Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag såg det innan du han svara, därför tog jag bort det. Kanske kan de vara med i Australien och Nya Zeeland resebubbla har för mig att jag läste något om att Nya Zeeland ville utvidga den.
För min del tror jag att det är smart att vara lite restriktiv med vilka man tar in i landet under pandemier.
Fantastiskt att du menar att de kommer få massor av covid-fall, de är ju vaccinerade. Tror du inte vaccinet skyddar? Lika så kan de ju ingå i en rese bubbla eller kräva negativa test och vaccin vid inresa.
Jag hoppas att de klara sig i all fall, men man kan ju aldrig veta med nya mutationer och sånt.
De här patetiska resebubblorna som inte fungerat någonstans och som avbryts lika ofta som det ljugs här inne på forumet.
Det tramset bör de lägga ner direkt.
Vaccinet skyddar mycket bra. Frågan är varför inte Nauru tror detta som redan är vaccinerade? DEt är den stora gåtan...
Fakta i den frågan har vi ju sedan länge. Hur vaccinet skyddar.
De kommer såklart få Covid-19 fall som alla andra. För att inte tala om NZ som ju också kommer få nya utbrott. De är ju inte ens intresserad av att vaccinera sin befolkning av nån märklig anledning.
De lever i villfarelsen att detta en dag är POFF borta