2021-04-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
Stötte på detta nyligen i ett rör jag tänkte undersöka. Vad är det för någonting? Blev inte mycket till inventering då jag vände om utan att försöka ta mig förbi. Någon som kan förklara vad det är så en blir lite klokare? https://ibb.co/xsj0hGD

Det vänstra på plankorna ser iallafall ut som någon typ av batterilåda. Mer än så har jag ingen gissning om.
Citera
2021-05-02, 21:46
Medlem
Citat:
Stötte på detta nyligen i ett rör jag tänkte undersöka. Vad är det för någonting? Blev inte mycket till inventering då jag vände om utan att försöka ta mig förbi. Någon som kan förklara vad det är så en blir lite klokare? https://ibb.co/xsj0hGD

Du kommer bara ca 50 meter in, sen tar det stopp.
Finns en geocache därinne.
Citera
2021-05-04, 12:11
Medlem
Citat:
I Slottsskogen/botaniska trädgården.
Vad finns i den stora tunnan? Känns som en onormalt stor pryl för att mäta flöden? Kan ingenting om det området så någon med mer kunskap för gärna flika in.

Om du vill så kan du skicka mer information om var röret/tunneln är privat
Citera
2021-05-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbextrapster
Om du vill så kan du skicka mer information om var röret/tunneln är privat
Har varit uppe i denna tråden ca 100 ggr. Som sagt tar det stopp ca 50 meter in. Ligger nära Sahlgrenska i änggårdsbergen, exakta koordinater har jag ej. Går du mot sjukhusområdet från skogen ser du det 100 procent.
Senast redigerad av checkaspace 2021-05-05 kl. 17:16.
Citera
2021-05-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkaspace
Har varit uppe i denna tråden ca 100 ggr. Som sagt tar det stopp ca 50 meter in. Ligger nära Sahlgrenska i änggårdsbergen, exakta koordinater har jag ej. Går du mot sjukhusområdet från skogen ser du det 100 procent.
okej tack
Citera
2021-05-14, 22:53
Medlem
https://imgur.com/a/OisbrfO

Tja, någon som vet om detta är rivet, eller kan man fortfarande komma in utan problem?
Citera
2021-05-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltap
https://imgur.com/a/OisbrfO

Tja, någon som vet om detta är rivet, eller kan man fortfarande komma in utan problem?

Har inte varit där på ett par månader men vill minnas att dem bommat igen det helt med plywood men att det ej är rivet. Självklart går det och komma in om det inte är rivet. Det finns även något slags kontor i samma vägg som jag tror ska rivas snart om det nu inte redan är gjort.
Citera
2021-06-08, 23:18
Medlem
Skyddsrummen vid Otterhälla och Kvarnberget, går dom att ta sig in i?

Såg ett youtubeklipp för längesedan där ett par ungdomar bara öppnade en dörr från Kungsgaraget(Otterhälla) och vips var det UE i allra högsta grad!

Väldigt nyfiken på liknande skyddsrum
Citera
2021-06-17, 19:41
Medlem
Ingen?

Bergsrummet vid Säve Depå, är det bemannat? Kan man komma in?
Citera
2021-06-18, 05:45
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Ingen?

Bergsrummet vid Säve Depå, är det bemannat? Kan man komma in?

Nej. Bommat
Citera
2021-06-19, 16:09
Medlem
Va synd!

Något bra tips på övergivna byggnader/grottor liknande jag och polarna kan kika på närmare?

Omkring Göteborg!
Citera
2021-06-26, 00:20
Medlem
Citat:
I Slottsskogen/botaniska trädgården.
Vad finns i den stora tunnan? Känns som en onormalt stor pryl för att mäta flöden? Kan ingenting om det området så någon med mer kunskap för gärna flika in.

Det är en vattenprovtagare i tunnan. Bilbatteri i den svarta lådan som driver en liten pump som drr upp och analyserar någon utvald vattenkemi genom att pumpa upp vatten med slangen som ligger med en liten boj i vattnet. Bildgoogla vattenprovtagare eller water sampler så kommer liknande upp (bland annat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in