2021-05-14, 18:32
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ett fantastiskt resonemang. Personen är inte mänsklig och ska därför inte behandlas mänskligt. Jag förstår lite djupare nu varför detta nått vägs ände.

Testa att forska tillsammans i någon annan kanal. Där kan ni få möjlighet att ta fullt ansvar för forskningen.

Även om inlägget var onödigt och skrivet i satir, så har han en poäng. Men det är skit samma. Ingen påstår att micke ska behandlas omänskligt. Faktum är att han inte "behandlas" över huvud taget - flashbacktråden har ingen direktinverkan på micke och hans mående. Dessutom så är allt "mobbing" lönlöst då teflon-micke skiter i allt sådant. DET HADE NI VETAT OM NI HADE HAFT KOLL PÅ ÄMNET SOM NI CENSURERAR.
2021-05-14, 18:34
Medlem
Varför får vi diskutera allt mellan fildelning, knark och horor men inte magmys?
2021-05-14, 18:56
Medlem
Dodhuttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
För att efteråt skratta åt hur lyckad attacken blev, medan Micke gråtfärdig lägger upp en video och säger att "det är inte OK!".

Micke vill, till skillnad mot många andra youtubers, inte ha en massa uppmärksamhet (förutom om någon vill ge honom magmys), och startar därför ofta om med nya kanaler. Allt med förhoppningen att bli lämnad ifred. Han lade till och med ner Youtube helt under en period, på grund av trakasserierna som han även polisanmält flera gånger.

Han har en mycket speciell fetisch som upptar hans liv, men han önskar inte att bli "känd" och få sin kanal att växa som många andra vill. Micke vill bara få nörda ned sig i sin youtube-kanal, hoppas bli erbjuden magmys, men annars bli lämnad ifred.
admin

Men inget av detta är ju sant! Vem är det ens som skriver detta - hans kommuntant? Mamma?

- Micke har inte en enda gång varit gråtfärdig. I sina historier för att få medömkan (som sedan ska leda till magmys) har han ibland sagt "och jag har gråtit mycket", men det har han förstås inte. Det finns inte i hans register.
- Han vill inte bli "lämnad ifred", utan tvärtom ha så mycket uppmärksamhet som möjligt. Varför han håller på med sina stängningar och öppningar av olika konton är ännu en bisarr aspekt av vår Micke, men inte fan har det med att vilja bli lämnad ifred att göra. Micke funkar helt enkelt inte på det sättet.
- Han har ingen fetisch som upptar hans liv. Han har överhuvudtaget aldrig varit med en kvinna och har därför inte kunna hitta någonting avvikande som han fastnat för. Alla fattar att om han en gång skulle pröva den där idén om att lägga snopp på mage, skulle det knappast bli hans grej. Det som upptar hans liv är att han har YouTube-kanaler, och att det på dessa kanaler finns troll och snälltroll som interagerar med honom. Herregud, han knäpper ju på lajvsen medan han äter bara för att han gillar sällskapet. Mickes liv skulle helt sakna innehåll om han blev "lämnad ifred".
2021-05-14, 19:15
Medlem
1754s avatar
Micke blev ju dessutom jätteglad när han kom upp i över 1000 prenumeranter, som några minuter senare blev en bit under 1000 prenumeranter, då blev han jättearg.

Så att påstå att Micke inte vill ha mycket prenumeranter är fel.
2021-05-14, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av Cannon666
Varför får vi diskutera allt mellan fildelning, knark och horor men inte magmys?

Därför att någon från kommunen, socialen, anhörig etc. har hört av sig till Flashback och bölat ut. Det är enda rimliga förklaringen.

Nu är det jäkligt högt till tak inom LSS, men att de låter honom sitta på internet och totalt skämma ut sig själv är rätt fascinerande. Kanske har de försökt prata honom till rätta men gett upp.

Han beter sig ju precis som en blivande sexualbrottsling, men så länge han inte gör något direkt kriminellt har de väl en låt gå-mentalitet.
Senast redigerad av Pecka- 2021-05-14 kl. 19:42.
2021-05-14, 20:31
Medlem
Jaja, den dagen som han faktiskt knivar någon oskyldig stackare kommer iaf jag inte att försvara Flashback som lät honom gå under radarn. Vi försökte ta upp frågan. Skulle ni gjort samma med t ex Akilov? Kommer ni betala skadestånd den dagen till offrens familjer?
2021-05-15, 00:46
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Även om inlägget var onödigt och skrivet i satir, så har han en poäng. Men det är skit samma. Ingen påstår att micke ska behandlas omänskligt. Faktum är att han inte "behandlas" över huvud taget - flashbacktråden har ingen direktinverkan på micke och hans mående. Dessutom så är allt "mobbing" lönlöst då teflon-micke skiter i allt sådant. DET HADE NI VETAT OM NI HADE HAFT KOLL PÅ ÄMNET SOM NI CENSURERAR.
Intressant påstående. "Teflon-micke" skiter i allt sådant. Förutom ibland då han inte gör det men det räknas inte för det är inte på riktigt.
Citat:
Jag minns mycket väl mickes "gråtvideo". Han "grät" över att han fick massa kataloger och skit i posten. Ett harmlöst prank som mig veterligen inte har gjorts på typ 2 år nu. Det var dessutom mycket länge sen han körde med klassikern "jag grät igår" för att vinna sympati, förmodligen då han inte ens orkar fejka sorg.
Intressant hur ni är psykologer som kan diagnosticera någon via dennes youtube-videos och slå fast att någon tydligen saknar känslor. Vilket sedan används som ett argument för varför han aldrig egentligen blir ledsen för något som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Dodhuttarn
- Micke har inte en enda gång varit gråtfärdig. I sina historier för att få medömkan (som sedan ska leda till magmys) har han ibland sagt "och jag har gråtit mycket", men det har han förstås inte. Det finns inte i hans register.
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Vad vi än gör så gör vi honom endast förbannad. Han kommer aldrig bli ledsen på riktigt, däremot kommer han säga att han blir ledsen, men det är bara tomma ord.
Men det fina är hur ni motsäger er själva.
Citat:
Vill bara påpeka ett par saker:

Jag känner inte igen den typen av olaglig, organiserad mobbing du pratar om. Tvärtom har vi varit mycket försiktiga med sådant sedan den första tråden låstes. "Mobbingen" är på sin höjd att småskratta åt honom, men aldrig att planera raids eller liknande.
Du hävdar att du inte känner igen den typen av olaglig organiserad mobbing. Och direkt i meningen efter så säger du att ni varit mycket försiktiga med sådant sedan den första tråden låstes. Och detta då utöver kommentaren om: "Ett harmlöst prank som mig veterligen inte har gjorts på typ 2 år nu." Detta samtidigt som dina vapendragare inte riktigt håller med dig. Jag gillar särskilt meningen nedan "Syftet med tråden var att försöka knäcka honom".
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Syftet med tråden var att försöka knäcka honom, vilket inte verkar gå då hans enorma ego förhindrar detta. Ren lyteskomik och det är väl inte förbjudet på Flashback?
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
En vanlig normal människa tar tillslut sitt liv efter åratal med mobbning. Mikael skulle aldrig ta sitt liv. Vad han än utsätts för så kommer han aldrig ta sitt liv, vilket många normala människor kanske gör.
Jag kan bara gratulera er till att om ert syfte var att försöka övertyga Admin om att denne hade fel och ni egentligen bara är snälla hedersknyfflar som inte vill vara elaka och bara är missförstådda, så har ni misslyckats rejält.
Det enda ni har visat är att ni har samma avsaknad av känslor som ni anklagar teflon-micke för att ha.
2021-05-15, 00:51
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Därför att någon från kommunen, socialen, anhörig etc. har hört av sig till Flashback och bölat ut. Det är enda rimliga förklaringen.

Nu är det jäkligt högt till tak inom LSS, men att de låter honom sitta på internet och totalt skämma ut sig själv är rätt fascinerande. Kanske har de försökt prata honom till rätta men gett upp.

Han beter sig ju precis som en blivande sexualbrottsling, men så länge han inte gör något direkt kriminellt har de väl en låt gå-mentalitet.
Har man inte gjort något olagligt så har man inte gjort något olagligt. Lite svårt att snacka om en "låt gå-mentalitet" med tanke på att denne tydligen inte begått något brott.
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jaja, den dagen som han faktiskt knivar någon oskyldig stackare kommer iaf jag inte att försvara Flashback som lät honom gå under radarn. Vi försökte ta upp frågan. Skulle ni gjort samma med t ex Akilov? Kommer ni betala skadestånd den dagen till offrens familjer?
Varför skulle Flashback betala något skadestånd? Flashback har inget sådant ansvar. Jag tror du har ett lite skruvat förstående för vad Flashback är och hur rättssystemet fungerar.
2021-05-15, 08:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Jag kan bara gratulera er till att om ert syfte var att försöka övertyga Admin om att denne hade fel och ni egentligen bara är snälla hedersknyfflar som inte vill vara elaka och bara är missförstådda, så har ni misslyckats rejält.

Yay, ytterligare en moderator som ger sig in i leken för att håna användare som uttrycker sina grundlagsskyddade åsikter. Det måste ha gått ut ett RIKTIGT skarpt varningsmail till er alla från admin: ”URGENT: VÅR POLICY BETRÄFFANDE MAGMYS-MICKE". Har inte sett folk rätta sig i ledet så snabbt sedan nazi-tyskland.

Vill poängtera att det var admin som började med att leka amatörpsykolog och tillskriva micke alla möjliga saker som han inte har någon aning om. Inte konstigt att responsen på sådana falsarier blir spretig, okoordinerad, missvisande, klumpig och i vissa fall rent kontraproduktiv. Hela den här fadäsen är så absurd och kontra-flashback att man baxnar. Ett riktigt lågvattenmärke och ytterligare ett bevis på att forumet håller på att gå åt helvete.

Ser fram emot att se er radera alla trådar där det inte är 100% bekräftat att personen i fråga vill ha en tråd på flashback, och inte ”vara i fred”. Godtyckliga amatörpsykolog-bedömningar välkomnas – jag poppar mina popcorn så länge och dubbelkollar att adblockern är på.
2021-05-15, 09:46
Medlem
Exakt var går gränsen nu då, admin? För du om någon måste ju kunna definiera exakt var gränsen går.

Lennart Bladh? Går bra.
Mukbang-Maria? Ok!
Glada Marko? Inga problem.
Magmys? 🤔

Förväntar mig ett förtydligande i regelverket gällande detta. Annars är det bara någon enstaka persons godtycke som avgör. Och då är det inte Flashback längre.
2021-05-15, 10:20
Medlem
Dodhuttarns avatar
Jag minns när det handlade om att ha 5 000 prenumeranter på YouTube, och förstås en artikel på Wikipedia. Nu handlar det om att tolka känslor på rätt sätt. Det går fort i magmys!
2021-05-15, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det enda ni har visat är att ni har samma avsaknad av känslor som ni anklagar teflon-micke för att ha.

Du är bara ytterligare en ryggradslös moderator som viker ner sig efter admins direktiv. Visar enbart vilken diktatur Flashbacks administration är.

Frågan kvarstår varför ni med näbbar och klor försvarar en autistisk psykopat som vill boxa kvinnor i ansiktet och magen tills de blir blåa samt skära dem med kniv?

Det är uppenbart att ni har blivit påverkade av utomstående part eftersom det inrättas specialregler just för Magmys-Micke. Ska det vara så jävla svårt att erkänna det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in