Kroppen behöver inte komma från Sverige om den trålas upp någonstans mellan Göteborg och Skagen som det står i artikeln. Men annars saknas ju allt utom huvud från Wilma från Uddevalla. Eftersom dom misstänker mord måste något med kroppen tyda på det annars kan det ju vara skelett av någon av alla de som försvinner till havs i olyckor eller självmord.
Men visst kan kroppar flyta väldigt långt med havsströmmar?, så det behöver ju inte ens vara ett svenskt fall.
Lind Lagerlöf var den första jag tänkte på. Försvunnen sedan 2011, kan ha legat fastkilad utanför Tjurpannan sedan dess. Hoppas det är han, för familjens skull.
Lind Lagerlöf var den första jag tänkte på. Försvunnen sedan 2011, kan ha legat fastkilad utanför Tjurpannan sedan dess. Hoppas det är han, för familjens skull.
Det är ju möjligt.
Men polisen utreder det som mord. Kanske för att något antyder det? Inte för att jag kommer på nåt som kan antyda mord om det bara finns skelett och kläder. Kanske snören runt kroppen? Eller tyngder av något slag? Plastpåse?
Hur länge är kläder kvar på ett skelett under vatten?
Beror på vad det är för kläder. En overall sitter kvar väldigt länge. Såg en dokumentär där dom dök i vrak från WW2, nere i maskinrummet där dom hade skyfflat kol låg en kille i overall i ett stycke, med gasmask, handskar och allt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!