2021-05-15, 12:08
Medlem
Gutt ändå att draken tog av sig masken så alla tröga åsnor fick se att det inte var Anja.
Citera
2021-05-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaal
VEM FAN är voodoodockan?! Blir galen!!

Det var den ABSOLUT enklaste av alla. När de körde första ledtrådarna så sade jag "jaha, det är Hans Rosenfeldt" - ledtråden att han spelat basket, men inte varit så lyckad som LeBron James, men haft framgång med en del av honom var extremt tydlig. Bron. Jag sade till den bättre hälften "nu ska du få se när panelen reagerar på hans längd" och när han kom ut på scen skrek Pernilla "OJ, vad LÅNG han är!!" Det är den enda jag tog innan han började sjunga.
Citera
2021-05-15, 13:11
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag vet inte vem killen är och har enbart sett Masked Singer igår under hans uppträdande med låten En stund på jorden. Sedan har jag läst ledtrådarna och nu tittar jag på filmen. Jag vill ha en egen måne, är den jag vill ska spelas på min begravning och låten En stund på jorden, valde jag till min pappas. Då det är låtar som jag tycker mycket om är jag övertygad om att det är samma röst som sjöng dem. Har varit hyfsat skicklig på röster i mitt liv till skillnad från namn och ansikten. Skulle bli väldigt förvånad om jag tar fel därmed.

Det är med väldigt stor sannolikhet den där Adam. Ledtrådarna refererar dessutom till Ted: För kärlekens skull. Nåväl, jag är usel på kändisar som dessutom är okända överlag för mig. Som sagt, bättre på röster och jag kan verkligen minnas fragment från rösten som sjöng igår och höra likheter i filmen.

Edit. Tar tillbaka det De har en annan klang och filmen är äldre än programmet Lysande om uppträdandet nu.

Daniel Norbergs första skiva som han köpte var Ted Gördestads "Äntligen på väg"
https://www.tv4.se/artikel/4fbfbe6e04bf725194006655/daniel-norberg
Citat:
Den första skiva jag köpte:
Den första skivan jag köpte var nog Ted Gärdestads Äntligen på väg. Riktigt bra!

Dirigentpinnen kan syfta på att en av musikerna i Kungliga filharmonikerna heter Daniel Norberg.
Senast redigerad av cece123 2021-05-15 kl. 13:14.
Citera
2021-05-15, 13:19
Medlem
Jag trodde enhörningen var Bianca Ingrosso, är jag dum i huvudet?
Citera
2021-05-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Jag trodde enhörningen var Bianca Ingrosso, är jag dum i huvudet?
Ja. Det är Ellen Bergström.
Citera
2021-05-15, 15:45
Medlem
Det får ändå ses som en skräll att Hans Rosenfeldt har tagit sig till final.
Inte den bästa rösten men bjuder ändå på en show.
Bortsett från Lotta Schelin som åkte ut tidigt så är han den enda som juryn inte lyckats lista ut.
Citera
2021-05-15, 16:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Det får ändå ses som en skräll att Hans Rosenfeldt har tagit sig till final.
Inte den bästa rösten men bjuder ändå på en show.
Bortsett från Lotta Schelin som åkte ut tidigt så är han den enda som juryn inte lyckats lista ut.
Rosenfelt borde ändå dom som är i nöjesbranschen känna igen och ha koll på. Lägg till hans säregna längd. Lite förvånande.

Schelin är ju inte lika lätt i det avseendet så det kan jag förstå.
Citera
2021-05-15, 16:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Ja. Det är Ellen Bergström.
Knappast. Det är Jessica Andersson
Citera
2021-05-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Knappast. Det är Siw Malmkvist
Citera
2021-05-15, 16:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Knappast. Det är Siw Malmkvist
Det kan det också vara.
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur tänker du då?

Jag kan då inte se något alls som pekar på det.

Ellen Bergström känns mycket rimlig.
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Rosenfelt borde ändå dom som är i nöjesbranschen känna igen och ha koll på. Lägg till hans säregna längd. Lite förvånande.

Schelin är ju inte lika lätt i det avseendet så det kan jag förstå.

Ja, det är sjukt konstigt att inte vare sig Nour, Felix eller Pernilla inte känner igen Hans röst, särskilt i senaste avsnittet hörde man klart och tydligt att det var Hans Rosenfelt. Eller så är det så enkelt att dom bara spelar dumma och går efter sitt manus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in