2021-05-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Barna må forsøke å sikre seg morsarven.

Hvis TH blir dømt for å ha drept AE, skal fellesboet gjøres opp på drapstidspunktet, 31. okt 2018.

TH skal ikke tjene økonomisk på å drepe henne. Jeg ser for meg at dødsboet til AE vil ha krav på halvparten av 1,7 milliarder.

Barna vil da arve 1/3 hver av de 850 millionene dødsboet vil bli tilkjent.

Når det gjelder THs del av formuen vil han kunne disponere den selv. Også mens han sitter i fengsel. Om han skulle få demens og bli for omtåket til å styre pengene sine, må det oppnevnes verge for han. Det samme om han skulle bli erklært sinnssyk under en eventuell straffesak.

Barna vil kunne ha mulighet til å påvirke eventuell oppnevning av verge, avhengig av omstendighetene. Barna kan fremdeles ha en mulighet til å motta farsarven. Avhengig av omstendighetene. Mye usikkert her.

Ja, blir spekulasjoner, men kan også være at TH har vist til ektepakt overfor barna, og at de er av den oppfatning at det er den som vil gjelde.

Uansett tror jeg TH har en enrom kontroll over barna, dette er ikke en mann de trosser.
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-14 kl. 11:58.
Citera
2021-05-14, 12:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Uansett tror jeg TH har en enrom kontroll over barna, dette er ikke en mann de trosser.

Nei, man kan godt tenke seg at hans innflytelse er sterk, og ikke bare over familiemedlemmer.

Men én ting er lojalitet basert på genuin respekt, noe annet er underdanighet basert på frykt.
Det kan tenkes at terskelen for å åpne kjeften senkes med tiden. Så lenge TH er siktet, er han
nok også under konstant overvåkning fra politiet.

Han kan neppe iverksette represalier av noe betydelig omfang i en slik situasjon. Nå snakker jeg
ikke nødvendigvis overfor barna, men også overfor andre som er i hans makt og evt. fortrolig med
sannheten bak forsvinningen.
Citera
2021-05-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, man kan godt tenke seg at hans innflytelse er sterk, og ikke bare over familiemedlemmer.

Men én ting er lojalitet basert på genuin respekt, noe annet er underdanighet basert på frykt.
Det kan tenkes at terskelen for å åpne kjeften senkes med tiden. Så lenge TH er siktet, er han
nok også under konstant overvåkning fra politiet.

Han kan neppe iverksette represalier av noe betydelig omfang i en slik situasjon. Nå snakker jeg
ikke nødvendigvis overfor barna, men også overfor andre som er i hans makt og evt. fortrolig med
sannheten bak forsvinningen.

Man kan jo også spekulere i hvem "de mektige personene" RU omtalte i første avhør, var. Han satt også og skalv av frykt i senere avhør.

Står TH bak, er det flere som har fått bevist hva han er i stand til
Citera
2021-05-14, 13:34
Medlem
Citat:
Da omfatter altså ikke ektepakten eventuelle dødsfall, altså at den kun er gyldig så lenge
begge ektefellene er i live, og at skjevfordelingen kun gjelder ved et skilsmisseoppgjør?

Jeg kan altså ingenting om jussen rundt dette, og spør fordi det er interessant i forhold
til eventuelle økonomiske motiv som ligger bak et antatt drap på ektefelle.

Jeg vet ingenting om hvordan et normalt dødsfall ville ha slått ut ved fordeling av fellesboet.

Men, om AE ble drept for å forhindre skilsmisse, skal TH ikke tjene økonomisk på å ha drept henne.

Alle ser at ektepaktene er veldig skjeve. De giftet seg da de begge var 19 år i 1969. Det faktum i seg selv kan ha gitt AE rett til halvparten av formuen.

Det hele avhenger av omstendighetene i 1987 og i 1993, da ektepaktene ble skrevet.

AE kan ikke lenger fortelle selv. Om det kan sannsynliggjøres at AE var utsatt for vold, trusler, økonomisk undertrykking gjennom hele ekteskapet, og kan ha blitt tvunget til å underskrive, eksempelvis slik det ryktes på tråden, med en pistol mot hodet, vil alle ektepakter blir kjent ugyldige fordi signeringen ikke var frivillig.

Da vil jeg anta at dødsboet vil få tilkjent halvparten av formuen. På samme måte som AE ville ha fått halvparten, om hun vitnet om vold og trusler ved signeringene, om skilsmissen ble avgjort i retten.
Citera
2021-05-14, 13:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Man kan jo også spekulere i hvem "de mektige personene" RU omtalte i første avhør, var. Han satt også og skalv av frykt i senere avhør.

GHH var vel fremdeles ansatt da de tidligste møtene mellom RU og TH fant sted.
TH er jo mektig nok i seg selv. De to på lag kan vel fremstå som råtasser overfor
en ung aspirant som RU.

Citat:
Jeg vet ingenting om hvordan et normalt dødsfall ville ha slått ut ved fordeling av fellesboet.

Men, om AE ble drept for å forhindre skilsmisse, skal TH ikke tjene økonomisk på å ha drept henne.

Alle ser at ektepaktene er veldig skjeve. De giftet seg da de begge var 19 år i 1969. Det faktum i seg selv kan ha gitt AE rett til halvparten av formuen.

Det hele avhenger av omstendighetene i 1987 og i 1993, da ektepaktene ble skrevet.

AE kan ikke lenger fortelle selv. Om det kan sannsynliggjøres at AE var utsatt for vold, trusler, økonomisk undertrykking gjennom hele ekteskapet, og kan ha blitt tvunget til å underskrive, eksempelvis slik det ryktes på tråden, med en pistol mot hodet, vil alle ektepakter blir kjent ugyldige fordi signeringen ikke var frivillig.

Da vil jeg anta at dødsboet vil få tilkjent halvparten av formuen. På samme måte som AE ville ha fått halvparten, om hun vitnet om vold og trusler ved signeringene, om skilsmissen ble avgjort i retten.

Betyr det kort og godt at TH satte halvparten av formuen på spill ved å drepe AEH?
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-14 kl. 13:42.
Citera
2021-05-14, 13:45
Medlem
Citat:

Står TH bak, er det flere som har fått bevist hva han er i stand til

RU kan ha mottatt trusler på mail via Tor.

Truslene kan ha vært skrevet på en slik måte at de var egnet til å fremkalle ekstrem frykt hos RU.

Det kan være TH som ha sendt flere trusselbrev via Tor. For eksempel.
Citera
2021-05-14, 13:47
Medlem
Citat:
GHH var vel fremdeles ansatt da de tidligste møtene mellom RU og TH fant sted.
TH er jo mektig nok i seg selv. De to på lag kan vel fremstå som råtasser overfor
en ung aspirant som RU.

Betyr det kort og godt at TH satte halvparten av formuen på spill ved å drepe AEH?

Ja. Det er korrekt. Slik jeg oppfatter det.

Hvis det finnes vitner på at TH utsatte AE for vold. Det kan være øyenvitner, oppringinger til nødetatene, legejournaler, tannlegejournaler osv.

Edit

De samme gjelder for skilsmisse. Hvis AE kunne bevise eller sannsynliggjøre at hun har vært utsatt for vold, trusler og økonomisk undertrykking gjennom hele ekteskapet, og at hun ble tvunget til å underskrive ektepakter mot sin vilje, så ville ektepaktene bli satt til side og AE ville fått halvparten av formuen.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-14 kl. 13:58. Anledning: Edit
Citera
2021-05-14, 13:51
Medlem
Dette er korrekt og enkelt skrevet om narsissisten, som flere hevder TH altså er.

Hvor mye av dette stemmer her? Ca ingenting!

Sosiale medier er Guds gave til narsissister. Dette er den perfekte boltreplass for de som søker oppmerksomhet.

For narsissisten er det stedet hvor “anerkjennelse” kan fås og et perfekt verktøy for å finne nye bekjentskaper til sin menneskesamling.

Som kjent fra andre artikler så har narsissisten få genuine venner. Den har derimot at stort antall bekjente.

Etter at sosiale medier kom på banen, er dette den nye plassen for å kunne høste anerkjennelse og masse likes.

Og ikke minst, få nye bekjentskaper til sitt harem, som de senere kan bruke som våpen.

Både som leketøy, og som referanse for sin trianguleringsstrategi for å sette deg ut.

Narsissisten har som regel flere profiler i flere forskjellige sosiale plattformer. Husk at oppmerksomhetsbehovet er enormt.

Likeså planlegges sannsynligvis Plan B på en av plattformene. Plan B er din erstatning og finnes med en av profilene til narsissisten.

En person med sterke narsissistiske trekk er en 100% falsk person.

Hva passer bedre enn å dekke seg bak en maske med falsk bilde og falsk navn?

Bak masken kan de trolle kommentarer på diskusjonsforum og grupper og samtidig komme i kontakt med forskjellige typer mennesker som de senere kan dra nytte av i mange sammenhenger.

Bruker “din” narsissist flere timer hver dag på sosiale medier?

Er forklaringen at narissisten har meldt seg inn i masse interessegrupper og får masse informasjon og hjerneføde fra disse gruppene?

Narsissisten stalker og kontakter gamle bekjente og partnere, jobber med å finne nye bekjente og legger ofte ut innlegg i de forskjellige gruppene den er medlem i.

Her er de sikret likes. Narsissisten er kameleonen som tilpasser seg den til enhver tid mest optimale bekjentskapskretsen for dens agenda.

Konspirasjonsgrupper
Dette temaet fortjener egentlig en egen artikkel. Narsissister og konspirasjonsteorier passer som hånd i hanske.

Begge deler like tåkete, som regel basert på fiksjon og som regel uten substans.

Røde flagg
Bruker en person mye tid på sosiale medier, og får plutselig mye kontakt med vilt fremmede eller gamle partnere, er det stor sannsynlighet for at du henger sammen med en dysfunksjonell person.

Dette er del av deres strategi: Du skal bli usikker, og kjempe bittelitt hardere for å beholde narsissisten.

Et annet aspekt ved dette, er at du mest sannsynlig vil bli gaslightet med at du sjekker telefonen dens ofte.

Det er ikke behov for det; narsissisten ønsker at du skal se deler av det den driver med.

Det er den del av spillet til narsissisten.

Tar du opp temaet, er du sjalu. Tar du ikke opp temaet, blir du usikker på både hva den andre personen gjør, pluss at du blir usikker på om du “er bra nok” for narsissisten.

Du er mer enn bra nok for narsissisten, og langt over dens standard og liga.

Du er for bra for narsissisten, det vet narsissisten innerst inne.

Dropp alle forsøk på samtaler, det fører aldri frem med taskenspillere.

Stikk. La narsissisten holde på i sin egen grisebinge og gjørmebryte med andre, likesinnede griser. Det er det den kan og liker best.

Senast redigerad av Floriss 2021-05-14 kl. 13:54.
Citera
2021-05-14, 14:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
RU kan ha mottatt trusler på mail via Tor.

Truslene kan ha vært skrevet på en slik måte at de var egnet til å fremkalle ekstrem frykt hos RU.

Det kan være TH som ha sendt flere trusselbrev via Tor. For eksempel.

Ikke umulig. Men TH burde jo såklart vite at enhver ytring som kan mistenkes å
komme fra ham selv, sendt til en som er i politiets søkelys, er veldig risikabelt.
Det er ikke sikkert det trenger å være direkte eller verbale trusler.

Citat:
Ja. Det er korrekt. Slik jeg oppfatter det.

Hvis det finnes vitner på at TH utsatte AE for vold. Det kan være øyenvitner, oppringinger til nødetatene, legejournaler, tannlegejournaler osv.

Grunnen til at jeg spør, er at det da ser ut for meg som om han velger bort
én trussel mot formuen (AEH skiller seg) for en annen og ennå mer overhengende
og alvorlig én - nemlig en eventuell domfellelse.

Dette svekker etter mitt syn THs eventuelle langsiktige økonomiske motiv for å drepe AEH.
Altså, han kan ikke ha drept for pengene alene. Et hevnmotiv virker mer naturlig.
Citera
2021-05-14, 14:26
Medlem
Citat:
komme fra ham selv, sendt til en som er i politiets søkelys, er veldig risikabelt.

Dette svekker etter mitt syn THs eventuelle langsiktige økonomiske motiv for å drepe AEH.
Altså, han kan ikke ha drept for pengene alene. Et hevnmotiv virker mer naturlig.

Ja, hevn er vel også et av flere motiver også politiet ser på som sannsynlig. Hvis han lot henne flytte ut ville han tape en kamp han var bestemt på å vinne.

Denne eks-svogeren som hadde støttet AEH etter utroskapen i 93 ble oppringt årlig med trusler, i følge han selv. TH er ikke er mann som lar noe ligge.

TH er også svært opptatt av hvordan han fremstår utad, alt skulle holdes skjult. Ikke uvanlig for hans generasjon. At hun flyttet ut ville avsløre alt.

Boka som har kommet ut har gjort han rasende og han nektet å svare politiet på manga spørsmål av privat karakter, i tilfelle opplysningene nådde media.
Citera
2021-05-14, 14:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, hevn er vel også et av flere motiver også politiet ser på som sannsynlig. Hvis han lot henne flytte ut ville han tape en kamp han var bestemt på å vinne.

Denne eks-svogeren som hadde støttet AEH etter utroskapen i 93 ble oppringt årlig med trusler, i følge han selv. TH er ikke er mann som lar noe ligge.

Vet vi hvem utroskapen var med? En bror av TH er blitt nevnt, men har ingen kilder på
dette annet enn at det har vært nevnt her i tråden. Tenker at uansett hvem det var, så
er kanskje vedkommende "persona non grata" i familien? Ikke utenkelig at hr. loverboy
også har fått sin skjerv av ubehagelige telefoner.

Citat:
Boka som har kommet ut har gjort han rasende og han nektet å svare politiet på manga spørsmål av privat karakter, i tilfelle opplysningene nådde media.

Kan kanskje tenkes at dette raseriet kan være med på å velte komplottet.
Jeg kan ikke tenke meg at langdrygheten i etterforskningen kommer av at
politiet sitter på kontoret og kaster darts. Ikke utenkelig at tidspunktet for
bokslipp også har et taktisk formål.
Citera
2021-05-14, 14:43
Medlem
Citat:

Konedrap utløses av at kona vil dra. Hun vil forlate ham, og det kan han ikke tillate, og han dreper henne.

Her kommer økonomiske og sosiale motiv i tillegg. Politiet mener iallfall det.

Han sto i fare for å måtte gi fra seg halve formuen ved skilsmisse. Hvis det har vært vold, trusler, tvang osv ved signering av ektepakter. Han kan ha fryktet at AE ville ha fortalt detaljert om voldshandlinger han har utsatt henne for, under eventuelle skilsmisseforhandlinger.

Han kan ha rettferdiggjort volden han utsatte henne for overfor seg selv. Men han har nok forstått at om mishandlingen skulle bli offentlig kjent, at fordømmelse ville ha rammet ham hardt.

Hans omdømme sto i fare. Hos familie, venner, forretningsforbindelser, konkurrenter osv.

Edit

Jeg tror han har en egen dataenhet, en smarttelefon, for mailer via Tor, og kryptovalutatransaksjoner.

Smarttelefonen er registrert på en ekte, men stjålet id.

Han må være forsiktig når dataenheten er slått på. Kanskje oppholde seg i folkerike områder. Og lagt igjen egen telefon i bilen eller hjemme. Han må bruke litt til til å forberede mailer og gjøre klar krypto-transaksjoner. Og da han sender de, trenger han bare å logge seg på et lite øyeblikk.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-14 kl. 15:01. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in