2021-05-14, 13:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De palestinier jag har mött i Sverige har varit kristna på flykt från Israel.

Jag skrev "det finns inga sekulära palestinier som vill vara palestinier". Jag skrev inte att det inte finns sekulära palestinier och jag skrev inte att det inte finns palestinier som inte är muslimer men att påstå att de är kristna som flytt till Sverige från Israel är fan patetiskt. Kom de från Gaza också eller?
Citera
2021-05-14, 13:34
Medlem
Citat:
Det tror jag inte på helt enkelt.

Var försiktig med information av det slaget. Ryktet om marktrupper igår var nog inget misstag s.a.s. Det var med säkerhet meningen att media skulle misstolka IDF:s tweet.

FRANCE 24, Turkisk media och andra källor har rapport om detta.
https://streamable.com/gfqg00
Citera
2021-05-14, 13:35
Medlem
judiska extremister förstör muslimska gravar i israel

https://t.me/AxisOfResistanceAnalysis/1553
Citera
2021-05-14, 13:44
Medlem
Snapcounts avatar
Har IDF kört med en medveten bluff ?

At midnight, the IDF Spokesperson’s English department tweeted that “IDF air and ground troops are currently attacking in the Gaza Strip.” The foreign media jumped at the tweet, interpreting it to mean that Israel was sending ground forces into Gaza, a major escalation in the current operation and a sign that it was far from over

The problem was that there was no ground invasion. Yes, the IDF had deployed troops along the border but they did not cross into Gaza. What did happen was in the air where 160 aircraft had assembled for a massive bombing run over the Gaza Strip.

According to reports, due to the deployment along the border and the news coming out in the foreign media of a ground incursion, Hamas and Islamic Jihad sent their first-line of defense into the tunnels to start taking up positions. These were the anti-tank missile teams and mortar squads meant to strike at incoming Israeli ground forces.
What they did not know was that there was no ground offensive. Instead, once they were out of the tunnels, they were exposed to Israeli aircraft. Within minutes, the “Metro” attack went ahead.

https://www.jpost.com/israel-news/idf-deception-leads-to-massive-aerial-assault-on-hamass-metro-668182
Citera
2021-05-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Israel kan göra aska av alla palestinier om de vill, inse faktum. Förstår att det är svårt för dig att tänka så men så är det.
Självklart kan judarna göra aska av alla Palestinier, har inga problem att förstå det. Men dom vill inte gå till historien som Hitlers vapenbröder. Därför väljer dom en lågintensiv utrotning där man gradvis tar bit för bit och omöjliggör en tvåstatslösning. Alla läskunniga genomskådar judarnas taktik. Judarna sitter på den militära makten men Palestinierna trumfar med en moralisk kompass. Du är upprörd över att det finns antisemitism men förstår du inte sambandet?
Citera
2021-05-14, 13:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag skrev "det finns inga sekulära palestinier som vill vara palestinier". Jag skrev inte att det inte finns sekulära palestinier och jag skrev inte att det inte finns palestinier som inte är muslimer men att påstå att de är kristna som flytt till Sverige från Israel är fan patetiskt. Kom de från Gaza också eller?
Det är du som är patetisk som tror att alla palestinier lever under sharia. Dock lever muslimska palestinier i Israel under sharia då det är det som gäller för dem i det israeliska civilsamhället.
Citera
2021-05-14, 13:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Självklart kan judarna göra aska av alla Palestinier, har inga problem att förstå det. Men dom vill inte gå till historien som Hitlers vapenbröder. Därför väljer dom en lågintensiv utrotning där man gradvis tar bit för bit och omöjliggör en tvåstatslösning. Alla läskunniga genomskådar judarnas taktik. Judarna sitter på den militära makten men Palestinierna trumfar med en moralisk kompass. Du är upprörd över att det finns antisemitism men förstår du inte sambandet?

I verkligheten så har det varit palestinierna som sagt nej till alla fredsavtal och de gör det fortfarande. Hade de sagt ja till det första avtalet hade de fått mer än hälften av Palestinamandatet. Skriker efter mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2021-05-14, 13:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
FRANCE 24, Turkisk media och andra källor har rapport om detta.
https://streamable.com/gfqg00
Varenda tidning i Sverige rapporterade igår om israels markinvasion.
Citera
2021-05-14, 13:52
Bannlyst
Har fått ett klargörande gällande förvirringen om huruvida Israel gått in i Gaza eller inte föregående natt.

Hamas taktik när Israel går in i Gaza är att gömma sig i tunnlarna och ambusha. Man spred därför medvetet i media ett falskt rykte om att man går in. På så sätt drev man ner Hamas i tunnlarna för att sedan ägna natten åt att bomba dessa ifrån luften.

Man visste precis var tunnlarna var redan innan och koncentrerade såhär sina fiender till en killzone.
Citera
2021-05-14, 13:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är du som är patetisk som tror att alla palestinier lever under sharia. Dock lever muslimska palestinier i Israel under sharia då det är det som gäller för dem i det israeliska civilsamhället.

Palestina har sharia som en grundläggande artikel i konstitutionen. Att påstå att sharia inte gäller i Palestina bevisar att du aldrig satt din fot i landet.
Citera
2021-05-14, 13:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Varenda tidning i Sverige rapporterade igår om israels markinvasion.
Att det var en bluff det förstod man på en gång, bara genom att kolla lite oberoende källor. Det fattade nog Hamas också.
Intressant att se i tråden hur det gapades igår kväll om det.
Citera
2021-05-14, 13:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Palestina har sharia som en grundläggande artikel i konstitutionen. Att påstå att sharia inte gäller i Palestina bevisar att du aldrig satt din fot i landet.
Jag vet det och Israel har sharialagar för muslimer. Det är du som lägger för mycket betydelse i det. Sharia är helt familjelagstiftningen. Judarna har sin egen baserad på de mosaiska lagarna. Trots det finns det sekulära judar där.

Förstår du vilken ignorant fåne du framstår som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in