2021-05-14, 18:06
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är inte tillåtet att resa till Nauru om du inte har särskilda skäl.

Dessutom med en herrans massa regler kring detta. Där i princip ingen tillåts resa till landet.

Så än en gång vet du inte vad du pratar om. Nauru har isolerat sig. Frågan är varför om nu hela befolkningen är vaccinerad? Vad väntar man på då liksom?

De kommer såklart att få massor av covid-fall den dagen man tillåter resande. Vilket kommer.

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/nauru/entry-requirements
Jag såg det innan du han svara, därför tog jag bort det. Kanske kan de vara med i Australien och Nya Zeeland resebubbla har för mig att jag läste något om att Nya Zeeland ville utvidga den.

För min del tror jag att det är smart att vara lite restriktiv med vilka man tar in i landet under pandemier.

Fantastiskt att du menar att de kommer få massor av covid-fall, de är ju vaccinerade. Tror du inte vaccinet skyddar? Lika så kan de ju ingå i en rese bubbla eller kräva negativa test och vaccin vid inresa.

Jag hoppas att de klara sig i all fall, men man kan ju aldrig veta med nya mutationer och sånt.
Citera
2021-05-14, 18:10
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Skälen till att rekommendera mot Ivermectin lär ju vara mycket tveksamma. Ivermectin är ju en väl studerad substans med många år på nacken och har en välkänd säkerhetsprofil. WHO blev ju anklagade av insiders för konspiration med läkemedelsbolag efter svininfluensan. Den här rekommendationen luktar illa. Det är ju en sak att promota vaccin, inget fel med det. Men att kontinuerligt attackera alternativ som är väl beprövade vad det gäller säkerhet blir ju genomskinligt. Oavsett vad man tror om effektiviteten hos Ivermectin mot covid så finns det knappast stöd för att hävda att substansen inte är säker. Den lär ha mindre biverkningar än vaccinen.
Nu blir det iaf ett storskaligt test genomfört oavsett "Together Trial" och all annat skit. Bara att jämför Goa med resten av Indien i höst. Sista spiken i kistan för antiivermectinlobbyn förhoppningsvis.
Citera
2021-05-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vad är det Fabbe?
Någon som inte tycker likadant som dig och du springer till mamma direkt flr att kasta ut ”busen”?

Jobba på dina argument istället.

Det är Skitmedia som får stå för censuren
Har redan svarat med vetenskaplig rapport som motbevisar hans tes om att inte restriktioner hjälper för över en månad sedan, men det brydde han sig inte om utan han fortsätter att spamma tråden med väldigt många meddelanden per dag. En del synpunkter kan säkert vara korrekta men det jag motsätter mig mot är att spamma tråden = dränka tråden med för många liknande meddelanden och skita i vad andra tycker.

PS. för övrigt tycker jag det synd att vi inte kan ha en sansad vetenskaplig diskussion i ett vetenskapsforum DS.
Senast redigerad av fabbe2 2021-05-14 kl. 18:16.
Citera
2021-05-14, 18:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är inte tillåtet att resa till Nauru om du inte har särskilda skäl.

Dessutom med en herrans massa regler kring detta. Där i princip ingen tillåts resa till landet.

Så än en gång vet du inte vad du pratar om. Nauru har isolerat sig. Frågan är varför om nu hela befolkningen är vaccinerad? Vad väntar man på då liksom?

De kommer såklart att få massor av covid-fall den dagen man tillåter resande. Vilket kommer.

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/nauru/entry-requirements
Varför skulle vaccin på Nauru fungera sämre än på någon annan plats?
Det finns ingen som helst anledning att just Nauru skulle få en massa covidfall när befolkningen är vaccinerad.
Citera
2021-05-14, 18:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du tror på allvar att det är restriktioner som gjort att Australien fria från viruset?

Det enda exemplet ni lockdownrunkare har och STÄNDIGT tjatar om är alltså en fullständigt isolerad ö mitt ute i ingenstans som är känt för sin starka sol och som haft sommar de senaste 6 månaderna. "Titta titta på Australien lockdown är jättebra!!! "

Samtidigt finns dussintals om inte hundratals länder som också haft lockdown och karantän men inte varit i närheten av att få bort viruset, utan snarare tvärtom. Det verkar t om nästan som att hårdare restriktioner korrelerar med högre dödstal på väldigt många håll.
Du har fortfarande inte tänkt tanken att smittan först ökar väldigt mycket och att man då inför restriktioner?
Citera
2021-05-14, 18:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Goa kommer ge Ivermectin till alla över 18 som profylax.

Dagen efter går Dr Soumya Swaminathan på WHO ut och rekommenderar mot detta, med hänvisning till Mercks pressmeddelande i februari om säkerheten.

Detta blir intressant att följa!

https://indianexpress.com/article/india/ivermectin-goa-world-health-organisation-covid-7310664/
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Skälen till att rekommendera mot Ivermectin lär ju vara mycket tveksamma. Ivermectin är ju en väl studerad substans med många år på nacken och har en välkänd säkerhetsprofil. WHO blev ju anklagade av insiders för konspiration med läkemedelsbolag efter svininfluensan. Den här rekommendationen luktar illa. Det är ju en sak att promota vaccin, inget fel med det. Men att kontinuerligt attackera alternativ som är väl beprövade vad det gäller säkerhet blir ju genomskinligt. Oavsett vad man tror om effektiviteten hos Ivermectin mot covid så finns det knappast stöd för att hävda att substansen inte är säker. Den lär ha mindre biverkningar än vaccinen.

Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Nu blir det iaf ett storskaligt test genomfört oavsett "Together Trial" och all annat skit. Bara att jämför Goa med resten av Indien i höst. Sista spiken i kistan för antiivermectinlobbyn förhoppningsvis.
Att jämföra Goa med övriga Indien är som att jämföra tex. Sverige med övriga Europa och försöka få ut något av det.

Jag hoppas verkligen att Ivermectin funkar utan för allvarliga biverkningar för Goa ligger risigt till, så risigt att man faktiskt kan tåla en hel del biverkningar istället för sjukdom och ev. död.

Det finns ju enorma pengar att tjäna på att sälja ett bra och billigt läkemedel som Ivermectin så det som är märkligt är att ingen redan satt igång användandet och försäljningen i stor skala.
Citera
2021-05-14, 18:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Länken funkar inte. Hur eller hur, så tror jag att just festande-drickandet har gått ner med nuvarande regler, det tyder åldersgruppen 18-35 år på. Medan de tio procent som ökat sin alkoholkonsumtion troligen är övre medelålders/äldre som blivit sittande hemma ensamma mycket, som tröstat sig med vin, portvin, madeira och snaps (lite olika beroende på kön). Men det är bara min gissning.
Systemet säljer 50 miljoner liter mindre 2020 än 2019 samtidigt som i stort sett all privat införsel av alkohol har upphört, skrev om det i något tidigare inlägg.
Detta måste ju påverka på något vis, troligen till det bättre.
Citera
2021-05-14, 18:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Absolut. Och vårdpersonalen förtjänar verkligen att vila. Semestern är lagstadgad men detta innebär dock inte att en sammanhängande semester är en mänsklig rättighet. Ibland får man faktiskt lyfta blicken och se på helhetsperspektivet. Framförallt i kriser likt denna.
Det är kasst om vården kolapsar bara för att vi inte kan sköta oss så att personalen får semester.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du är så förutsägbar!
Det var ju givet att du skulle byta från döda till skadade i trafiken.
Du misslyckades igen.
Ballongen sprack lika lätt den här gången som förra gången du gissade fel.

Det är flera som blir skadade av covid-19 på ett år än som skadas i trafiken.

Om du kollar upp saker innan du kräks ur dig en massa skit så behöver du inte stå med byxorna nere gång på gång.
Kolla nu upp ditt påstående att flera skadas i trafiken än i covid-19.
Jag kanske bara lurar dig för du får inga källor den här gången.

Du rör ihop för dig i din iver att leta fel.

Jag sade alltså följande och läs nu noga trots att jag skrivit samma sak 100ggr snart.

För gruppen friska under 50 år är trafiken farligare än Covid-19.

Läs den meningen igen och reflektera lite över vad du läst och vad det är som står där. När du gjort detta kan du återkomma.

Herregud alltså.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Det finns ju enorma pengar att tjäna på att sälja ett bra och billigt läkemedel som Ivermectin så det som är märkligt är att ingen redan satt igång användandet och försäljningen i stor skala.
Jag skulle säga tvärt om, det finns inga stora pengar på att sälja billiga läkemedel.
Citera
2021-05-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag såg det innan du han svara, därför tog jag bort det. Kanske kan de vara med i Australien och Nya Zeeland resebubbla har för mig att jag läste något om att Nya Zeeland ville utvidga den.

För min del tror jag att det är smart att vara lite restriktiv med vilka man tar in i landet under pandemier.

Fantastiskt att du menar att de kommer få massor av covid-fall, de är ju vaccinerade. Tror du inte vaccinet skyddar? Lika så kan de ju ingå i en rese bubbla eller kräva negativa test och vaccin vid inresa.

Jag hoppas att de klara sig i all fall, men man kan ju aldrig veta med nya mutationer och sånt.

De här patetiska resebubblorna som inte fungerat någonstans och som avbryts lika ofta som det ljugs här inne på forumet.
Det tramset bör de lägga ner direkt.

Vaccinet skyddar mycket bra. Frågan är varför inte Nauru tror detta som redan är vaccinerade? DEt är den stora gåtan...
Fakta i den frågan har vi ju sedan länge. Hur vaccinet skyddar.

De kommer såklart få Covid-19 fall som alla andra. För att inte tala om NZ som ju också kommer få nya utbrott. De är ju inte ens intresserad av att vaccinera sin befolkning av nån märklig anledning.
De lever i villfarelsen att detta en dag är POFF borta
Citera
2021-05-14, 18:42
Medlem
Citat:
Varför skulle vaccin på Nauru fungera sämre än på någon annan plats?
Det finns ingen som helst anledning att just Nauru skulle få en massa covidfall när befolkningen är vaccinerad.

Det kan du väl i så fall säga till Nauru eftersom det är ju dem som isolerat sig trots fullvaccinerade.

Jag ställer samma fråga som du? Eller är det bara ännu mer korkskallar som yrar runt som höns och bestämmer över saker de inte har nån aning om? Förmodligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in