2021-05-14, 15:03
Medlem
Citat:
– Det er en fiskebåt som har fisket opp et skjelett, sier etterforskningsleder for politiet i Uddevalla Lars Ström til lokalavisen Bohusläningen.

Ifølge avisen ble liket fisket opp mellom Göteborg og Skagen. Politiet vet ikke hvor lenge kroppen har ligget i vannet.
https://www.tv2.no/a/14001501/
Citera
2021-05-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.tv2.no/a/14001501/

Skjelettet hadde klær på, AE var vel mest sannsynlig uten klær?
Citera
2021-05-14, 15:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Ja, med mindre hun ble iført andre klær. Uansett lite trolig at AEH har blitt kastet på sjøen.
Det er vel dessuten flere som har falt over bord fra danskebåten de siste 10-20 årene.
Citera
2021-05-14, 15:20
Medlem
Citat:

Lite sannsynlig at det er AEH, men det er startet en ny tråd om dette:
(FB) Fiskebåt fick upp skelett - Göteborg 2021-05-14
Citera
2021-05-14, 15:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Barna vil ikke arve én krone hvis de var med på dette ynkelige drapet, de vil derimot i så fall dele skjebne med sin far, 21 år i fengsel.
Citera
2021-05-14, 15:27
Medlem
GHH har sommerhus i Strømstad....
Citera
2021-05-14, 15:40
Medlem
Legokatts avatar
Ser inn i krystallkulen og spår hva som vil skje her på forumet om 5 år. Saken er da...fortsatt ikke løst, men alle "forum- dedektiver" har videreutviklet hypotesene sine om saken.

De fleste skal være nevnt, og håper alle har litt selvironi

I spolier:
Citera
2021-05-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ja, hevn er vel også et av flere motiver også politiet ser på som sannsynlig. Hvis han lot henne flytte ut ville han tape en kamp han var bestemt på å vinne.

Denne eks-svogeren som hadde støttet AEH etter utroskapen i 93 ble oppringt årlig med trusler, i følge han selv. TH er ikke er mann som lar noe ligge.

TH er også svært opptatt av hvordan han fremstår utad, alt skulle holdes skjult. Ikke uvanlig for hans generasjon. At hun flyttet ut ville avsløre alt.

Boka som har kommet ut har gjort han rasende og han nektet å svare politiet på manga spørsmål av privat karakter, i tilfelle opplysningene nådde media.

Synes nu bogen udstiller ham meget som person... Tænk hvis han er uskyldig. Han og familien kan vel nærmest ikke have lyst til at vise sig offentligt længere efter den bog er udkommet... Så på den front, er han ihvertfald blevet dømt af folkedomstolen - uskyldig eller ej.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-14 kl. 16:49.
Citera
2021-05-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ser inn i krystallkulen og spår hva som vil skje her på forumet om 5 år. Saken er da...fortsatt ikke løst, men alle "forum- dedektiver" har videreutviklet hypotesene sine om saken.

I spolier:

Frodige, fantasifulle fabuleringer forfrisker fredagen.
God helg!
Citera
2021-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke umulig. Men TH burde jo såklart vite at enhver ytring som kan mistenkes å
komme fra ham selv, sendt til en som er i politiets søkelys, er veldig risikabelt.
Det er ikke sikkert det trenger å være direkte eller verbale trusler.

Grunnen til at jeg spør, er at det da ser ut for meg som om han velger bort
én trussel mot formuen (AEH skiller seg) for en annen og ennå mer overhengende
og alvorlig én - nemlig en eventuell domfellelse.

Dette svekker etter mitt syn THs eventuelle langsiktige økonomiske motiv for å drepe AEH.
Altså, han kan ikke ha drept for pengene alene. Et hevnmotiv virker mer naturlig.

Helt enig, det økonomiske kan umulig ha vært et drapsmotiv. Og hva skulle hevnmotivet være? En eventuell utroskapshistorie fra første halvdel av 90-tallet? Nærmere 30 år siden? Virker, om mulig, enda mindre usannsynlig.
Det går rykter om at AEH hadde et forhold av seksuell karakter med eks-svogeren. Dette førte til TH skal ha truet eks-svogeren. Anmeldelsene ble henlagt, uvisst av hvilken årsak. Når så eks-svogeren melder seg som vitne, gjør han sin borgerplikt. Når han tar dette videre i "Krimpodden", kan man lure på om eks.-svogeren har et hevnmotiv. Jeg har tidligere forsøkt å løfte eks-svogeren inn tråden, og har hver gang blitt møtt av svært iltre brukere. Jeg tror ikke eks-svogeren har en rolle i saken, men det er helt uforståelig at det er tabubelagt å diskutere ham. Vi kan rette beskyldninger mot alle, og det gjør vi, men eks-svogeren skal for enhver skyld beskyttes. Og for alt vi vet: vi vet ikke om dette forholdet ble avsluttet, og i så fall heller ikke når de brøt kontakten. Nå får jeg Skaanset, Kornblomst , Formann med flere på nakken, men det tåler jeg. Vi må være ærlige, det gavner ikke diskusjonen å feie ting under teppet.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-05-14 kl. 17:10.
Citera
2021-05-14, 16:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Synes nu bogen udstiller ham meget som person... Tænk hvis han er uskyldig. Han kan vel nærmest ikke have lyst til at vise sig offentligt længere efter den bog er kommet ud. Så på den front, er han blevet dømt af folkedomstolen - uskyldig eller ej.

Hvis han er uskyldig vil han ha krav på oppreisning fra det offentlige. Det vil også være
en katastrofe for politiet.

Når det gjelder boken, så regner jeg nesten med at forfatterne unngår å ta stilling til skyldsspørsmålet?

Sett fra et journalistisk perspektiv bør jo det som skrives om saken kunne regnes for å være
av offentlig interesse, og at det som publiseres er nøye vurdert utfra betydningen det
kan ha for å opplyse saken tilstrekkelig.

Ettersom det hele begynte som en forsvinningssak, og man valgte å etterlyse AEH, var
det vel umulig for politiet å legge lokk på saken. Dersom det hadde startet som en
drapsetterforskning, hadde kanskje navnene ikke blitt offentliggjort.

Citat:

I spolier:

Nå lo jeg godt! Hvis dette holder på i fem år til, tenker jeg denne tråden blir så lang og
omfattende at det må bli laget et eget forum for denne saken.

Senast redigerad av Svartediket 2021-05-14 kl. 16:57.
Citera
2021-05-14, 17:02
Medlem
Citat:

I spolier:

Meget bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in