2021-04-07, 13:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har väl hängt med dem där i Lundby idag efter att ha skjutsat SD till rätten och sen kom plinget...
Kanske sa hej till An St:s päron på vägen till burken. Vem vet.

De var ute tillsammans även igår och tog en burk (ej FTF) av samma CO.

HD har dock ej loggat den (än) men omnämns i de andras loggtext.
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-04-07 kl. 13:22.
Citera
2021-04-07, 13:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jaså? Det har jag missat eller glömt.

Jag skrev tidigt om det (juli -18) men det är ju tämligen färglöst om jag citerar mej själv... Jag har stora problem med att söka i tråden, men jag ska kolla i förhören med SD vid tillfälle.
(Det står för all del i mina inlägg att SD ”tror sej veta” och ”har en teori”, så att han ”vet” var väl att ta i från min sida.
Å andra sidan kan han ju berätta vad han tror sej veta om det skulle kunna föra utredningen framåt.
Det skulle ju kunna vara det att han pekat ut PN och i viss mån JoSj, det är kanske det som var hans teori.
Det jag trodde då jag skrev i juli -18 var att SD misstänkte HD, alternativt att han trodde att NW gjort det, och att SD då ville vara ”ädel” och skydda vem av dem det nu var.
Dessa tankar givetvis under förutsättning att SD inte var GM.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-07 kl. 13:26.
Citera
2021-04-07, 13:24
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ett bullerplanks funktion är ju att hindra ljudvågorna, så det är inte konstigt om det hördes på andra sidan. Ljud studsar och det kan vara svårt att veta varifrån det kommer.
Men denna fråga är uttjatad, inringarna hörde skrik och därefter ringde dom. Att andra inte hörde skriket betyder inte att skriket aldrig ägt rum.
Precis så.
Citera
2021-04-07, 13:25
Medlem
notknapparens avatar
Från NA:s direktrapportering:

Idag verkar det mest som att åklagaren går igenom sin sakframställan och händelserna i kronologisk ordning från larmrapport till att kroppen hittats/brottsplatsundersökningen.

De anhöriga är på plats också enligt reportern.

"Eric Fiedler
I dag 11.58

Åklagaren har också visat upp nya bilder. Det är drönarbilder från 14 maj 2020, tagna 23.35 – för att visa hur mört det var vid den tidpunkt då Lena Wesström misstänkt mördats 2018.
"

//

"Stefan Hazianastasiou
I dag 13.10

Den misstänkte 46-åringen är den enda i salen som har munskydd på sig. Han sitter bredvid sina två advokater, iklädd sina privata kläder.
"

Kanske SD inte vill visa när han opassande skrattar?

//

"Stefan Hazianastasiou
I dag 13.14

– Det fanns hundratals blodspår på brottsplatsen. Det var omöjligt att skicka in alla spår till NFC, säger Åsa Hiding.
"

//

"Stefan Hazianastasiou
I dag 13.22

– Tingsrätten har skrivit att det är en brist att inte alla spår undersökts. Efter tingsrättsdomen har därför vi på nytt skickat in material, säger Åsa Hiding
."

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt
Citera
2021-04-07, 13:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Nu händer det grejer när Stefan Hazianastasiou sätter igång.

Citat:
Även anhöriga till Lena Wesström finns på plats för att följa hovrättsförhandlingen

Citat:
– Det fanns hundratals blodspår på brottsplatsen. Det var omöjligt att skicka in alla spår till NFC, säger Åsa Hiding.

Citat:
– Tingsrätten har skrivit att det är en brist att inte alla spår undersökts. Efter tingsrättsdomen har därför vi på nytt skickat in material, säger Åsa Hiding.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-04-07, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag skrev tidigt om det (juli -18) men det är ju tämligen färglöst om jag citerar mej själv... Jag har stora problem med att söka i tråden, men jag ska kolla i förhören med SD vid tillfälle.
(Det står för all del i mina inlägg att SD ”tror sej veta” och ”har en teori”, så att han ”vet” var väl att ta i från min sida.
Å andra sidan kan han ju berätta vad han tror sej veta om det skulle kunna föra utredningen framåt.
Det skulle ju kunna vara det att han pekat ut PN och i viss mån JoSj, det är kanske det som var hans teori.
Det jag trodde då jag skrev i juli -18 var att SD misstänkte HD, alternativt att han trodde att NW gjort det, och att SD då ville vara ”ädel” och skydda vem av dem det nu var.
Dessa tankar givetvis under förutsättning att SD inte var GM.)

Jag tror att det var något som SDs advokat nämnde för NA i ett tidigt skede. Och att de då skulle vänta lite med det där.

Jag förmodar att det var ett av SDs alla trick att försöka sig på att "ta över" och bestämma vad som var relevant, precis som han sedan gjorde med sin skrivelse. På det förslaget nappade förmodligen inte försvararna.
Citera
2021-04-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur ser det ut med vägbelysning i området tro? Det var riktigt mörkt den tiden så mördaren hade tur där.

Det spelar såklart in! Hade han is i magen så kunde han väl smyga i mörka partiet så gott det gick. Smygande är dock ett avvikande rörelsemönster som nån vaken (i dubbel bemärkelse) hade kunnat uppfatta. Hur det än är så har ingen sett honom ändå.
Citera
2021-04-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Förbi HD tror jag.
Hon bröt ihop när hon tillfrågades om SD varit hos henne på kvällen

Ja den reaktionen är synnerligen märklig. Hon pratar nåt om att svar på frågan kan vara dåligt för henne själv. Där är fhl nära nåt de borde ha förvaltat bättre.
Citera
2021-04-07, 13:32
Medlem
notknapparens avatar
"Profilbild för Stefan Hazianastasiou
Stefan Hazianastasiou
Läsarkommentar
I dag 13.28

– Det har även hittats ett ytligt blont hårstrå, säger Åsa Hiding.

Enligt NFC kan det inte uteslutas att hårstrået kommit dit under läkarundersökningen.
"

Vad är det här för hårstrå?
Ytligt?
Ljust.

Tillägg:

Det är det hårstrå som man skickat till Österrike.
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-07 kl. 13:44.
Citera
2021-04-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD gick in med munskydd, så då kan hans flin inte skådas, tyvärr

Bara skönt att slippa se flinet. Är du på plats?
Citera
2021-04-07, 13:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
– Det har även hittats ett ytligt blont hårstrå, säger Åsa Hiding.

Enligt NFC kan det inte uteslutas att hårstrået kommit dit under läkarundersökningen.
Citat:
Nu går åklagaren igenom vilka spår som hittats på Lena Wesströms kläder.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-aklagaren-visar-nya-bilder-rapport-fran-domstolen

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-04-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, men då pratar vi om två helt olika händelser.

Avel berättade att ha lyssnat på incidenten i bilen. Och det var den händelsen jag snackade om...

Alltså 10 jan- 17.

Första gången igår jag hörde ”larmsamtalet” ang bakhållet också. Det diktade han upp samtidigt som han pratade med polisen typ.

Lät ju som han ringde in en pizzabeställning typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in