör typ; före, under och efter. Vilket i slutändan bara innebär att "under" är det intressanta. Och under kanske var JS? Kanhända att hon har varit otrogen någon annan gång också.
Helt ärligt; det kanske krävs mer än så för att kalla någon promiskuös.
Jag får väl lov att säga att HDs otrohet är för mig inte konstigt och förståeligt på ett helt annat plan än SDs.
HD har levt med en empati och respektlös person under åratal. Förmodligen har hon inte känt sig varken älskad, åtråvärd eller sedd. Blivit behandlad som att hon vore en utbytbar detalj i ett hushåll.
Att hon inte har skiljt sig tidigare är ett under, men hennes bild av kärnfamiljen, huset och det livet som "de kunde ha haft" har säkert hägrat som en hägring i öknen.
På det det dåligt underbyggda stöd och förståelse för den situation hon är i från hennes egen familj har säkert bidragit. Jag vet inte om det var du eller någon annan som kallade henne bortskämd.
Jag tycker inte att det stämmer riktigt. Hon har ett stort stöd hemifrån på ett sätt. De finns där för henne och hjälpter också till enormt mycket med barnen. Det tycker jag inte är att vara bortskämd, utan det är sådant man har familjen till. Själv hoppas jag att få barnbarn någon gång och att man kan få hjälpa till med det som mina barn kan behöva. Min familj har varit ett sådant stöd i mångt och mycket och nu på äldre dagar är det dags för mig och brorsan att ställa upp tillbaka med det vi kan och hinner.
Det som jag kan sakna i HDs familj är den djupare förståelsen för vad HD behöver stöd med. T ex att SDs otrohet är ett d-la svek mot HD och att det inte är "ett litet misstag". Men jag tror inte att detta stöd saknas av "elakhet" utan för att familjen har just en typ av lösningar på problem; att gå vidare (spa under mattan).
HDs bild av kärnfamiljen är kanske en spegelbild av hennes egen familj? Och sopa under mattan...
HD hade kanske mått bättre av att lämna SD. Hon blir istället fast i ett dåligt äktenskap, där hon under det kanske plötsligt träffar någon som ser och uppskattar henne. Typ JS.
Jag kan tycka att både HD och Lena blir behandlade som trasor. SD är inte värd att han en relation med någon och en otrohet ser jag som ett sundhetstecken från HD.
SD ser alltid till att fiska tillbaka henne med de översvallnde kärlleksförklaringarna som är så inövade. Och HD är fast i bindning och nedbrutenhet. Forever.
Att både SOA och BA stöder SD är ju helt bissart. De kan inte ha läst FUP.
Om SD får en dom med fängelse, hoppas jag att HD går i terapi för att bli fri.
JG hoppas jag på än idag att han lämnar över det han vet. Det skulle inte förvåna mig om raderingarna innehöll annat än pinsamma bilder och kommentrer som skulle platsa inom "Metoo, tex.
Som sagt, för mig är det att så många står bakom SD ännu ett tecken på att han har en enorm övertalningsförmåga.