2021-05-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Varför skulle Flashback betala något skadestånd? Flashback har inget sådant ansvar. Jag tror du har ett lite skruvat förstående för vad Flashback är och hur rättssystemet fungerar.

Nej, inte alls. Hur fan blev du åter utnämnd till moderator?

Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Exakt var går gränsen nu då, admin? För du om någon måste ju kunna definiera exakt var gränsen går.

Lennart Bladh? Går bra.
Mukbang-Maria? Ok!
Glada Marko? Inga problem.
Magmys? 🤔

Förväntar mig ett förtydligande i regelverket gällande detta. Annars är det bara någon enstaka persons godtycke som avgör. Och då är det inte Flashback längre.

Gränsen går uppenbarligen där random admin plus mod vänner bestämmer att den går. Men den dagen som Kniv-Micke faktiskt dödar någon får vi väl se hur det går. Räknar med att det händer inom max 5 år.
2021-05-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jaja, den dagen som han faktiskt knivar någon oskyldig stackare kommer iaf jag inte att försvara Flashback som lät honom gå under radarn. Vi försökte ta upp frågan. Skulle ni gjort samma med t ex Akilov? Kommer ni betala skadestånd den dagen till offrens familjer?

Varför ska oskyldiga personer betala skadestånd? I vanliga fall är det endast gärningsmannen/gärningsmännen eller de som betraktas som ansvariga som ska betala ut skadestånd. Att Flashback inte tillåter en diskussionstråd om en specifik person, det gör inte att Flashback eller andra som hänger här ska betala ut skadestånd. Så hur tänker du?

Tror du verkligen att Flashback kan hindra somliga personer från att begå brott? Oavsett om det är magmys-Micke, Akilov eller någon annan. Det kanske vore annorlunda om det kom en person som startade en tråd här, och börjar diskutera att hen vill begå någon form av brott. Och flashbackare gör sitt bästa för att få personen att undvika det. På vilket sätt skulle en tråd där man diskuterar Micke få honom att inte begå brott i framtiden?

Citat:
Gränsen går uppenbarligen där random admin plus mod vänner bestämmer att den går. Men den dagen som Kniv-Micke faktiskt dödar någon får vi väl se hur det går. Räknar med att det händer inom max 5 år.

Så om Micke väljer att mörda någon eller några, eller begå andra brott, så är det Flashbacks fel eftersom man inte fick diskutera personen ifråga på Flashback? Eller hur tänker du? Hur skulle det vara Flashbacks fel? Om man är orolig över att någon kommer att skada eller mörda folk (även om man inte känner till potentiella offer i förväg), så vore det säkert bättre att se till att personen får psykiatrisk vård eller annan professionell hjälp, istället för att diskutera personen ifråga på Flashback och tro att det hjälper.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
J Varför får vi inte diskutera honom i något delforum, t.ex. hans mikromatsdiet på mat-forat?

Vill man diskutera exempelvis mikromatdiet så kan man väl göra det i mer allmänna termer i delforumet för dieter och specialkost? Man måste ju inte fokusera specifikt på en person och dennes diet. Om nu inte en trådstartare skriver en egen tråd och skriver om sin egen diet, och vill diskutera den. Som exempel. Samma sak med andra saker som man kan tänkas vilja diskutera. Jag antar att det vore okej i alla fall, men jag kan ju ha fel.
2021-05-15, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Så om Micke väljer att mörda någon eller några, eller begå andra brott, så är det Flashbacks fel eftersom man inte fick diskutera personen ifråga på Flashback? Eller hur tänker du? Hur skulle det vara Flashbacks fel? Om man är orolig över att någon kommer att skada eller mörda folk (även om man inte känner till potentiella offer i förväg), så vore det säkert bättre att se till att personen får psykiatrisk vård eller annan professionell hjälp, istället för att diskutera personen ifråga på Flashback och tro att det hjälper.

Grejen borde ju vara att ju fler ögon han har på sig, desto mindre sannolikt är det att han vågar begå något brott. Ingen garanti dock när det kommer till personer med risig impulskontroll som Magmysarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vill man diskutera exempelvis mikromatdiet så kan man väl göra det i mer allmänna termer i delforumet för dieter och specialkost? Man måste ju inte fokusera specifikt på en person och dennes diet. Om nu inte en trådstartare skriver en egen tråd och skriver om sin egen diet, och vill diskutera den. Som exempel. Samma sak med andra saker som man kan tänkas vilja diskutera. Jag antar att det vore okej i alla fall, men jag kan ju ha fel.

Det var principen jag var ute efter, att man inte får diskutera honom över huvud taget ens i forum där det passar. Han är ju en internetkändis och borde därför kunna behandlas i Kändisskvaller-forumet. Där förekommer det dagligen gliringar och mobbning, men det får man tåla om man gjort sig offentlig som Magmys-Mongot.

Vill man inte bli skärskådad skall man låta bli att dokumentera sitt liv på Youtube helt enkelt. Det har Micke gjort. Vågar påstå att han t.o.m. njuter av att diskuteras på Flashback. Sådana som han lever för uppmärksamhet och att stå i centrum.
Senast redigerad av Pecka- 2021-05-15 kl. 12:08.
2021-05-15, 12:05
Medlem
Cyprezs avatar
Om nu flashback vägrar tillåta diskussion om magmys och micke, skulle det vara möjligt att skapa ett forum utanför flashback som är skapat enbart för prat om magmys? Skulle tråden i fråga kunna hänvisa till detta forum? På så sätt behöver flashback inte ta ansvar för innehållet eftersom det hänvisar till en sida utanför flashback. Det måste finnas någon lösning.
2021-05-15, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Om nu flashback vägrar tillåta diskussion om magmys och micke, skulle det vara möjligt att skapa ett forum utanför flashback som är skapat enbart för prat om magmys? Skulle tråden i fråga kunna hänvisa till detta forum? På så sätt behöver flashback inte ta ansvar för innehållet eftersom det hänvisar till en sida utanför flashback. Det måste finnas någon lösning.

Borde inte finnas något hinder för det. Frågan är bara vem som orkar göra sig det omaket bara för att kunna diskutera en enskild person.
2021-05-15, 15:33
Medlem
mrtowlies avatar
Angående ledningens teori att Mikael "bara vill vara ifred", så här säger han i videon som lades ut i morse:

https://youtu.be/nT3WczG_EEU?t=342

Jag avsäger mig tråden nu. Önskar Micke lycka till med sina kanaler och vem vet, kanske får vi diskutera denna märkliga men ändå fängslande person här på familje...förlåt, flashback någon gång i framtiden.
2021-05-15, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Angående ledningens teori att Mikael "bara vill vara ifred", så här säger han i videon som lades ut i morse:

https://youtu.be/nT3WczG_EEU?t=342

Jag avsäger mig tråden nu. Önskar Micke lycka till med sina kanaler och vem vet, kanske får vi diskutera denna märkliga men ändå fängslande person här på familje...förlåt, flashback någon gång i framtiden.

Frågan är om vi kommer tillåtas diskutera honom i Aktuella brott och kriminalfall när den tiden är inne.
2021-05-15, 20:19
Medlem
Flashback: Yttrandefrihet på riktigt... utom när det gäller magmys
2021-05-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Touché på vad?

Jag anser Micke och hans följare är obegåvade. Man har ett lågt och banalt liv om man anser magmys intressant när det bara är tragiskt.
För det har inget med trådens berättigande att göra, vad som anses om dess följare. Ungefär som det är mer normalt att intressera sig för styckmord, vilka är tragiskt på riktigt, men som det finns otal trådar om. Skvaller om offret, detaljer om styckning, etc., som står för alla nära att läsa. Vilka tragiska liv alla postare i de trådarna måste leva! Sanning är att du är en banal, tragisk, snusförnuftig fjant som efter åratal spenderade i detta subforum i hopp om att bli Mod ännu inte blivit tillfrågad, och nu står med fötter i båda läger. "Öppna tråden, men det är bara tragiska människor som läser den!" Fine, inget problem med det.

Det var touchén.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Micke vill, till skillnad mot många andra youtubers, inte ha en massa uppmärksamhet (förutom om någon vill ge honom magmys), och startar därför ofta om med nya kanaler. Allt med förhoppningen att bli lämnad ifred. Han lade till och med ner Youtube helt under en period, på grund av trakasserierna som han även polisanmält flera gånger.
Nej nej nej. Han satsar på att få 10k följare. Det säger han i nya klippet ovan som mrtowlie länkar till: https://www.youtube.com/watch?v=nT3W...annel=KINGSIZE

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Men (FB) Michael Knight / Snopp på mage för er alla som vill prova på med en kvinna & en man kom till en punkt när det inte längre gick att moderera. Det enda vi skulle kunna uppnå med tråden är att tvinga Micke från att hålla sig borta från Youtube. Vilket lyckades under en tid. Men frågan är om detta verkligen är vårt syfte.
Varför hänvisa till den tråden som är stängd sedan länge? Det är ju tråden Magmys med Micke - tråden utan hot! som avses.
Kom in i matchen ffs.
2021-05-16, 00:20
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Yay, ytterligare en moderator som ger sig in i leken för att håna användare som uttrycker sina grundlagsskyddade åsikter. Det måste ha gått ut ett RIKTIGT skarpt varningsmail till er alla från admin: ”URGENT: VÅR POLICY BETRÄFFANDE MAGMYS-MICKE". Har inte sett folk rätta sig i ledet så snabbt sedan nazi-tyskland.

Vill poängtera att det var admin som började med att leka amatörpsykolog och tillskriva micke alla möjliga saker som han inte har någon aning om. Inte konstigt att responsen på sådana falsarier blir spretig, okoordinerad, missvisande, klumpig och i vissa fall rent kontraproduktiv. Hela den här fadäsen är så absurd och kontra-flashback att man baxnar. Ett riktigt lågvattenmärke och ytterligare ett bevis på att forumet håller på att gå åt helvete.

Ser fram emot att se er radera alla trådar där det inte är 100% bekräftat att personen i fråga vill ha en tråd på flashback, och inte ”vara i fred”. Godtyckliga amatörpsykolog-bedömningar välkomnas – jag poppar mina popcorn så länge och dubbelkollar att adblockern är på.
I mitt fall så var det någon som citerade mig, så att jag fick en notis om tråden. Och det har inte gått ut något varningsmail till alla moderatorer men däremot så skrev Admin ett väldigt tydligt inlägg i den här tråden om det.
(FB) Dags att låsa upp tråden om Magmys-Micke?

Det som är mest roande är dock användare som inte riktigt förstår att Flashback Forum är en privat sida. För att vara mer exakt så är det Admins privata sida där det är Admins regler som gäller, där det är Admin som avgör vad som får postas, där det är Admin som bestämmer över allt och alla.
Det finns ett skäl till att Admin har en allsmäktig diktator som sin avatar (utöver ordvitsen), detta eftersom Flashback inte är någon demokrati utan en diktatur där Admin är högsta hönset.
2021-05-16, 00:35
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Du är bara ytterligare en ryggradslös moderator som viker ner sig efter admins direktiv. Visar enbart vilken diktatur Flashbacks administration är.
Ja?
Menar du att du har missat det faktumet att Flashback är en diktatur? Att det inte finns någon demokrati på Flashback utan det är Admin som är allsmäktig högste ledare och som bestämmer vilka regler det är som gäller? Du kan kanske också fundera lite över definitionen på vad en moderator är. En kort version är att det är någon som Admin har utsett till att moderera forumet enligt de regler, riktlinjer och direktiv som Admin har bestämt.

Citat:
Nej, inte alls. Hur fan blev du åter utnämnd till moderator?
Förmodligen en blandning av nepotism och kompiskorruption.
Citat:
Gränsen går uppenbarligen där random admin plus mod vänner bestämmer att den går.
Nästan rätt. Gränsen går där Admin bestämmer att den går. Moderatorer (och användare) får ha åsikter om den saken men i slutändan så är det Admin som bestämmer.
2021-05-16, 00:42
Medlem
Citat:
I mitt fall så var det någon som citerade mig, så att jag fick en notis om tråden. Och det har inte gått ut något varningsmail till alla moderatorer men däremot så skrev Admin ett väldigt tydligt inlägg i den här tråden om det.
(FB) Dags att låsa upp tråden om Magmys-Micke?
Haha, ja där Admin har fel på varje "psykoanalys" och sedan stödjer sig mot en gammal tråd som stängdes pga regelbrott; men TOTALT ignorerar den nya tråden som levde gott efteråt, tills det att Micke var tvungen stänga sin youtubekanal.

Citat:
Det som är mest roande är dock användare som inte riktigt förstår att Flashback Forum är en privat sida. För att vara mer exakt så är det Admins privata sida där det är Admins regler som gäller, där det är Admin som avgör vad som får postas, där det är Admin som bestämmer över allt och alla.
Det finns ett skäl till att Admin har en allsmäktig diktator som sin avatar (utöver ordvitsen), detta eftersom Flashback inte är någon demokrati utan en diktatur där Admin är högsta hönset.
Det är vi alla medvetna om. Det är mer hycklandet om "Fria ordet" och hur Flashback en gång var som är på tapeten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in