2021-05-14, 15:40
Medlem
pinnpelle88s avatar
Intervju med en terrorist som tycker att Gaza borde jämnas med marken;

https://files.catbox.moe/bahc8o.mp4
Citera
2021-05-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
I verkligheten så har det varit palestinierna som sagt nej till alla fredsavtal och de gör det fortfarande. Hade de sagt ja till det första avtalet hade de fått mer än hälften av Palestinamandatet. Skriker efter mycket mister ofta hela stycket.
Det kan inte din egen historia. Allt dom kräver är samma sak som FN redan har beslutat. Det finns ingen orsak att nöja sig med mindre. Israel å andra sidan vägrar konsekvent. Få det inte att låta som palestiniernas fel. Hamas grundas 20 år efter resolution 242 som ett svar på judarnas vägran att acceptera två stater.
Citera
2021-05-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
jag har inga åsikter om det, som sagt, jag rapporterar bara nyheter här.
Du kan alltså inte svara på om du vill få slut på kriget och att oskyldiga människor dör?

Då har du en ganska bristfällig moral.
Citera
2021-05-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det rör sig om några hundra personer pga en gammal gränstvist.

Har man rätt att börja döda civila av en sån orsak?

rör sig om en ockupation av en befolkning och deras land i över 60år nu, det är inte en gränstvist. du får läsa igenom fakta om området, det märks att du har stora brister inom det.
Citera
2021-05-14, 15:43
Medlem
Citat:
Du kan alltså inte svara på om du vill få slut på kriget och att oskyldiga människor dör?

vad jag vill, och det som sker har ingen antydning alls. jag tror du lever i nån sorts fantasivärld. dags att komma ner på jord gubben.
Citera
2021-05-14, 15:43
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:

Intervju med en frihetskämpe på CNN;

https://files.catbox.moe/0k5801.mp4
Citera
2021-05-14, 15:44
Medlem
Citat:
rör sig om en ockupation av en befolkning och deras land i över 60år nu, det är inte en gränstvist. du får läsa igenom fakta om området, det märks att du har stora brister inom det.
Vräkningarna är en gränstvist som rör några enskilda kvarter.

Ockupationen beror på det ständiga säkerhetshotet från islamister som bevisades igen den här gången.
Citera
2021-05-14, 15:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Det speglar din åsikt att det är okej med etnisk fördrivning.
Citera
2021-05-14, 15:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Nu vill sionisten Björn söder hissa israeliska flaggan i Sverige.

Men det kommer aldrig ske.
Söder, rasistbröderna Ekeroths bästis. Tror inte det lönar sig med sådana här privata utspel som företrädare för SD. Han borde uteslutas.
Citera
2021-05-14, 15:45
Medlem
Citat:

Du kan inte se vräkningen som en isolerad händelse. Judar har sedan 1967 fördrivit araber från Jerusalem, demolerat hus och gjort livet surt för många under en lång tid. Om du börjar räkna civila dödsoffer sedan konflikten startade så leder Israel med hästlängder.
Citera
2021-05-14, 15:47
Medlem
Citat:
vad jag vill, och det som sker har ingen antydning alls. jag tror du lever i nån sorts fantasivärld. dags att komma ner på jord gubben.
Det var många som sade så om Hitler också. Att de minsann tog ingen ställning till Hitler attackerade nya länder och befolkningar.

I krig måste man ta ställning mot den anfallande parten.
Citera
2021-05-14, 15:49
Medlem
Det finns bara ett sätt att bemöta islamister och det är gårt mot hårt. Kommer ihåg när Conan obrien var på gazaremsan och intervjuade några barn precis när Trump satte åt dem. Han frågade vem dem helst skulle vilja träffa vem som var deras idol och dem svarade trump. Säger allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in