2021-04-05, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Har aldrig varit inne i en spillvattentunnel. Men väldigt många ledningstunnlar genom arbetet. Behovet av att kunna köra bil i en spillvattentunnel borde vara noll.

Och vad fan man ska göra i en tunnel som leder bort avloppsvatten till Skarvikshamnen som UE-intresserad kan man fråga sig?

Det är väl egentligen samma sak med ledningstunnlarna. De är idag sjukt larmade.
Kameror vid varje mynning osv. Skulle nån efterbliven UE:are mot förmodan ta sig in i en sådan så blir det svettigt.

Precis. Och med de nya straffvärdena i Skyddslagen så får personen svettas bakom galler också.
Citera
2021-04-06, 18:04
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Precis. Och med de nya straffvärdena i Skyddslagen så får personen svettas bakom galler också.

Ja, det kan de ha isåfall. Det är alltid en massa färskingar som får för sig att de ska ta sig in i ledningstunnlar. Det finns ingenting att se.

Är någon färsking sugen på ett riktigt jävla äventyr så har jag ett jävligt bra tips.
Citera
2021-04-09, 00:00
Medlem
Jasså? 😃
Citera
2021-04-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, det kan de ha isåfall. Det är alltid en massa färskingar som får för sig att de ska ta sig in i ledningstunnlar. Det finns ingenting att se.

Är någon färsking sugen på ett riktigt jävla äventyr så har jag ett jävligt bra tips.
Jasså? 😃
Citera
2021-04-09, 21:35
Medlem
https://imgur.com/a/UshGj8v

Någon som har koll på vad detta ställe på centrala Hisingen är? Stötte på dessa byggnader under en promenad i skogen. Blev nyfiken och gick fram till den vidöppna dörren, och precis som den handskrivna skylten informerar om så sitter det en rödblinkande kamera i taket innanför. Den kanske är en attrapp, men jag gick i alla fall inte in på grund av den. Med tanke på all graffiti gissar jag att stället är välbesökt ändå.
Citera
2021-04-19, 11:02
Medlem
mjnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havocado
https://imgur.com/a/UshGj8v

Någon som har koll på vad detta ställe på centrala Hisingen är? Stötte på dessa byggnader under en promenad i skogen. Blev nyfiken och gick fram till den vidöppna dörren, och precis som den handskrivna skylten informerar om så sitter det en rödblinkande kamera i taket innanför. Den kanske är en attrapp, men jag gick i alla fall inte in på grund av den. Med tanke på all graffiti gissar jag att stället är välbesökt ändå.

Hängde där en del på 80- och 90-talet. Någon form av lager för försvarsmateriel. Då och då var det lumpare där och grejade. Stod även tre väl armerade ”vapenskåp” på den nordvästra delen av gården. Fick se och hålla någon form av AK vid ett tillfälle. Stor upplevelse för ett barn. Det gick även att hitta en del tomhylsor och annat där...väldigt spännande helt enkelt. Har inte varit där sedan dess.
Citera
2021-04-19, 19:18
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbextrapster
Jasså? 😃

Ja. Det finns en lucka. Med en jättelång stege.
Ta dig ned till botten och så ut igen.
Citera
2021-04-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ja. Det finns en lucka. Med en jättelång stege.
Ta dig ned till botten och så ut igen.

Låter intressant! Förstår om du inte vill lämna ut för mycket information här, men har du någon mer ledtråd?
Citera
2021-04-23, 20:53
Medlem
Asystolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbextrapster
Låter intressant! Förstår om du inte vill lämna ut för mycket information här, men har du någon mer ledtråd?

Instämmer på den!
Sent inne på detta intresse. Det mesta är ju fyllt med betong eller jämnat med marken. Alla mörka platser under jord är av intresse så tar gärna emot en liten ledtråd.
Citera
2021-04-27, 19:37
Medlem
Asystolis avatar
Stötte på detta nyligen i ett rör jag tänkte undersöka. Vad är det för någonting? Blev inte mycket till inventering då jag vände om utan att försöka ta mig förbi. Någon som kan förklara vad det är så en blir lite klokare? https://ibb.co/xsj0hGD
Citera
2021-04-28, 20:10
Medlem
Monolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
Stötte på detta nyligen i ett rör jag tänkte undersöka. Vad är det för någonting? Blev inte mycket till inventering då jag vände om utan att försöka ta mig förbi. Någon som kan förklara vad det är så en blir lite klokare? https://ibb.co/xsj0hGD
Förmodligen en nivå eller flödesmätare.

Ungefär var hittade du denna?
Citera
2021-04-28, 21:20
Medlem
Asystolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Förmodligen en nivå eller flödesmätare.

Ungefär var hittade du denna?

I Slottsskogen/botaniska trädgården.
Vad finns i den stora tunnan? Känns som en onormalt stor pryl för att mäta flöden? Kan ingenting om det området så någon med mer kunskap för gärna flika in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in