Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Tjockisar upplevs ofta som trängre eftersom fläsket hjälper till och fyller ut. I takt med att din fru tappade fläsk byggde hon muskler, vilket förklarar just din anekdot.
I TS fall handlar det om en kvinna som är smal och där huden hänger på benen. Hon har alltså varken fett eller muskler. Därför är kropparna inte jämförbara.
Jag har haft en helt annan uppfattning av tjocka kvinnor, det beror mycket på hur deras fett satt sig på kroppen. En överviktig kvinna som man tydligt ser på lägger mer fett på lår,höft och röv än t.ex midja och mage - dvs potential till ideal timglas kropp är trång men har legat med tjockisar som har samma fettfördelning som haft hinkfittor. Det hela blir väldigt motsägelsefullt, jag skulle snarare vilja påstå att fittan helt enkelt är genetisk och hur mycket den påverkas av fett eller muskulatur också beror på gener.
Tycker inte det förklarar min anekdot, sen får man även tänka på att jag har en grov kuk och upplevt att hälften jag legat med haft hinkfitta oavsett kroppsbyggnad. Det är därför jag började med fingertestet, om det inte spänner åt av ett av mina fingrar så tänker jag inte stoppa in kuken heller trots att den är 18cm i omkrets.