Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Temperatur är genomsnittlig energi för varje molekyl, eller rättare sagt för varje frihetsgrad, det finns rotation och vibrationer också. Var det något mer du ville veta?
Det har alltid varit en växthusgas, däremot är det inte en långlivad växthusgas.
Återigen visar du med ett infantilt räkneexempel att du inte har en aning om vad växthuseffekten är för något. Börja med att läs på!
Du har sagt det ett antal gånger nu att jag inte vet vad jag pratar om, och att jag borde lära mig mer. Du kan ju börja med att förklara om du tycker att du vet bättre. Även om jag tycker du saknar utbildning, erfarenhet, slutledningsförmåga så gör det inget, jag kan diskutera ändå.
Vad är det som infantilt med att beräkna luftens snitttemperatur med hänsyn till uppvärmda CO2-molekyler som alla skriker om är så hemskt? Förklara dig i stället för att vifta bort det som infantilt, annars ser det ut som du inte har något bättre att komma med.
Växthuseffekt = speglar för utgående jordstrålning för att behålla värmen, dvs moln t.ex. Men sen har vi ju ingen temperaturhöjning värd namnet på 140 år så då måste miljönissarna vända det till att heta klimatförändringar i stället, och det händer ju alltid eftersom klimatet aldrig är stilla. Sen kan man hitta på förklaringar med CO2 bäst man vill, jag tror inte på det i alla fall eftersom jag kan räkna själv.
Så, är du en av nissarna när du plötsligt drar in vattenånga i gamet när argumenten inte räcker? Eller har du nyligen bastat och märkt att höjd luftfuktighet påverkade upplevd temperatur?