2021-05-15, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Syftar du på Ensamhet.:s inlägg, som du svarade på?

Ja, då hade man bara hört grupp 2 en gång. Jag missade wells (trodde på Labero) i min första gissning men vände efter #943.
Citera
2021-05-15, 04:52
Medlem
Citat:
Vilka tycker ni har varit de självklaraste och vilka anser ni av de som är kvar är de självklaraste?

Alla är självklara. Wells och Silvstedt hade jag inte koll på direkt, men det blev lätt om man följde den här tråden. Facit fanns i inlägg 943, någon timme efter första omgången var klar.
Citera
2021-05-15, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Alla är självklara. Wells och Silvstedt hade jag inte koll på direkt, men det blev lätt om man följde den här tråden. Facit fanns i inlägg 943, någon timme efter första omgången var klar.
Du har bara hävdat 100% för korrekta namn.

Det är en sak att vara luddig i ledtrådar, men de går över gränsen när de ljuger i ledtrådar för att vilseleda oss. Måns trodde först att automaten var Norberg, men i senare avsnitt blev han osäker.
Citera
2021-05-15, 07:15
Medlem
Citat:
Du har bara hävdat 100% för korrekta namn.

Det är en sak att vara luddig i ledtrådar, men de går över gränsen när de ljuger i ledtrådar för att vilseleda oss. Måns trodde först att automaten var Norberg, men i senare avsnitt blev han osäker.

Jag tror inte att de ljuger. Hittar bara ledtrådar som kan stämma med flera olika personer, för att leda in tittarna på villovägar. Jag gillar MS.
Citera
2021-05-15, 08:26
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ted Gärdestad var min idol, men min sångkarriär fick en tuff start, allt blev helt sjukt även om snubben bakom var hälsosam”. (Adam Paulsson spelar huvudrollen i filmen ”Ted”)

”Även om jag döljer min identitet i det här programmet så har jag ingenting emot att synas, vi vill ju ha provat det mesta innan vi dör”. (Adam Paulsson spelar Christian i tv-serien ”Innan Vi Dör”).

”Numera kan jag kalla mig skådespelare, jag har medverkat i stora biosuccéer och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv”. (Adam spelar Kurt Wallander i ”Young Wallander”).

”Men jag har inte gjort mitt på den här scenen. Jag har torkat mina tårar och är beredd att bjuda på en ny toppkaramell”. (Adam spelar Rasmus i tv-serien ”Torka Aldrig Tårar Utan Handskar”)

Produktionen vill uppenbarligen få alla att tro det är Adam. Dessa ledtrådar är för tydliga och bara villospår. Jämför detta med riktiga ledtrådar som t.ex. att korpen hoppade ner i en brunn (well) eller UL bilden som Johanna gav Felix.
Citera
2021-05-15, 10:23
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Produktionen vill uppenbarligen få alla att tro det är Adam. Dessa ledtrådar är för tydliga och bara villospår. Jämför detta med riktiga ledtrådar som t.ex. att korpen hoppade ner i en brunn (well) eller UL bilden som Johanna gav Felix.
Jag vet inte vem killen är och har enbart sett Masked Singer igår under hans uppträdande med låten En stund på jorden. Sedan har jag läst ledtrådarna och nu tittar jag på filmen. Jag vill ha en egen måne, är den jag vill ska spelas på min begravning och låten En stund på jorden, valde jag till min pappas. Då det är låtar som jag tycker mycket om är jag övertygad om att det är samma röst som sjöng dem. Har varit hyfsat skicklig på röster i mitt liv till skillnad från namn och ansikten. Skulle bli väldigt förvånad om jag tar fel därmed.

Det är med väldigt stor sannolikhet den där Adam. Ledtrådarna refererar dessutom till Ted: För kärlekens skull. Nåväl, jag är usel på kändisar som dessutom är okända överlag för mig. Som sagt, bättre på röster och jag kan verkligen minnas fragment från rösten som sjöng igår och höra likheter i filmen.

Edit. Tar tillbaka det De har en annan klang och filmen är äldre än programmet Lysande om uppträdandet nu.
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-15 kl. 10:31.
Citera
2021-05-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ted Gärdestad var min idol, men min sångkarriär fick en tuff start, allt blev helt sjukt även om snubben bakom var hälsosam”. (Adam Paulsson spelar huvudrollen i filmen ”Ted”)

”Även om jag döljer min identitet i det här programmet så har jag ingenting emot att synas, vi vill ju ha provat det mesta innan vi dör”. (Adam Paulsson spelar Christian i tv-serien ”Innan Vi Dör”).

”Numera kan jag kalla mig skådespelare, jag har medverkat i stora biosuccéer och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv”. (Adam spelar Kurt Wallander i ”Young Wallander”).

”Men jag har inte gjort mitt på den här scenen. Jag har torkat mina tårar och är beredd att bjuda på en ny toppkaramell”. (Adam spelar Rasmus i tv-serien ”Torka Aldrig Tårar Utan Handskar”)

Dirigentpinnen var dessutom en ledtråd till panelen. Pålsson har gjort en serie som heter Dirigenten
Citera
2021-05-15, 11:02
Medlem
Jag hoppas någon tar sig friheten att göra en anmälan till Granskningsnämnden om Godisautomaten inte är Adam. Det de håller på med är i så fall inte okej. Jag har inte de exakta avsnitten för påståendena klart för mig.
Citera
2021-05-15, 11:10
Medlem
Skurhinkens avatar
Mer än någonsin hördes det tydligt i Laleh-låten att Godisautomaten är D.Norberg. Han har en ganska säregen röst.
Citera
2021-05-15, 11:44
Medlem
VEM FAN är voodoodockan?! Blir galen!!
Citera
2021-05-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaal
Hans Rosenfeldt.
Citera
2021-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaal
Det är ju helt klart E-Type som är Woodoo-dockan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in